حجت طالبی در نقد سخنان متناقض روحانی و اوباما؛

هر دو طرف مذاکره امروز مدعی هستند که برنده این مذاکرات هستند. مسئولان کشور بر اساس حرف رهبری باید با مردم روراست باشند.

هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است / مسئولان با مردم روراست باشند

حجت الاسلام و المسلمین حجت طالبی، فعال فرهنگی حوزه منتظریه، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با بیان این که "هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است" می گوید: ما امروز دم می زنیم که در مذاکرات برنده شدیم. طرف مقابل ما نیز همین را می گوید. اما آن چه حق است نگاه و توجه به متن جمع بندی مذاکرات است.

وی ادامه می دهد: حدود دو ماه طرفین مذاکره وقت دارند که در کشور خودشان رایزنی کنند و آنچه لازم است را پیاده کنند. مسئولین ما باید متوجه این موضوع باشند که ملت ما در سخت تر از این شرایط هم مقاومت  و مدارا  کردند. بنابراین مسئولان کشور باید با مردم روراست باشند. ملت دوست دارند حقی که از دست داده اند را بدست بیاورند و آنچه که دارند را حفظ کنند.

طالبی می گوید: امروز آقای روحانی اعلام می کنند که تا ده سال آینده اسم ما از لیست تروریست شورای امنیت محو می شود، اما این ده سال مدت خیلی زیادی است. مقامات دیپلماسی کشورمان خیلی زحمت کشیده اند و در رایزنی هایشان بیست سال را به ده سال رساندند اما باز هم ده سال خیلی زیاد است.

 

حجت طالبی مذاکرات

این فعال فرهنگی معتقد است که اگر قرار است این مذاکرات طولانی و طاقت فرسا ثمره ای بدهد، باید به نفع طرفین باشد. یعنی ملت ایران حق از دست داده اش را پس بگیرد. ما نباید  به طرف مقابل امتیاز بدهیم. حق هسته ای امتیازی است که مال ماست.

وی با انتقاد به خواسته های نا به حق آمریکا می گوید: حتی مردم کشور ایران و یا بلند پایه های سیاسی هم اجازه بازدید از مراکز نظامی کشور را ندارند. چطور می شود که ما به بیگانه در ازای گرفتن حق مسلم خودمان اجازه چنین کاری را بدهیم!

حجت طالبی با تاکید بر این که ما حسن نیت خود را ثابت کردیم و هیچ گاه دنبال تسهیلات هسته ای نبودیم، می گوید: طرف مقابل مذاکرات هیچ حسن نیتی به ما نشان نداده است. با این همه لطمه ای که به اقتصاد کشورمان زدند می گویند ما به ایران اعتماد نداریم. در صورتی که ما به آن ها اعتماد نداریم.

ما به تناقض صحبت های آقای روحانی و اوباما کاری نداریم. زیرا آمریکایی ها هم نمی توانند بگویند که ما بازنده شدیم و هر دو طرف می گویند ما برنده هستیم. اما برنده واقعی کسی است که این توافق را با منطق اجرا کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار