میثم احمدی، در مصاحبه با گلستان24؛

طبق اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، "عهدنامه‏ ها، مقاوله‏ نامه ‏ها، قراردادها و موافقت ‏نامه ‏‏های بین‏ المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد"

اجرای برجام بدون تصویب مجلس به معنی دور زدن قانون است/ اگر 2 گل خوردیم و 3 گل زدیم برجام را با افتخار به مجلس ببریم

 میثم احمدی، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، در مصاحبه اختصاصی گلستان24،  با اعتقاد به این که تلاش دولت در خودداری از ارائه متن برجام در قالب یک لایحه به مجلس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، می گوید: این طور به نظر می رسد، که دلیل اصلی این اقدام دولت وجود بندهایی در متن اصلی برجام است که دولت می داند در صورت ارائه برجام به صورت یک لایحه به مجلس، نمایندگان ملت آن را رد خواهند کرد. بنابراین دولت با شانتاژ تبلیغاتی و توجیحات گوناگون سعی دارد هرطور که شده بدون ارائه لایحه برجام به مجلس، روند برنامه جامع اقدام مشترک را پی بگیرد.

میثم احمدی اجرای برجام بدون تصویب مجلس

میثم احمدی این فرار دولت از ارائه برجام به مجلس و تن ندادن به رای نمایندگان ملت را حاکی از آن می داند که برخلاف نتیجه ای که دکتر روحانی ارائه داده بودند ، احتمالا ما این بازی را  3 بر 2 نبرده ایم و انگار در بازی  گل های دیگری هم خورده ایم! وی تاکید می کند: اگر کاسه ای زیر نیم کاسه نبود، دولت به جای تفره رفتن، با افتخار برجام را در قالب یک لایحه تقدیم مجلس میکرد.

میثم احمدی اجرای برجام بدون تصویب مجلس

وی با بیان این که طبق اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، "عهدنامه‏ ها، مقاوله‏ نامه ‏ها، قراردادها و موافقت ‏نامه ‏‏های بین‏ المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد" ، می گوید: پس ریاست محترم حقوق دان ما باید بهتر از هرکس بداند که تعهدهایی که طی برجام بر گردن ایران است، چون تعهد بین المللی است  باید به تصویب مجلس برسد، و اجرای برجام بدون تصویب مجلس به معنی دور زدن قانون است ، که البته مقام معظم رهبری نیز به صراحت اعلام فرمودند که کنار گذاشتن مجلس در این امر به صلاح نیست.

ارسال نظر

آخرین اخبار