با حضور معاون وزیر، سیدرضا نظری به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گلستان معارفه شد.

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان شد

به گزارش گلستان 24، امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید رضا نظری به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گلستان معرفی و از خدمات احسان گوهری راد مدیرکل پیشین قدردانی شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به لزوم اجرای سند تحول بنیادین گفت: هنوز اهداف این سند پس از یک دهه محقق نشده است.

حمید طریفی حسینی با اشاره به ارائه مدل جدید برای اجرای سند تحول ابراز کرد: وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید الگو و مدلی خاصی برای اجرای سند تحول ترسیم کرده است.

وی فقدان مدل اجرایی و عملیاتی را از دلایل عدم دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین برشمرد و گفت: اجرای عدالت تربیتی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش است.

این مسئول با تاکید بر اجرای عدالت ترمیمی اظهار کرد: نگاه ویژه و تبعیض مثبت برای مناطق محروم قائل خواهیم بود تا دانش آموزان بتوانند از مزایای این عدالت برخوردار شوند.

طریفی حسینی بر لزوم متناسب سازی مدارس عادی برای تحصیل دانش آموزان استثنایی خبر داد و گفت: یکصد و ۵۰ هزار دانش آموزان استثنایی در کشور در مقاطع مختلف مشغول تحصیل می کنند نیمی از این تعداد در مدارس عادی و نیمی دیگر در مدارس خاص تحصیل می‌کنند.

وی گفت: توانمندسازی دانش آموزان استثنایی و متناسب سازی مدارس عادی برای تحصیل آن‌ها در دست اقدام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار