درگیری‌های شدید عناصر طرفدار منصور هادی و ارتش یمن در «التواهی» و «المعلا»

آخرین اخبار میدانی از اوضاع عدن

منابع میدانی یمن ضمن تکذیب سیطره کامل عناصر مسلح طرفدار منصور هادی و عربستان، اعلام کردند آنچه رسانه‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در این باره منتشر می‌کنند، «پیروزی‌های خیالی» در عدن است.

آخرین اخبار میدانی اوضاع عدن

 

به گزارش گلستان 24، منابع میدانی یمن اخبار منتشر شده رسانه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان درباره تصرف کامل عدن به دست عناصر القاعده و طرفدار منصور هادی و عربستان را تکذیب کردند.

این منابع میدانی در ادامه تاکید کردند که عناصر مسلح وابسته به منصور هادی و عربستان تنها در بخشی از فرودگاه عدن پیشروی کردند و در منطقه «خور مکسر» نزدیک پل شدند اما نتوانستند به داخل این منطقه نفوذ کنند.

از سوی دیگر، منابع وابسته به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سقوط بندر عدن به دست تکفیری‌های وابسته به کشورهای متجاوز را تکذیب و اعلام کردند بخش گسترده‌ای از منطقه «خور مسکر» از عناصر مسلح پاکسازی شده است.

نیروهای یمنی همچنین به پیشروی در شهر «المنصوره» در استان عدن ادامه می‌دهند و اکنون مناطق اطراف این شهر را تحت کنترل دارند.

منابع میدانی یمن همچنین تاکید کردند که دو منطقه «التواهی» و «المعلا» برای پیشروی عناصر مسلح طرفدار منصور هادی، شدیدا در معرض حملات هوایی عربستان قرار گرفتند، اما با حضور نیروهای یمنی در این دو منطقه پیشرفتی برای این عناصر حاصل نشده است.

شبکه المنار در این باره گزارش داد که ارتش یمن وکمیته‌های مردمی وابسته به انصار الله ده‌ها نفر از عناصر تروریستی القاعده تحت حمایت عربستان را در حومه فرودگاه عدن از پای درآوردند.

منابع خبری یمن گزارش دادند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله عناصر القاعده را در نزدیکی فرودگاه بین المللی عدن که صبح امروز توسط عربستان بمباران شد، محاصره کردند.

شبکه المنار به نقل از منابع یمنی گزارش داد که هم‌اکنون درگیری‌های شدیدی با پشتیبانی عربستان و حملات هوایی و دریایی به عدن جهت تصرف عناصر مسلح و منصور هادی بر این شهر وجود دارد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت عید سعید فطر، خواستار شکست متجاوزان در شهر عدن و آزادی آن شد و درباره پیامدهای هرگونه کوتاهی در مقابله با چالش‌ها هشدار داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار