علی منصوری رضی، در مصاحبه با گلستان24؛

دشمن قصد دارد با فرهنگ وارداتی از طریق ماهواره ها و عوامل رسانه ای وابسته به فرهنگ غربی، این فرهنگی انقلابی را استحاله کند.

مذاکره، روزنه اصلی "نفوذ" است/ استحاله فرهنگ عاشورایی، یکی از اهداف نفوذ

علی منصوری رضی، رئیس خانه مطبوعات استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24،  عنوان کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، قصد اصلی آمریکا از مذاکره با ایران، هموار کردن راه نفوذ در کشور است. آن ها با داشتن قدرت تبلیغاتی قوی و با حیله های مختلفی که در بحث نفوذ استفاده می کنند، قصد دارند با مذاکره و از طریق سه راه اصلی به کشور نفوذ کنند.

 

نفوذ در قدرت اداره کشور

وی ادامه می دهد: یکی از این راه ها، نفوذ در اداره کشور است. اگر آمریکا بتواند با استفاده از افراد علاقه مند به غرب به بدنه کشور نفوذ کند، زمینه را برای حرکت بعدی خود آماده کرده است. در این رابطه می توان به نفوذ آمریکا در اوایل انقلاب و موضوع بنی صدر، که خود را فردی انقلابی جا زد و توانست خود را به ریاست جمهوری کشور برساند، اشاره کرد. نگاه بنی صدر یک نگاه لیبرالیستی و وابسته به غرب بود. این نفوذ باعث شد سد محکمی مقابل پیشرفت نظام جمهوری اسلامی شکل بگیرد. بنی صدر دو پشتوانه قوی هم برای خود ایجاد کرده بود که یکی رای 11 میلیونی مردم ایران و دیگری منافقین، که آن ها هم باچهره انقلابی و وابستگان به آمریکا بودند.

 

علی منصوری رضی نفوذ

 

نفوذ در شریان های اقتصادی کشور

منصوری رضی با اشاره به این که راه دیگر، نفوذ در شریان های اقتصادی کشور است، افزود: آن ها قصد دارند با آوردن شرکت های اقتصادی ، جایگزین کردن اقتصاد وارداتی و از بین بردن اقتصاد داخلی، کشور را به غرب وابسته کنند.

 

نفوذ در فرهنگ و استحاله کردن آن

وی راه بعدی را نفوذ در فرهنگ کشور دانست و تاکید کرد: کشور ما یک کشور انقلابی است و فرهنگ بسیجی آن فرهنگ حسینی و شهادت طلبی است. فرهنگی است که الگوی آن امام حسین (ع) است. چیزی که توانسته است انقلاب را تا امروز در عرصه های مختلف بیمه کند، همین فرهنگ امام حسین (ع) و فرهنگ بسیجی ما است. دشمن قصد دارد با فرهنگ وارداتی از طریق ماهواره ها و عوامل رسانه ای وابسته به فرهنگ غربی، این فرهنگی انقلابی را استحاله کند. این گام سومی است که دشمن در برنامه های خود قرار داده است. کشوری که انقلاب کرد و نتوانست روی عقاید انقلابی خود بایستد و توانستند وی را استحاله فرهنگی کنند، سریعا جزو استعمار جدید غرب شد.

 

علی منصوری رضی نفوذ

 

راه های مقابله با نفوذ

رئیس خانه مطبوعات استان معتقد است: ما باید برای مقابله با نفوذ دشمن، در گام اول دشمن شناسی را در راس کار همه نیرو های انقلابی، مردم ایران، بسیجیان و مراکز علمی قرار بدهیم. وقتی انسان دشمن خود را شناخت، با او مقابله می کند. اما اگر دشمن خود را نشناسد و او را به عنوان یک دوست معرفی کنند، در مقابل او موضع گیری نمی کند.

منصوری رضی گام دوم در این راه را تکیه حقیقی بر فرهنگ عاشورایی و بسیجی دانست و  اظهار کرد: در قائله 14 اسفند و نامه ای که آیت الله طالقانی به امام فرستادند، حضرت امام یک موضع قاطع گرفتند و فرمودند من بر اساس وظیفه خود با کسانی که می خواهند در کشور تشنج ایجاد کنند برخورد خواهم کرد. در آن زمان مردم ایران پشت ولایت فقیه ایستادند و راه نفوذ را بستند.

وی در ادامه گفت: راهکار اصلی جلوگیری از نفوذ، ایستادن بر آرمان های انقلابی امام (ره) و تبعیت قطعی از ولایت فقیه است. بعد از واقعه منا هنگامی که عربستان سعودی به دیپلماسی لبخند ما جواب منفی داد، با برخورد قاطعانه ولی فقیه مواجه شد و ورق برگشت. این عزت ماست. نشان داد  برخورد های انقلابی و حمایت از ولایت فقیه می تواند راهکاری قوی برای مقابله با نفوذ باشد.

ارسال نظر

آخرین اخبار