ریختن آب در آسیاب «هاآرتص» و سازمان منافقین

روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) در خبری نوشت: «رئیس جمهور سابق ایران اعتراف کرد ایران همواره بطور پنهانکارانه ای به دنبال بمب اتم بوده است.»

خسارت هایی که از خاطرات مخدوش هاشمی رفسنجانی در پرونده هسته ای دیدیم

به گزارش گلستان24، بیان خاطرات به خصوص از سوی شخصیتهایی که در تاریخ نقش تاثیرگذار ایفا کرده اند، امری مهم و گاه ضروری به نظر می آید. با این حال زمانی که خاطرات مطرح شده از سوی برخی از شخصیتهای تاریخی با آنچه در واقعیت وجود دارد تطبیق نداشته باشد و همراه با تناقض باشد، اثر عکس می گذارد و نه تنها مفید نیست بلکه هزینه هایی را نیز به کشور تحمیل می کند.

خاطرات مخدوش هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی که در بیان خاطرات اتفاق نیفتاده ید طولایی دارد، اخیرا با اظهار نظرهایی در مورد تاریخچه پرونده هسته ای کشور، ضد انقلاب را سر ذوق آورده است و کار به جایی رسید که روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با استفاده از اظهارات هاشمی رفسنجانی جریان ایران هراسی را دوباره از سر گرفت.

هاشمی رفسنجانی با بیان آنچه خاطرات خود درباره پرونده هسته ای تلقی می کند، فرصت سوء استفاده را برای دشمن فراهم ساخته و به روند پروژه ایران هراسی توسط اسراییل کمک کرده است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از گفتگوی خود با یکی از سایت های جریان طرفدار «توافق به هر قیمتی» اظهاراتی داشته است که به سرعت توسط منافقین مورد بازنشر قرار گرفته است.  سازمان منافقین در خبری که رسانه‌های صهیونیستی به سرعت پوشش وسیعی به آن دادند به مصاحبه اکبر هاشمی رفسنجانی با وب‌سایت امید هسته‌ای پرداخت و تأکید کرد: «ایران از ابتدا به دنبال سلاح هسته ای بوده و هیچ گاه از این تصمیم بازنگشته است.»

سازمان منافقین این گفته ها را تأییدی بر ادعاهای طولانی مدت خود درباره نظامی بودن برنامه هسته ای ایران اعلام کرده است. در پی این مصاحبه خبری، سایت های اسرائیلی با خوشحالی به پوشش وسیع این مصاحبه به نقل از متن گزارش سازمان منافقین پرداخته اند. این در حالی است که سازمان تروریستی مجاهدین خلق حتی در جای جای گزارش فارسی خود از جمله در عنوان، نام دانشمند هسته ای پاکستان را به جای عبدالقدیر خان، "عبدالقادرخان" نوشته است!!

در همین رابطه، روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) در خبری نوشت: «رئیس جمهور سابق ایران اعتراف کرد ایران همواره بطور پنهانکارانه ای به دنبال بمب اتم بوده است.»

از سوی دیگر، پایگاه رادیو سراسری رژیم صهیونیستی معروف به "شبکه هفت" یا "آروتز شوا" (ArutzSheva) نیز در خبری با عنوان «گزارشات نشان می دهد یک رئیس جمهور سابق اعتراف کرده ایران به دنبال بمب هسته ای است» نوشت: «رفسنجانی در مصاحبه ای گفت که برنامه هسته ای ایران با قصد کسب قابلیت ساخت سلاح هسته ای شروع به کار کرده است و گفته که: "اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته ای استفاده کند، داشته باشیم."»

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با سایت امید هسته‌ای گفته است: "وقتی آقای احمدی‌نژاد آمد، با رهبری تصمیم گرفتند که تعلیق را بشکنیم. هنوز کار آقای احمدی‌نژاد شروع نشده بود که به آقای خاتمی پیشنهاد کردند که ایشان تعلیق را بشکند. در آن دوره گاهی جلسه‌ای خدمت رهبری بود که جمع زیادی شرکت می‌کردند. در آن جمع وزیر خارجه، رئیس جمهور، رؤسای قوا، من، نظامی‌ها مثل آقای شمخانی و دیگران بودند و برای قدم به قدم کارها مشورت می‌شد. تصمیمات رهبری با مشورت بود که نتیجه آن جلسه را می‌پذیرفتند وقتی احمدی‌نژاد آمد و گفت که تعلیق را بشکنیم، آقای خاتمی گفت: من نمی‌شکنم، برای اینکه یک پرونده سنگین تهدید برای دولت بعد باقی می‌ماند و من نمی‌خواهم دولت بعد از من وارث این مشکل شود. بعدها نمی‌دانم چگونه آقای خاتمی را قانع کردند که ایشان تعلیق را باز کرد."

هاشمی رفسنجانی این اظهارات را در حالی مطرح می کند که سال 84 یعنی سال روی کار آمدن احمدی نژاد فعالیت‌های اتمی ایران به مدت 2سال و نیم تعلیق شده بود اما در طرف مقابل  هیچ یک از تعهدات غرب که در  توافق‌های سعدآباد و بروکسل و پاریس  و مورد تعهد قرار گرفته بود، عملی نشد. غرب با تمدید 4باره تعلیق ها که ابتدا قرار بود صرفا به مدت 6ماه باشد، به قرارداد عمل نکرد و ادامه تعلیق را بهترین تضمین جمهوری اسلامی عنوان کرد. این موارد نکاتی است که در کتاب خاطرات حسن روحانی به آنها تاکید شده است و خود روحانی می گوید: "«تعلیق غنی سازی در ایران» هم که ۸ ماه بعد از استقرار دولت نهم اتفاق افتاد، نه بدلیل فشار داخلی که به دلیل بدعهدی اروپا با وجود تعهدات دست و دلبازانه تیم وقت در توافق پاریس اتفاق افتاده است."

روحانی در صفحه ی ۶۱۱ کتاب خود مینویسد : " در دولت نهم (احمدی نژاد) هم تعلیق نطنز ۸ ماه (تا اوایل ۸۵) ادامه یافت ." و در ادامه در بخشی دیگر از کتاب خود پیرامون علت تصمیم به لغو تعلیق غنی سازی هسته ای در ایران می نویسد: "اروپا بهمن ۸۴ در دولت احمدی نژاد نقض عهد کرد، در دولت احمدی نژاد هم تعلیق تا اوایل ۸۵ ادامه یافت."

با وجود این صراحت در کتاب حسن روحانی، هاشمی برا تبرئه طرف غربی در گفتگوی خود همه تلاش خود را کرده است.

وی اظهارات مغایر با واقعیت در این گفتگو فراوان داشته است. او در مورد علی لاریجانی هم می گوید: "علی لاریجانی داشت در مذاکرات نتیجه می‌گرفت که عوض شد."

این اظهارات خلاف واقع نیز در حالی است که لاریجانی بر اساس آنچه خود می گوید، علت را چیز دیگری مطرح می کند. علی لاریجانی در این باره می گوید: "غربی‌ها تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را می‌خواستند به تعلیق هم راضی نبودند قبل از سال ۸۴ غنی‌سازی کاملا تعطیل بود. وزیرخارجه آلمان به صراحت گفت ما هیچ وقت نگفتیم شما فعالیت‌های خود را تعلیق کنید، حرف ما همیشه این بوده که شما باید فعالیت‌های خود را تعطیل کنید آن موقع اختلاف نظرهایی بین ما و غرب وجود داشت اما قطعنامه ای در میان نبود همان موقع آقای خاویر سولانا با من تماس گرفت و گفت خرابکارها (آمریکایی ها) کار خودشان را کردند، من از شما عذرخواهی می کنم."

در حالی که جریان طرفدار آیت الله در رسانه های فراوان منتسب به قدرت و ثروت تلاش دارند گروههای دیگری را مقصر پرونده هسته ای معرفی کنند، اما هاشمی رفسنجانی اظهاراتی دارد که بیشتر از همه اظهارات و افعال سیاستمداران گروههای مختلف آب در آسیاب دشمن ریخته و بهانه ها برای افزایش فشار به جمهوری اسلامی را به دست دشمن داده است. هاشمی که سابقه تبریک بمب اتمی اسلامی! به مقامات پاکستان را دارد، در بخش دیگری از این گفتگو می گوید: "آن سال (1361) ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم...درست است که ما اجازه رفتن به طرف سلاح هسته‌ای را نداریم، ولی اگر شرایطی پیش بیاید و ضرورت پیدا کند و یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت ما محفوظ است".

ارسال نظر

  • مهدی
    1

    واقعا بهتر نیست به جای اینکه حواسمون تماما به دشمن باشه که گل نخوریم!!! چند نفر رو بذاریم استخدام کنیم غضنفر رو بگیرن؟؟؟ که به خودمون گل نزنه !!!!!!
    دیگه وقتشه همگی دست به دست هم بدیم، برای بیماریهای جدید هاشمی از قبیل آلزایمر و... ی فک اساسی بکنیم.
    خدا شفا بده ایشالا

  • احمد
    0

    باید از نظر الزایمر و سلامت عقل بررسی شوند بی خود نبود شورای نگهبان بعلت کهولت سن ایشان رارد کرد

آخرین اخبار