«دبکا»:

پایگاه تحلیلی – خبری صهیونیستی «دبکا» در تحلیلی از نبردهای جاری در منطقه «القلمون»، این نبردها را نبرد «مرگ و زندگی» توصیف می‌کند.

پیروزی در قلمون، دستاورد بزرگ

جبهه عملیاتی «قلمون» در ریف دمشق (مرز سوریه و لبنان) این روزها شاهد تحولات میدانی گسترده و مهمی است و بسیاری از خبرگزاری‌ها از تحولات جاری در این جبهه به عنوان تحولات تاثیرگذار بر روند بحران سوریه یاد می‌کنند.

به گزارش گلستان 24، در این ارتباط پایگاه خبری «دنیا الوطن» به تحلیلی از پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا» اشاره می‌کند که از تحولات میدانی جاری در القلمون تحت عنوان «نبرد مرگ و زندگی» برای «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه، «سید حسن نصر الله»، دبیرکل حزب الله لبنان و سردار «قاسم سلیمانی» یاد می‌کند.

پایگاه خبری دبکا می‌نویسد: نبرد سرنوشت سازی بین ارتش سوریه و حزب الله لبنان از یک سو و گروه مسلح موسوم به «جیش الفتح» که از گروه تکفیری «جبهه النصره»، شاخه رسمی «القاعده» در سوریه جدا شده، از سوی دیگر در منطقه القلمون در جریان است.

دبکا که از منابع نزدیک به منابع جاسوسی اسرائیل است، می‌افزاید: این نبرد برای همه غافلگیرکننده بود و دستاوردهای منطقه‌ای بسیاری برای طرف پیروز در آن دارد، به ویژه آنکه سید حسن نصرالله تاکید کرد که پیروزی در نبرد علیه گروه‌های مسلح در منطقه القلمون قطعی است و آنچه هم اکنون مطرح است، عامل زمان و مکان است که تاکنون اعلام نشده و زمانی‌که رسما آغاز عملیات اعلام شود، در آن زمان این نبرد خود از خود سخن می‌گوید و رسانه‌ها را به سخن گفتن از حقایق جاری در عرصه وادار می‌کند.

با این حال دبکا براین باور است که نه سید حسن نصر الله و نه هیچ کس دیگر نمی‌تواند، نتایج این جنگ را پیش بینی کند، چون تحولات ناشی از این نبرد تحولات ریشه‌ای در معادلات حاکم بر میدان است و برای اولین بار طی چهار سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، آمریکا و عربستان و ترکیه و قطر و امارات در قبال بحران سوریه با یکدیگر متحد شده تا یکپارچه از گروه‌های مسلح با سلاح‌های سنگین حمایت کنند و این بدین معناست که این کشورها خواهان یکسره کردن بحران سوریه و جنگ جاری در آن در سریع‌ترین وقت ممکن هستند.

دبکا همچنین با اشاره به اینکه پس از سکوت طولانی مدت مسئولان بلند پایه دولت اوباما اقدام به انتقاد از نظام سوریه در عملیات‌های نظامی‌اش کردند، مدعی شد، ارتش سوریه در عملیات‌های نظامی اخیر خود در این کشور از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده که مغایر توافق حاصله بین آمریکا و روسیه است.

به اعتقاد دبکا اهمیت این حمله دیپلماتیک در همزمانی آن با نبردهای جاری در منطقه القلمون و ناکامی ارتش سوریه در 2 نبرد جسر الشغور و ادلب و همچنین حمله رسانه‌ای و تبلیغاتی آمریکا علیه سردار «قاسم سلیمانی» است که وی را عامل تشدید نبردها در سوریه می‌داند.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار