در حالی که هنوز کمیسیون برجام و شورایعالی امنیت ملی نظرات خود را درباره برجام اعلام نکرده‌اند، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در گفت و گو با شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا، از موافقت مجلس و شورایعالی امنیت ملی با برجام خبر داد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب ایران نیز به محض موافقت ایران با این توافق «به آن احترام بگذارد»

روحانی نظر مجلس را درباره برجام اعلام‌کرد

به گزارش گلستان24؛  حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» آمریکا، که روز یکشنبه پخش شد، گفت تهران و واشینگتن «نخستین گامها» برای کاهش دشمنی بین دو کشور را با توافق هسته‌ای تاریخی برداشته اند. 

روحانی

روحانی در عین حال در برنامه «۶۰ دقیقه» این شبکه گفت با وجود این توافق «شکاف، اختلاف و بی اعتمادی به زودی به پایان نخواهد رسید.» 

وی در ادامه گفت :« مهم این است که به چه جهتی می خواهیم حرکت کنیم؟ ما به طرف تشدید دشمنی حرکت می کنیم یا به طرف کاهش این دشمنی؟ معتقدم ما نخستین گامها را به طرف کاهش این دشمنی برداشته‌ایم.» 

رئیس جمهور تصریح کرد: رهبری معظم ایران تصمیم نهایی درباره این توافق را برعهده نهادهای مسئول گذاشته است.

مجری سی بی اس پرسید آیت الله خامنه ای، رهبر (معظم انقلاب اسلامی) ایران از این گفتگوها حمایت کرده است؟

دکتر روحانی گفت: اصل مذاکرات را رهبری معظم تایید کرده است و بارها فرمودند که من مذاکراتی را که دو طرف با یکدیگر مذاکره کنند، می پذیرم. ایشان تصمیم نهایی درباره این توافق را برعهده نهادهای مسئول گذاشته است؛ بنابراین زمانی که نهادهای مسئول در تصمیم نهایی خود این توافق را بپذیرند به معنای آن است که رهبر معظم نیز آن را می پذیرد و آن را تایید می کند.

روحانی در بخشی دیگر از سخنانش اطمینان داد پارلمان و شورای عالی امنیت ملی ایران با این توافق موافقت خواهند کرد. 

وی گفت :« در نظرسنجی‌ها بیشتر مردم ما نظری مثبت در خصوص این توافق داشتند و نهادهایی مانند پارلمان و شورای عالی امنیت ملی نیز معمولا از افکار عمومی دور نیستند و به این سمت حرکت می کنند.» 

روحانی پیش بینی کرد سپاه پاسداران انقلاب ایران نیز به محض موافقت ایران با این توافق « به آن احترام بگذارد». 

وی در پاسخ به اینکه آیا از تبادل زندانیان حمایت خواهد کرد یا نه ، گفت :« دوست ندارم به طور مشخص از کلمه تبادل استفاده کنم، اما از نظر انسانی اگر بتوانیم گامی برداریم باید چنین اقدامی را انجام دهیم. طرف آمریکایی نیز باید اقدامات مربوط به خود را انجام دهد.» 

روحانی در خصوص بحران سوریه، گفت اسد (رئیس جمهور سوریه) دست کم تا زمان نابودی گروه داعش باید در قدرت باقی بماند. 

وی افزود: شعار «مرگ بر آمریکا» در ایران، «شعاری بر ضد مردم آمریکا نیست.» 

روحانی اضافه کرد :« سیاست‌های آمریکا بر ضد منافع ملی مردم ایران است، ما نمی توانیم گذشته را فراموش کنیم، اما در عین حال باید به نگاه خود را به آینده معطوف کنیم.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار