مجلس درباره توزیع کتاب‌های ممنوعه در نمایشگاه کتاب از وزیر ارشاد توضیح خواهد خواست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بعد از تکمیل مستندات درباره توزیع کتب مسئله دار در نمایشگاه، آنگاه از وزیر و معاون مربوطه قطعا در این باره توضیح خواهیم خواست.

 پسوند اسلامی کنار ارشاد تنها برای نمایش نیست
به گزارش گلستان 24،  حجت الاسلام سید علی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سراج24 با اشاره به کارنامه وزارت ارشاد در دوسال اخیر گفت: ما انتظار داریم که پسوند اسلامی کنار وزارت ارشاد تنها برای نمایش نباشد بلکه در عمل نیز شئونات اسلامی رعایت شود و بر اساس اسلام حرکت شود.
 
سید علی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس
 
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نظارتی مجلس در خصوص عملکرد دستگاههای اجرائی اظهار داشت :ما  در مجلس بر اساس وظیفه مان اگر اقدامات غیر صحیح مسئولان بر ما ثابت شود قطعا توضیح از مسئولان صورت خواهد گرفت و اگر این عمل کافی نبود و باز هم مسئولان بر رویه اشتباه خود اصرار داشتند آنگاه قدمهای بعدی یعنی سئوال از وزیر و استیضاح برداشته خواهد شد تا مسیر بر اساس آرمانهای انقلاب اصلاح شود.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ارائه برخی کتابهای مشکل دار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: ما بازدید میدانی داشتیم و گزارشاتی نیز در خصوص نمایشگاه کتاب و تخلفات صورت گرفته به دست ما رسید. منتظریم تا مستندات ما کامل شود آنگاه از وزیر و معاون مربوطه قطعا ً در این باره توضیح خواهیم خواست.
 
وی در پایان این گقت و گو از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب آن را یک فرصت جدید برای وزارت ارشاد دانست و افزود: بواسطه قدردانی از مقام معظم رهبری  وزارت ارشاد باید در خصوص رعایت آن ضوابطی که مدنظرایشان و آن ضوابط شرعی و ارزشهای فرهنگی نظام انشاءالله تقید بیشتری از خودشان نشان دهد .

ارسال نظر

آخرین اخبار