وزیر خارجه کشورمان گفت: متاسفانه ما هم شاهد تغییر مواضع و هم شاهد زیاده خواهی هستیم و هم شاهد این هستیم که چندین کشور در پنج بعلاوه یک دارای مواضع متفاوتی هستند و این وضع را دشوار کرده است.

ظریف: کشورهای 1+5 دارای مواضع متفاوت هستند

به گزارش گلستان 24، محمد جواد ظریف پس از انجام مراسم احیا در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین در گفتگو با خبرنگاران ایرانی با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام و تقاضای دعا در شب های قدر افزود: مذاکرات به هرحال دشواری های ویژه ای دارد مخصوصا الان که می تواند روزهای نهایی مذاکره باشد. با هر کلمه ای که کم یا زیاد شود ممکن است تغییر اساسی در نتیجه نهائی داشته باشد برای همین ، هم ما با دقت مذاکره می کنیم و هم طرف مقابل با دقت دارد کار می کند.

ظریف تاکید کرد: ما همه تلاش خودمان را می کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بارها گفته اند ما به دنبال مذاکره و توافق با عزت هستیم. مردم ایران دنبال توافق هستند اما توافقی که با عزت باشد.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: ما مذاکرات را ادامه می دهیم و میز مذاکرات را ترک نکردیم و هیچ وقت ترک نخواهیم کرد اگر طرف مقابل بدنبال یک توافق شرافتمندانه متوازن باشد، حتما این توافق قابل دسترسی است.

ما الان به مرحله ای رسیده ایم که واقعا باید طرف های مقابل تصمیم بگیرند که به دنبال توافق هستند یا فشار. ما بارها گفته ایم توافق و فشار قابل جمع نیست و باید یکی از این دو را انتخاب کنند.

اقای ظریف در پایان افزود: فکر می کنم که اگر اراده سیاسی باشد تا حالا باید به نتیجه می رسیدیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار