سخنگوی فارسی زبان کاخ سفید در صفحه شخصی فیس‌بوکش در موضعی متناقض با سیاستمداران پیشین کاخ سفید حمله ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایرانی را یک فاجعه اما تصادفی خواند.

پاسخ‌های دندان‌‌‌‌شکن ایرانیان به دروغ‌ شاخدار آلن‌ایر

به گزارش گلستان 24، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان کاخ سفید که به وسیله صفحه فیس‌بوکش سعی در ایجاد ارتباط با ایرانیان دارد و درواقع به نوعی دیپلماسی عمومی برای تطهیر چهره امریکا در میان ایرانیان را دنبال می‌کند، در سالروز حمله وحشتناک ناو آمریکایی به هواپیمایی ایرانی و انهدام آن، با تصادفی خواندن واقعه تلخ نوشت: از اینکه امروز سالگرد سرنگونی تصادفی پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ هوا پیمای ایران ایر بود،‌ بعضی خبرنگاران از من در مورد این رخداد فاجعه بار سوال کردند. جواب من این بود که این سرنگونی تصادفی توسط نیروی دریایی ما واقعا فاجعه انسانی وحشتناک بود. مقامات دولت آمریکا آن وقت، از جمله رییس جمهور آقای ریگن از این مصیبت و درگذشت خدمه و مسافران بیگناه ابراز تاسف عمیق شان کردند و حکومت آمریکا همدردی و تسلیت خود را به خانواده های قربانیان این مصیبت ابراز کردند.

آلن ایر سخنگوی فارسی زبان کاخ سفید

وی در ادامه با تاکید بر اشتباه بودن چنین حمله‌ای افزود: در رابطه با این خطای فاجعه بار حکومت ما ۶۱ میلون دلار به دولت جمهوری اسلامی ایران دادند تا بین خانواده های داغدیده تقسیم شود، و در ۲۲ فوریر ۱۹۹۶ توافقی بین دولت های آمریکا و ایران حاصل شد که هر دو طرف موافقت کردند موضوع حل و فصل شد. من اضافه کردم ولو اینکه حتما نباید گذشته را فراموش کنیم یا نادیده بگیریم نباید اسیر آن شویم. بخاطر ملتهایمان و فرزندانمان باید به آینده نگاه کنیم تا از امکان به وجود آوردن آینده بهتری برای همه ما محروم نشویم.

این درحالی است که اغلب ایرانیانی که این پست آلن ایر را مشاهده کرده‌اند نسبت به خطا و تصادفی خواند چنین حمله‌ای، سخنگوی فارسی زبان کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داده‌اند و این سخنان را گستاخانه خوانده اند و با یادآوری سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران در جنگ تحمیلی و کمک‌های آمریکا به صدام و حزب بعث، اقدامات فاجعه آمیز آمریکا علیه ایران را به وی یادآور شدند و بیان داشتند که با چنین لفاظی‌هایی این موارد از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.

واکنش منطقی ایرانیان به دروغ‌های آلن ایر

واکنش منطقی ایرانیان به دروغ‌های آلن ایر

ارسال نظر

آخرین اخبار