نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: نمایندگان هیچ گونه دخالتی در انتخاب شهردار گرگان ندارند، ولی اگر اعضای شورای شهر در این باره از ما مشورت بخواهند، آنها راهنمایی می کنیم.

نمایندگان مجلس دخالتی در انتخاب شهردار گرگان ندارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایندگان در همه حال پشتوانه مهمی برای شهردار انتخاب شده هستند و تلاش می کنیم تا در بخش های مختلف به فرد انتخاب شده، کمک می کنیم.

وی افزود: البته هر فرد از اعضای شورای شهر که از طرف من حرفی بزند، تکذیب می کنم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه شهردار منتخب باید فردی توانمند باشد، افزود: فرد انتخاب شده باید بتواند برای توسعه گرگان کار شبانه روزی انجام دهد؛ همچنین شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را درک کند.

وظیفه شورای شهر انتخاب شهرداری توانمند است

سنگدوینی وظیفه شورای شهر را انتخاب یک شهردار توانمند و مردمی دانست و گفت: شهردار آینده باید بتواند کارهای عمرانی خوبی انجام دهد و ریسک پذیر باشد.

وی با بیان اینکه شهردار آینده باید از حمایت های لازم از طرف نمایندگان، استاندار، فرماندار، اعضای شورای شهر و بزرگان برخوردار باشد، افزود: فردی که از حمایت های لازم برخوردار باشد، می تواند با انجام کارهای زیرساختی و زیر بنایی برای گرگان، این شهر را به سمت پیشرفت هدایت کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تصریح کرد: متاسفانه گرگان نسبت به دیگر مراکز استانی کشور، عقب افتاده تر است و با توجه به نزدیکی شهر گرگان به مراکز گردشگری، بخصوص جنگل، این شهر باید از امکانات گردشگری ویژه ای برخوردار باشد.

وی افزود: حق مردم شهر گرگان استفاده از بهترین امکانات است؛ در حال حاضر شهرهایی در کشور وجود دارند که حتی با ۲۰ درصد این شرایط، از بهترین امکانات گردشگری و مراکز تفریحی برخوردار هستند.

توجه به زیر ساخت های گردشگری از الویت های شهردار آینده گرگان

سنگدوینی توجه به زیر ساخت های گردشگری را یکی از الویت های شهردار آینده دانست و اضافه کرد: پروژه هایی همچون تله کابین، شهربازی هزارپیچ، موسسه ملل و دیگر پروژه های گردشگری و تفریحی از جمله برنامه هایی است که شهردار آینده باید پیگیری کند.

وی ایجاد اشتغال و درآمد مناسب برای شهروندان را یکی دیگر از وظایف شهردار عنوان کرد و افزود: فردی که انتخاب می شود، می تواند با انجام پروژه های عمرانی مختلف در به کارگیری و اشتغال مردم تاثیر مثبتی داشته باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به موضوع زیارت گفت: روستای زیارت جاذبه بالای گردشگری دارد که هم شهرداری، استانداری و فرمانداری باید به دنبال آن باشند و اجازه ندهند تا بدون ضابطه و مقررات در آنجا ساخت و ساز شود.

وی ادامه داد: با توجه به میزان ساخت و سازها، هزینه پروانه و عوارضی که گرفته می شود، در حال حاضر بالای هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در آنجا وجود دارد؛ برای تبدیل زیارت به یک شهرک گردشگری نیازمند این سرمایه ها هستیم.

فضای سبز شهر گرگان باید بیشتر شود

سنگدوینی توسعه فضای سبز گرگان را یکی از مسائل مهم شهردار جدید دانست و گفت: با توجه به جمعیتی که این شهر دارد، ایجاد پارک های مناسب و گسترش فضای سبز برای گرگان ضروری است.

وی اضافه کرد: همچنین یکی از موضوعاتی که نمایندگان قبلی به دنبال آن بودند، خروج پادگان از وسط شهر بودکه امیدواریم شهردار آینده این موضوع را دنبال کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا تصریح کرد: شهردار آینده باید به دنبال توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باشد و همچنین توسعه تعداد پارکینگ ها در سطح شهر یکی از دیگر موضوعاتی است که شهردار باید برای آن چاره ای بیابد.

وی با بیان این که گرگان شهر دارالمومنین است، اظهار کرد: گرگان یکی از شهرهایی است که در مورد برنامه های فرهنگی آن باید به طور ویژه برنامه ریزی کرد تا به عنوان شهری نمونه بعد از قم، شیراز و مشهد قرار بگیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای مناسب برنامه فرهنگی می توان از مجموعه نیروه های بسیج و سپاه استفاده شود.

وی حاشیه نشینی را یکی معضلات شهری خواند و تصریح کرد: بخشی از بودجه سال ۱۴۰۰ برای حاشیه نشینی شهرها در نظر گرفته شده است که شهردار آینده می تواند در ارتباط با این موضوع طوری برنامه ریزی کند تا فاصله های طبقاتی را بین مردم کم کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار