وزیر جنگ اسرائیل مطرح کرد؛

«اسرائیل از حملات هوایی و ترورها برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرتی هسته ای یا احتمالا حتی برای جلوگیری از اجرای توافق هسته ای ایران استفاده خواهد کرد ...».

تهدید به حملات هوایی/ دانشمندان هسته‌ای را ترور می‌کنیم

به گزارش گلستان24، موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در تازه ترین اظهارات خود ایران را به حملات هوایی و ترور مجدد دانشمندان هسته ای تهدید کرده است.

 

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) به انعکاس سخنان یعلون پرداخته و با انتخاب عکسی از صحنه ترور دانشمندان هسته ای ایران برای گزارش خود، تیتر زد: یعلون اشاره کرد که اسرائیل پشت ترور دانشمندان هسته ای ایران است.

 

 

جروزالم پست نوشت: وزیر دفاع اسرائیل روز جمعه اشاره کرد که سرویس های اطلاعاتی اسرائیلی پشت سر کشتار گسترده دانشمندان هسته ای ایران بوده اند.

براساس این گزارش، وی در مصاحبه با هفته نامه آلمانی زبان اشپیگل (Spiegel) گفته است که هیچ مسئولیتی در قبال جان دانشمندان ایرانی ندارد.

 

 

موشه یعلون با تکرار اتهام نظامی بودن برنامه هسته ای ایران ادامه داد: در نهایت، مساله بسیار روشن است. از این طرق یا از راه های دیگر، برنامه هسته ای نظامی ایران باید متوقف شود.

 

 

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس می افزاید: ما از هر طریق ممکن برای رسیدن به این هدف اقدام خواهیم کرد و به هیچ وجه ایرانی مسلح به سلاح های هسته ای را تحمل نمی کنیم.

 

 

وی با تاکید بر روی میز بودن گزینه نظامی گفت: ما آماده هستیم که توقف برنامه هسته ای ایران توسط تحریم ها عملی شود اما در پایان، اسرائیل باید بتواند از خودش دفاع کند.

یعلون بار دیگر بر موضع مقامات رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته ای ایران و 1+5 اشاره کرده و این توافق را "اشتباهی تاریخی" خوانده است.

 

 

پایگاه آمریکایی بریت بارت (Breitbart) نیز در گزارشی زیر عنوان "توافق ایران: اسرائیل به حملات هوایی و ترورها اشاره کرد" اظهارات موشه یعلون در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل را بازتاب داده است.

 

 

بریت بارت نوشت: موشه یعلون اشاره کرده که اسرائیل از حملات هوایی و ترورها برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرتی هسته ای یا احتمالا حتی برای جلوگیری از اجرای توافق هسته ای ایران استفاده خواهد کرد.

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: یعلون به هفته نامه آلمانی اشپیگل گفته که وی مسئولیتی در قبال حفظ جان دانشمندان ایرانی ندارد. وی همچنین اظهار داشته که اسرائیل گزینه حملات هوایی را مد نظر دارد.

بریت بارت افزود: اسرائیل مظنون بوده که عملیات های ترور داشمندان هسته ای ایران را با هدف کاستن از سرعت پیشرفت برنامه هسته ای این کشور اجرا کرده است.

 

 

براساس توافق هسته ای، قدرت های جهانی (احتمالا روسیه) ابزارهای امنیتی برای حفاظت از تاسیسات هسته ای را در اختیار ایران خواهند گذاشت؛ اقدامی که تلاش های مخفیانه اسرائیل در آینده را بسیار مشکل تر خواهد ساخت.

 

 

در پایان این گزارش آمده است: یعلون و نتانیاهو تاکید کرده اند که اسرائیل به توافق هسته ای پایبند نیست و حق دفاع از خود را محفوظ می داند. اوباما طی سخنرانی خود درباره توافق هسته ای ایران گفت، اسرائیل در مخالفت با توافق هسته ای تنها مانده است.

 

 

 

 

 

 

/جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار