تداوم انحصارگرایی جریان اصلاح‌طلب

روزنامه آرمان امروز نوشت "هنوز خطر جدا شدن‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد برخی اظهارات که نسبت به جایگاه حامیان دولت در سازوکارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان شده است موجبات نگرانی و دلخوری این حزب را فراهم کرده است."

اصلاح‌طلبان از روحانی هم عبور کردند

 به گزارش گلستان24، هر چند که در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اصلاح‌طلبان با علم به رای حداقلی نامزد این طیف، به ناچار از حسن روحانی حمایت کردند، ولی اکنون که احتمال می دهند در انتخابات، بخشی از کرسی‌های سبز رنگ مجلس را تصاحب می‌کنند، به تک روی روی آوردند و تلاش دارند که پیروزی های دولت را از آن خود بدانند ولی در عمل امتیازی به دولت ندهند.

اصلاح‌طلبان

این رویکرد اصلاح‌طلبان به حدی جدی است که روزنامه آرمان امروز وابسته به خاندان هاشمی رفسنجانی برای دومین بار در گزارشی با عنوان « جدایی حامیان دولت از اصلاح‌طلبان! » نسبت به انحصارگرایی  اصلاح‌طلبان هشدار داده است. این روزنامه نوشت: همانطور که آرمان در روزهای قبل گزارشی با تیتر «عبور از روحانی با رمز اعتدال» را منتشر و طی آن نسبت به جدا شدن بخشی از نقش‌آفرینان 24خرداد 92 به‌واسطه انحصارطلبی‌ها و عدم توجه به طیف حامیان دولت هشدار داده بود، روز گذشته سخنگوی حزب اعتدال و توسعه جدایی حامیان دولت را اعلام کرد.

به نوشته آرمان امروز، «حزب اعتدال و توسعه همان حزب نزدیک به رئیس‌جمهور است که سخنگو و معاون کل نهاد ریاست جمهوری و... دولت از اعضای آن هستند اما با وجود ارزش این حزب برای اصلاح‌طلبان در جهت تحقق خواسته‌هایشان از دولت، برخی تنگ نظری‌ها سبب شد که به آن میزان به این طیف توجه نشود و آنها تصمیم بگیرند لیستی جدا از اصلاح‌طلبان ارائه دهند.»

ارگان خانواده هاشمی رفسنجانی ادامه داد: هنوز خطر جدا شدن‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد برخی اظهارات که نسبت به جایگاه حامیان دولت در سازوکارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان شده است موجبات نگرانی و دلخوری این حزب را فراهم کرده است؛ بنابراین اگر این مشکلات رفع نشود در آینده شاهد کناره‌گیری‌های دیگر نیز خواهیم بود.

از سال گذشته جریان اصلاحات به دولت هدشار می‌داد که در انتخابات ورود پیدا نکند. از سویی دیگر این جریان اکنون هیچ سهمی را برای دولت و حزب همسو با آن در انتخابات قائل نیست و می‌خواهد با این شعار که پیروزی های دولت مدیون و مرهون اصلاح‌طلبان است، کرسی های مجلس را تصاحب کنند. بر همین اساس است که سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به جای نام بردن از حزب، رسما از ظرفیت روحانی برای بده بستان و... در انتخابات سخن گفته است تا پالس‌هایی را به جریان اصلاح‌‌طلب ارسال کند که حتما در انتخابات با تمام ظرفیت شرکت خواهند کرد و لیستی جدا خواهند داد تا در بدترین حالت بتوانند سهم مناسب با ظرفیتشان را از لیست اصلاح طلبان بگیرند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار