دانش ادامه دهندگان راه انقلاب اسلامی

در حوزه های دیگر حضور فعال جریان معتقد به انقلاب اسلامی مثال زدنی است. مبارزه با فساد معاون اول و کرسنت و فساد آقازاده و متهم میلیاردر نفتی و فساد سه هزار میلیاردی جز با تلاش شبانه روزی رسانه ای جریان حزب الله به ثمر نشست؟

بررسی کارنامه رسانه‌های حزب‌اللهی در مقابله با فساد و فتنه

به گزارش گلستان24، نظریه پردازان رسانه و فضای مجازی بر این باور بودند و (البته هستند)که تعلق به جهان مدرن و پیچیدگی های عصر جدید مولفه هایی هستند که به امر قدسی و باورهای الهی اجازه شکل گیری و دوام را نمی دهند. سکولاریزم و غفلت، اومانیسم، اباحه گری و فرهنگ جهان جدید به همراه الزامات الکترونیک رسانه های وابسته عملا حضور نیمه موفق رسانه و حتی تفکر انقلابی و اسلامی را ناممکن ساخته است.

شاید تا پیش از حضور جریانات و تفکر انقلابی در فضای رسانه ای و مجازی این باور نظریه پردازان تا حدی درست به نظر می رسید، اما زمانی که برخی انقلاب های منطقه و بیداری های اسلامی و الهام گرفته از شعارهای انقلابی بزرگترین تحولات را با استفاده از ظرفیت همین فضای مجازی رقم زده اند، ناظران نسبت به آرای نظریه پردازان حوزه رسانه تردید کردند.

جنگ نرم

در مورد حضور جریان انقلابی و رسانه های منتسب به جریان فکری انقلاب مسئله امکان وقوعی حضور در فضای مجازی نباید به خطر عدم حضور منجر شود. مشکل بودن را برابر با ممکن نبودن در نظر گرفت. حال آنکه باید گفت؛ فرهنگ اسلامی و تفکر انقلابی نه تنها می تواند دارای مکانیزم های تغییر دهنده در فضای مجازی باشد، (چنانکه با تجربه انقلاب اسلامی یکبار این اتفاق در فضای حقیقی رخ داده است) بلکه با ظرایفی که دارد می تواند در مصافی منطقی و استدلالی ظرفیت های هنری و ذوق نشات گرفته از اسلام انقلابی را به رخ بکشد.

چنانکه این ظرفیت ها در سالهای اخیر به شکلی گسترده تر از قبل نمایان نیز شده است. حضور فعال، جبهه فرهنگی انقلاب در رسانه اگرچه هنوز به شکل آرمانی محقق نشده است، اما افق های بلندی را پیش روی علاقمندان گذاشته است تا جاییکه می توان از آن به انقلاب اسلامی در فضای مجازی تعبیر کرد.

بیایید به انقلاب اسلامی سال 57 و مشخصه های آن بنگریم. چه مولفه هایی انقلاب اسلامی سال 57 را متمایز از دیگر انقلاب های قرن نمود. چه ویژگی هایی موجب شد تا انقلاب ساختار های هرج و مرج سلطنتی را بشکند و نظم جدید را در محور قانون اساسی مبتنی بر اسلام پایه ریزی کند. اگرچه تا محقق شدن همه آرمانهای انقلاب راه فراوانی باقی مانده است، اما به هر روی انقلاب یک آغاز بود.

انقلاب یک مبارزه برای ریشه کن کردن بسیاری از ظلم ها و کجروی هایی بود که در طول سالیان بر ملت به ناروا تحمیل شد. انقلاب  فقر و تهیدستی در نقاط مختلف ایران، اختلاف شدید طبقاتی، تضاد رفتار اعمالی حاکمیت با احکام اسلامی و فراتر از آن بی حرمتی به اعتقادات مردم را زیر سوال برد. انقلاب اسلامی سال 57 قوانین ضدملی و ضد مردمی همچون مصونیت قضایی و انتظامی مستشاران و شهروندان آمریکایی، سرکوب فعالیت های مدنی، نادیده گرفتن حقوق شهروندی، فساد دربار، رانت اعضای خاندان سلطنتی را برهم زد و پایین بودن سطح سواد، وضعیت وخیم بهداشت را برنتابید تا اینکه سرانجام انقلاب مردم در 22 بهمن 57 به سقوط دیکتاتوری شاه منجر شود.

حالا به فضای رسانه و فعالیتهای رسانه های منتسب به جبهه انقلاب در طول این سالها نگاهی بیاندازیم که ادامه دهنده راه انقلابیون در همه سالهای پس از انقلاب بوده است. تضاد طبقاتی و فقر را زیر سوال برده است، با بی عدالتی مبارزه کرده است و در مقابل انحرافات فرهنگی و سیاسی ایستاده است. از شلمچه مسعود دهنمکی تا رسانه های متعدد امروز جریان حزب الله همیشه پرچمداران واقعی مبارزه و جهاد بوده اند. در همه سالهایی که رسانه های دولتی با رویکردی یکطرفه به تمجید از دولت می پرداختند و نقدها را پوشش نمی دادند این رسانه های انقلاب بودند که با نقدهای کارساز مقابل کجروی می ایستادند. در سالهای سازندگی رسانه های جریان انقلاب با بینشی عمیق نسبت به عمق نگاه لیبرالی جریان حاکم درباره پس لرزه های آن هشدار داد. در دوران دوم خرداد رسانه های جبهه فرهنگی انقلاب علیرغم معدود بودن نسبت به جریان پروپاگاندای دولتی رسانه های اصلاحات قد علم کرد و یک تنه پاسخ دهها مطلب و شبهه در رسانه های متعدد جریان تجدید نظر طلب را داد.

گفتمان سازی همین رسانه ها موجب غلبه گفتمان عدالت بر اشرافیت در سوم تیر 84 شد. در ادامه نقش موثر جریان حزب اللهی در رسانه ها موجب شد، نقشه های گسترده عملیاتی و روانی و جنگ تبلیغاتی که در فتنه 88 علیه رای مردم برنامه ریزی شده بود، به سرانجام نرسد. حضور گسترده جریان منتسب به تفکر انقلاب اسلامی در همه روزهای فتنه در رسانه، دشمن را حیرت زده کرده بود تا جایی که یکی از سران ارشد آمریکایی مدافع جنبش سبز از حضور جوانان معتقد به آرمانهای انقلاب در فضای مجازی و اینترنت متعجب شده بود. تلاشی که در 9دی و با عنایت اباعبدالله(ع) به ثمر نشست.

در حوزه های دیگر حضور فعال جریان معتقد به انقلاب اسلامی مثال زدنی است. مبارزه با فساد معاون اول و دوم و کرسنت و فساد آقازاده و متهم میلیاردر نفتی و فساد سه هزار میلیاردی جز با تلاش شبانه روزی رسانه ای جریان حزب الله به ثمر نشست؟

این روزها فعالیت رسانه ای جریان معتقد به آرمانهای انقلاب، به جایی رسیده است که می تواند در مقابل امپراطوری رسانه ای غرب قد علم کند و اجازه نفوذ و طرح شبهات را به ضدانقلاب ندهد.

در این میان جای سوال است که استاد محترم جناب آقای رحیم پور ازغدی که حقیقتا نور چشم فرزندان انقلاب و برای همه محترم هستند، چگونه به خود اجازه می دهند با طرح مباحثی شاذ، غیر منطقی و ارائه گزاره ای ضعیف اجازه سوء استفاده و تحریف را به رسانه های شیطان صفت ضد انقلاب بدهند؟

سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار