وزیر امور خارجه اسپانیا تصریح کرد، مادرید از تحریم‌های اعمال‌شده بر ایران متضرر شده است.

وزیر خارجه اسپانیا: مادرید از تحریم‌های اعمال شده بر ایران متضرر شده است

به گزارش گلستان 24:

خوزه مانوئل گارسیا-مارگالو، وزیر امور خارجه اسپانیا روز جمعه در دیدار و گفت‌وگو با محمدعلی نجفی، معاون رئیس جمهور ایران در حالی که به تبعات تحریم‌های ایران بر کشورش اشاره داشت گفت، اسپانیا پیش از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، چهارده درصد از نفت ایران را وارد می‌کرد.

امریکا و اتحادیه اروپا، ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی در تلاش برای جلوگیری از مناسبات کشورهای دیگر در خرید نفت ایران و جلوگیری از تراکنش‌های بانکی با بانک مرکزی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه بخش‌های مالی و نفتی جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند.

این درحالی است که اتحادیه اروپا، ۲۰ ژانویه ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از روند اجرای توافق موقت هسته‌ای میان تهران و گروه ۱+۵ در ژنو، بخشی از تحریم‌های تحمیلی خود علیه ایران را به حال تعلیق در آورد.

تهران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به علاوه آلمان، بیست و چهار نوامبر ۲۰۱۳، بعد از چند روز مذاکرات فشرده در ژنو سوئیس، برای برون‌رفت از بن‌بست ناشی از ابهامات غرب درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران، به توافق موقت دست یافتند.

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین در این دیدار، آمادگی خود را برای سفر به ایران ابراز کرد و اصول سیاست خارجی اسپانیا را بر پایه گسترش صلح دانست.
 
وی در ادامه تصریح کرد، مادرید در راستای گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا، روابط با تهران را تقویت خواهد کرد.

نجفی که رئیس «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» ایران نیز هست، در این دیدار ابراز امیدواری کرد: با آغاز فصل جدید همکاری و برداشته شدن همه تحریم‌ها، فضای بهتری برای همکاری‌های بیشتر فراهم شود.

وی همچنین از وزیر امور خارجه اسپانیا دعوت کرد در نزدیکترین زمان ممکن به ایران سفر کند.

نجفی و گارسیا-مارگالو در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

آخرین اخبار