محمدعلی فارقی:

تا ما جوانانمان را داریم نیازی به آمریکا نداریم. گره رونق اقتصادی به دست جوانان باز می شود نه آمریکای فریبکار و جهانخوار.

گره رونق اقتصادی به دست جوانان باز می شود نه آمریکای فریبکار

محمد علی فارقی، مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان، در یک مصاحبه اختصاصی به سوالات مخاطبین گلستان24، پاسخ می دهد:

 

1. سلام. هدف شما از شرکت در دهمین دوره انتخاتبات مجلس شورای اسلامی چیست؟

 سلام.  هدف من ترویج گفتمان ولایت به عنوان تنها راه سعادت، با تمسک به آیه 69 سوره عنکبوت است.

 

 

علی محمد فارقی انتخابات3

 

2. برای اقتصاد مقاومتی چه برنامه ای دارید؟

امام خامنه ای در اول فروردین سال 94 فرمودند: امروز عرصه اقتصاد بخاطر سیاستهای خصمانه آمریکا عرصه جنگ است.

ما با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجهیم. البته راهکار پیروزی در این جنگ هم توسط خود مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی ارائه شده است. یک بسته کامل اقتصادی که صفر تا صدش کارشناسی دقیق و علمی شده و باید اجرا شود. اقتصاد مقاومتی آنقدر دقیق است که اگر هم فردی پیدا شود که با آن مخالفت کند خود را تباه و ضایع نموده است.

با اجرای اقتصاد مقاومتی به راحتی میتوانیم تبدیل به قدرت اقتصادی شویم. در واقع 6 مولفه نیاز است تا به قدرت اقتصادی تبدیل شویم.

1-  نیروی انسانی که بسیار جوان بیکار داریم که حدود یک میلیون نفرشان تحصیلات دانشگاهی هم دارند.

2-  دانش و فن آوری که بخاطر مهاجرت دانشمندان مان در حال خروج از کشور است که اگر بستر را در داخل برایشان فراهم کنیم به کشور برگشته و ماندگار می شوند. طبق آمار ما بیشتر تعداد مهندس را به نسبت جمعیتمان در جهان داریم.

3-  مواد اولیه که در کشور ما مخصوصا مواد اولیه و پرکاربرد صنعتی به وفور یافت می شود.

4-  انرژی که الحمدلله در سوختهای فسیلی نفت و گاز در جهان اولیم. منابع عظیم اورانیوم- باد و آفتاب را هم در کنارش داریم.

5-  بازار مصرف که با توجه به موقعیت خاص ایران در منطقه علاوه بر بازار 70-80 میلیونی داخل کشور بازار 400 میلیونی غیرقابل تحریم در منطقه را نیز داریم.

6-  سرمایه مولفه دیگری است که در این هم مشکلی نداریم. علاوه بر میلیاردها دلار سرمایه ایرانیان که در خارج از کشور وجود دارد، حدود 700000000000000 نقدینگی داریم.

اما اقتصاد ما دو چیر کم دارد و آن خودباوری و همت ، مدیریت و برنامه ریزی صحیح است. اقتصاد مقاومتی به ما می گوید نگاهت به درون باشدو ظرفیتهای درونی خودت را به کار بگیر. و این یعنی اقتصاد درون زا. مسئولین باید شرایط اقتصادی را مهیا کنند. این مسئله ای نیست که سیاست خارجی تاثیر زیادی روی آن داشته باشد. در صورت مهیا بودن شرایط برای سرمایه گذاری، نه تنها سرمایه داخلی که سرمایه خارجی هم زنجیر تحریم را پاره کرده و به سوی کشور سرازیر می شود. مانند کشور چین. چرا سرمایه های آمریکا به سوی چین سرازیر شد؟؟ چون اقتصاد چین مولد و سود آور است.

سرمایه گذار جایی سرمایه گذاری می کند که قوانین دست وپا گیر و ضد تولید در آن نباشد. جایی می رود که نیروی کار ارزان باشد. جایی می رود که اقتصاد آن مردمی و کم هزینه باشد و بنا به اقتصاد مقاومتی هر خانه ایرانی می تواند به یک کارگاه تولیدی تبدیل شود. سرمایه جایی می رود که از کارآفرین و بنگاه های زود بازده حمایت شود. سرمایه جایی می رود که دولت با نظارت بر قیمتهای کاری کند که سود واقعی به جیب تولید کننده برود نه دلالان. سرمایه جایی می رود که فرهنگ عمومی کشور به تولید ملی احترام بگذارد. ما به سرمایه نیاز داریم تا بتوانیم واحدهای تولیدی را بکار بیاندازیم.

بنابراین اقتصاد مقاومتی مسئله ای است که فورا باید به جریان بیفتد و از لقلقه زبانمان خارج و به میدان عمل درآید؛ و بی شک با اجرای این مدل اقتصادی به رونق و شکوفایی خواهیم رسید و اقتصادمان قوی می شود.

 

علی محمد فارقی انتخابات1

 

 

3. نظر شما درباره رابطه با غرب و آمریکا چیست؟

ما نیازی به رابطه با آمریکا نداریم. رهبری بارها فرمودند نگاهتان به دست دشمن نباشد که چه زمانی تحریم ها رو بر می دارد و چه زمانی بر نمی دارد.

تا ما جوانانمان را داریم نیازی به آمریکا نداریم. گره رونق اقتصادی به دست جوانان باز می شود نه آمریکای فریبکار و جهانخوار.

 

 

زندگینامه، رزومه، برنامه ها و اهداف محمد علی فارقی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار