رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان خبر داد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت: برای هر کرسی مجلس در گلستان ۵۰ داوطلب رقابت می‌کنند در حالیکه این رقم در کشور ۴۳ داوطلب به ازای هر کرسی مجلس است.

رقابت ۵۰ کاندیدا برای هر کرسی مجلس در گلستان

به گزارش گلستان 24، حمیدرضا بهمنی‌نژاد در سیزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان اظهار کرد: ۱۹ بهمن تاریج نهایی رسیدگی به صلاحیت داوطلبین‌ مجلس است و ۲۰ بهمن نتیجه صلاحیت‌ها به فرمانداران حوزه‌های انتخابیه به صورت مکتوب اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: از کارهای خوبی که در این دوره اتفاق افتاد و سبب شور و شوق انتخاباتی در کشور شد اعلام مرحله‌ای رسیدگی به صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان بود که تا امروز سه مرحله تایید صلاحیت‌ها اعلام شده و سهم استان از این‌ تایید صلاحیت‌ها تا امروز ۴۶ نفر بوده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان افزود: به این ترتیب تاکنون تعداد تایید صلاحیت شده‌ها به ۳۵۹ نفر رسید که عدد قابل توجهی است و البته این عدد تا آخر هفته امکان افزایش دارد.

بهمنی‌نژاد با اشاره به اجرای قانون شفافیت هزینه‌های انتخاباتی برای نخستین بار در انتخابات امسال گفت: از ۱۹ بهمن همه داوطلبان تایید صلاحیت شده باید در سامانه شفافیت اطلاعات مربوط به مخارج تبلیغات خود را ثبت کنند.

احتمال تایید صلاحیت تعدادی دیگر تا ۱۹ بهمن وجود دارد

وی گفت: تاکنون صلاحیت سه نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان تایید شده است و احتمال تایید تعدادی دیگر تا ۱۹ بهمن وجود دارد.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از ارسال دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی به فرمانداری‌ها خبر داد و گفت: در این دستورالعمل قوانین تبلیغات انتخاباتی و مصادیق آن در فضای مجازی و حقیقی به صورت شفاف تشریح شده است.

دادستان مرکز استان گلستان از دست‌اندارکاران انتخاباتی استان خواست مراقب باشند تبلیغات انتخاباتی به سمت تخریب، تبعیض و عدم شفافیت مالی نرود.

دادستان مرکز گلستان: نصب بیلبوردهایی که شائبه تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان قانونی آن باشد، تخلف است

محمود اسپانلو گفت: تخریب دیگر نامزدها و ایجاد بدبینی به نظام با تخریب دستاوردهای انقلاب، تبعیض در برخورد با کسانی که تخلفات انتخاباتی مرتکب می‌شوند و مشخص نبودن منابع مالی هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها در قانون جرم‌انگاری شده است و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید مراقب باشند فضای تبلیغات به این سمت نرود.

وی افزود: هرگونه اقدام یا نصب بیلبوردهایی که شائبه تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان قانونی آن باشد، تخلف است و با افراد در هر جایگاه و شغلی که باشند قاطعانه برخورد می‌شود و نیروی انتظامی هم موظف است بنرها و تبلیغات اینچنینی را جمع‌آوری کند.

دادستان مرکز استان گلستان از رصد محتواهای تبلیغاتی نامزدها و هواداران آنها در فضای مجازی هم خبر داد و گفت: کمیته‌ای با مسئولیت معاون حقوق عامه و پیشگیری دادسرای مرکز استان تشکیل شده و کار تحلیل محتواهای انتخاباتی مطالب منتشر شده در فضای مجازی را انجام می‌دهند و تاکنون تعدادی از نامزدهای انتخاباتی و صاحبان پایگاه‌های خبری و گردانندگان صفحه‌های اجتماعی و کانال‌های پیامرسان که مطالبی با محتوای تخریب و یا توهین به سایر داوطلبان منتشر کرده‌اند، به پلیس فتا دعوت شده‌اند و تذکرهای لازم درباره قوانین به آنان داده شده است.

دادستان مرکز استان بار دیگر بر رصد هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی نامزدها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید روی این موضوع با حساسیت کار کنند و اگر تخلفی مشاهده کردند مستندات آن را به دستگاه قضایی ارائه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار