رئیس دادگستری کل گلستان از ادامه روند آرام فضای انتخاباتی استان خبر داد و گفت: تاکنون شاهد تخلف جدی از سوی نامزدهای انتخاباتی یا هواداران آنها در استان نبوده و گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.

روند آرام فضای انتخاباتی استان گلستان

به گزارش گلستان24،هادی هاشمیان اظهار امیدواری کرد که این روند تا زمان اعلام نتیجه نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز داریم از نامزدها و حامیان آنان خواست با رعایت قانون به برگزاری انتخاباتی آرام و به دور از هرگونه تخلف کمک کنند.
هاشمیان همچنین افزود: دادستان ها و روسای دادگستری ها با دقت روند انتخابات استان را رصد می کنند و با متخلفان در هر مقام و جایگاهی که باشند ،برخورد قانونی می شود.
رئیس دادگستری کل گلستان اضافه کرد: هم اکنون شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در همه حوزه های قضایی استان فعال است.
وی همچنین از برگزاری جلسات منظم و دوره ای ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: هدف تشکیل این کارگروه ها پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی است.
به گفته وی در همین راستا منشور حقوقی و اخلاقی برای نامزدهای انتخاباتی تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته است.
تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس دهم از روز پنجشنبه 29 بهمن امسال و به مدت یک هفته در سراسر کشور آغاز شده است.
استان گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 14 شهرستان شامل 29 شهر و 1008 روستا زندگی می کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
از شش حوزه انتخابیه اصلی این استان هفت نماینده به مجلس شورای اسلامی و دو نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، استان گلستان یک میلیون و 288 هزار و 536 نفر واجد شرایط رای دارد.
برای جمع آوری آرای مردم استان در انتخابات هفتم اسفند سال جاری یک هزار و 332 شعبه اخذ رای در قالب شش حوزه انتخابیه اصلی پیش بینی شده است و افزون بر 19 هزار و 900 نفر عوامل اجرائی انتخابات هستند که با احتساب اعضای هیات نظارت و عوامل حفاظتی حدود 26 هزار نفر می شوند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار