امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان با اشاره به حضور چندین ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: ناامنی و خشونت تنها ثمره دخالت بیگانگان در این سرزمین بود.

خشونت تنها ثمره حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان گرگان اظهارکرد: بیش از ۲۰ سال است که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: اینک که آمریکا با ذلت تمام مجبور به ترک این کشور شده فقط ناامنی و افزایش خشونت ها در این کشور به یادگار مانده است.

وی گفت: اوضاع و شرایط فعلی افغانستان بسیار سخت و نابسامان است و مردم این کشور معضلات بسیاری را تجربه می‌کنند.

نورمفیدی اضافه کرد: برای حل چالش ها و گرفتاری های اخیر افغانستان کشورهای همسایه از جمله ایران باید نقش آفرینی کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: قومیت‌ها و مذاهب مختلف در افغانستان روزهای سختی را سپری می کنند و نهادهای بین‌المللی هم باید برای مهار خشونت‌ها در این کشور فکری کنند.

وی گفت: هر تصمیمی که برای افغانستان گرفته می شود باید با مشارکت همه مردم اتخاذ شود.

نورمفیدی به بیستم شهریور سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی اشاره کرد و افزود: شهید مدنی چهره ای محبوب بود که اخلاص و صداقتش او را حاکم بر دل ها کرد.

امام جمعه گرگان گفت: پایداری، استقامت، شجاعت و حق طلبی از صفات بارز شهید مدنی بود.

نورمفیدی همچنین به مقوله فرار ۶ نفر از اسرای فلسطینی از زندان های رژیم اشغالگر اشاره کرد و گفت: این عملیات نشان داد که قدرت رژیم اشغالگر بسیار ناچیز است.

وی همچنین به ضرورت توجه بیشتر به مقوله ساخت مسکن در کشور اشاره و بیان کرد: نیازمند عزم جدی مدیران برای حل مشکل و دغدغه مسکن در کشور هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار