حجت الاسلام ولی نژاد:

مردم مخصوصا جوانان هم استانی ما، علاقه زیادی به مراسمات مذهبی مثل اعتکاف نشان می دهند. اگر برنامه ریزی ها خوب و متنوع باشد، حضور جوانان پررنگ تر خواهد بود.

اگر در یک برنامه مذهبی حضور جوانان کمرنگ باشد، مشکل از برنامه ریزان است

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، اعتکاف را سنت حسنه ای می نامد که میان ملت ما شهرت پیدا کرده است و این بسیار ارزشمند است. وی می گوید:  استقبال از مراسم اعتکاف در استان رو به رشد است و علاقه خوبی نسبت به آن در میان مردم به وجود آمده است.

ولی نژاد ادامه می دهد: آمار اولیه مساجد  گلستان در سال جاری حاکی بر این است که حدود 160 مسجد ، بیش از سیزده هزار معتکف را میزبانی کرده است. حضور جوانان و همچنین بانوان هم استانی ما در این مراسم معنوی بیش از دیگر افراد بوده است. حدود 72 در صد از جمعیت معتکفین را جوانان تشکیل داده اند. البته آمار امسال هنوز استخراج نشده است.

جوانان در اعتکاف

وی معتقد است این که قشر جوان به موضوعاتی مثل اعتکاف علاقه نشان می دهند، نشان دهنده این است که جوانان ما دین گریز نیستند. ولی نژاد همچنین می گوید: اگر برنامه ها جالب توجه باشد و مقدمات خوبی برای آن فراهم شده باشد، جوانان علاقمند هستند که در این برنامه های دینی مشارکت کنند. حال چه این برنامه نماز جماعت باشد و یا اعتکاف، نماز جمعه و محافل قرآنی.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تاکید میکند : در برخی از مساجد که هیئت امنا و یا امام جماعت آن برنامه خوبی دارند و برای جوانان احترام قائلند، حضور جوانان پررنگ است. اگر در برنامه مذهبی حضور جوانان کم باشد، اشکال از برنامه ریزان است و نه جوانان. در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، این جوانان بودند که حضور پررنگی داشتند.

وی در آخر از مردم و معتکفین، خیرین استان ، عوامل اجرایی ، مسئولینی که کمک کردند، هیئت امنا و ائمه جماعت مساجد تشکر می کند و می گوید: سپاسگزاریم که کمک کردند تا مراسم اعتکاف امسال نیز به نحو شایسته ای برگزار شود.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    واقعا هم مشکل از برنامه ریزان هستش
    اگر برنامه ها از قبل برنامه ریزی و دقیق و هدفمند انجام شده باشه
    مطمئنا استقبال هم بسیار زیاد خواهد بود

آخرین اخبار