رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله گفت: حماسه 9 دی سومین مرحله تاریخی انقلاب اسلامی را رقم زد.

سومین مرحله انقلاب اسلامی در 9 دی بود

 

 به گزارش گلستان 24 ، حجت‎الاسلام رضا دیلمی صبح امروز در جمع مردم شهرستان کلاله و در مسجد جامع این شهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه تاریخی مردم در نهم دی ماه اظهار کرد: حماسه مردمی 9 دی از شعائر بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‎آید و بر اساس دستورات دین مبین اسلام باید همه به تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی به عنوان یک تکلیف اهتمام ورزیم.

وی روز نهم دی ماه را روز بصیرت و میثاق با ولایت مطلقه فقیه خواند و خاطرنشان کرد: در این روز نظام جمهوری اسلامی در پالایش خواص خود، بی‎بصیرتان و مردود شدگان را غربال کرد و مردم نیز این خواص بی‎بصیرت را به انزوا کشاندند.

دیلمی با اشاره به بزنگاه‎های تاریخی انقلاب اسلامی ایران و تاریخ‎سازی مردم در صحنه‌های حساس انقلاب گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 و پس از آن تسخیر لانه جاسوسی انقلاب توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 58 که انقلاب دوم نام گرفت، حماسه روز نهم دی ماه سال 88 مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی سومین مرحله تاریخی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با ضروری دانستن تبیین ابعاد گسترده و وسیع 9 دی افزود: امروز وظیفه همه ماست که علت و چرایی رخ دادن چنین حماسه عظیمی را برای جوانان و نوجوانان کشورمان روشن کنیم و با تحلیلی درست چگونگی خلق این حماسه را توضیح داده و تشریح کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله با تاکید بر پیشی گرفتن مردم از خواص در سال 88 خاطرنشان کرد: باید بدانیم که در روز نهم دی ماه سال 88 مردم شریف کشورمان نشان دادند بسیار زمان‎شناس‎اند و با درک درستی از لحظات حساس و تاریخی انقلاب همیشه در صحنه‌اند و دشمنان این نظام و انقلاب را به خوبی می‎شناسند و با بصیرت مورد تاکید رهبری همواره از بسیاری از خواص در دفاع از انقلاب و ارزش‎ها و آرمان‌های آن جلوتر هستند.

دیلمی در بیان رموز ثبات انقلاب اسلامی در طول مدت 30 ساله پس از وقوع آن، گفت: پنج محور مهم و اساسی ولایتمداری، فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه استکبارستیزی، حضور به موقع در صحنه‎ها و دشمن‎شناسی رمزهای قطعی ثبات این انقلاب هستند که همه باید در حفظ و نهادینه کردن این رموز در تمامی سطوح تلاش خود را به کار بندیم.

وی همچنین از اجرای برنامه‎های متنوع فرهنگی و دینی به مناسبت روز نهم دی ماه در شهرستان کلاله همزمان با سراسر استان گلستان خبر داد و افزود: مردم ولایت‎مدار و بصیر کلاله در روز 9 دی ماه پس از حرکت از مساجد، پایگاه‎های بسیج، مدارس، دانشگاه‎ها و ادارات در میدان حضرت امام خمینی این شهرستان اجتماع باشکوهی را برگزار خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله ابراز امیدواری کرد با تلاش و جدیت و حضور حماسی مردم اعم از دانشجویان و فرهنگیان، بسیجیان و هیئتی‎ها، کسبه و بازاری‌ها و به طور کلی آحاد مردم غیور و مومن شهرستان کلاله بتوانیم مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی را باشکوه‎تر از گذشته برگزار کنیم تا به فضل الهی رزمایش فرهنگی و دینی دیگری در کلاله خلق و در تاریخ ماندگار شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار