نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس:

ما توافقی را می خواهیم که در چارچوب اصول و خطوط قرمز انقلاب بوده و خفت و حقارتی به کشور تحمیل نکند. تیم مذاکره کننده ما باید بداند که این ملت بر سر حق و حقوقش ایستاده و کوتاه نخواهد آمد و تبعیت خاصی از ولایت دارند. ما با هر قیمت توافق را نمی خواهیم.

توافق با هر قیمتی را نمی خواهیم

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات فشرده تیم هسته ایی ایران با کشورهای 1+5 در وین، استراتژی و مسیر راهی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده را خط قرمز نظام دانست و گفت: مقام معظم رهبری تکلیف  ما را مشخص کرده اند و آن این است که ما در هر توافقی در پی حفظ عزت و کرامت ملتمان هستیم .

به گزارش گلستان 24،  رحمت الله نوروزی حضور مقتدرانه بر سر میز مذاکرات را خواست مردم عنوان کرد و اظهار داشت: ما دراین مذاکرات همانطور که قبلا ً نیز اثبات کرده ایم به دنبال آنیم تا به جهان نشان دهیم که یک نظام صلح جو و اهل گفت و گو هستیم.

رحمت الله نوروزی

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را آغاز کرد تا بهانه ائی به دست دشمنان ندهد و به جهان باردیگر ثابت کنیم که نظام اسلامی ایران خواهان ارتباط با تمام دنیا در چارچوب حفظ عزت و کرامتش است و این عین تفکر امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی به اشراف کامل مقام معظم رهبری به اوضاع اشاره کرد و افزود: حمایتها و همچنین توصیه های مکرر مقام عظمای ولایت به دولت و تیم هسته ائی تنها گوشه ائی از این اشراف را نشان می دهد، لذا تیم مذاکره کننده این حمایتها را باید برای خود پشتوانه محسوب کرده و بر اساس آن با اقتدار به جلو حرکت کند.

نورزی ادامه داد: ما دنبال آن هستیم تا با گفت و گو و تعامل مسائل را حل کنیم. اما غرب در پی این نیست. آنها دنبال تحمیل توافقی به ما هستند که در آن بتوانند هر وقت می خواهند با دانشمندان هسته ائی و نظامی مذاکره و مصاحبه کنند و به مراکز و پایگاههای حساس نظامی کشور و یا هر جائی به صرف مشکوک بودن  دسترسی داشته باشند، که این به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی به پاسخ های محکم و از موضع اقتدار رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های متعددشان به این زیاده خواهی غرب پرداخت و اظهارداشت: غرب وقتی اینگونه هشدارها را از سوی مقام معظم رهبری دید و شنید دریافت که رهبری ایران با یک احاطه کامل و با یک اراده قوی و مصصم و با پشتوانه مردم ایران نمی گذارند قراردادی امضاء شود که خدائی نکرده مانند قرارداد ترکمنچای و گلستان باشد.

انتقاد شدید رحمت الله نوروزی

نوروزی افزود: توافق اینچنینی خواست هیچ یک از علاقه مندان به نظام و کشور نیست. ما توافقی را می خواهیم که در چارچوب اصول و خطوط قرمز انقلاب بوده و خفت و حقارتی به کشور تحمیل نکند. تیم مذاکره کننده ما باید بداند که این ملت بر سر حق و حقوقش ایستاده و کوتاه نخواهد آمد و تبعیت خاصی از ولایت دارند. ما با هر قیمت توافق را نمی خواهیم.

وی مقصر احتمالی شکست مذاکرات را زیاده خواهی های آمریکا دانست و گفت: آمریکا جنایتکاری است که واقعا ً نمی شود در هیچ حالتی به او اعتماد کرد همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند نمی شود به آنها اعتماد کرد. غرب دنبال حرکات قلدرمابانه است که جواب نمی دهد. بااینحال ما باب گفت و گو و تعامل را نخواهیم بست و اگر مانعی بر سر مذاکرات ایجاد شود مقصر آمریکاست.

ارسال نظر

آخرین اخبار