حسین حسن پور، در مصاحبه با گلستان24،

سخنان رهبری خطاب به رئیس جمهور و دولت، چیزی فراتر از قانون است و اگر در مجلس بررسی نشود، علی رغم این که قانون رعایت نشده است، یک موضوع شرعی زیر پا گذاشته شده است.

به بازی نگرفتن مجلس بعد از سخن رهبری، عمل نکردن به قانون و شرع است

حسین حسن پور، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، تاکید می کند : رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت در مصاحبه خود فرمودند در برجام مواردی را به عنوان داوطلبانه قبول کرده ایم و اگر برجام به مجلس برود، تصویب شده و به شکل قانون در بیاید، داوطلبانه بودن این موارد از بین می رود و ما باید حتما آن ها را اجرا کنیم.

حسن پور با بیان این که پیرامون این سخنان رئیس جمهور، سوالاتی پیش می آید، می گوید:  اگر موارد داوطلبانه است، با توجه به مفادی که در برجام مطرح شده ، تعهداتی هم برای ایران در نظر گرفته شده است. طبیعتا وقتی بحث تعهدات پیش می آید، مجلس نقش اساسی در این موضوع پیدا می کند.

وی با اشاره به این که برخی از این تعهدات هم بر خلاف خطوط قرمز مقام معظم رهبری بیشتر در زمان های طولانی مدت 10 تا 30 سال است، ادامه می دهد: این ها مواردی است که به اعتقاد من باید مجلس در آن ورود کند.

حسین حسن پور برجام مجلس رهبری

این فعال سیاسی عنوان می کند : اطرافیان دولت و منتقدین برجام، نظر خود را بیان کردند. فصل الخطام همه این حرف و حدیث ها هم سخن مقام معظم رهبری است که در نشست اخیرشان با خبرگان رهبری فرمودند "حتما مجلس در جریان امور قرار بگیرد و دولت نظر مجلس را در اجرای برجام جویا شود."

حسن پور می گوید: من فکر می کنم بعد از این مسئله نباید حرف و حدیث دیگری وجود داشته باشد. چرا یک مسئول دولتی، بعد از تاکید صریح مقام معظم رهبری باز هم سعی به بازی نگرفتن مجلس در برجام دارد؟

وی تاکید می کند که این موضوع را مقام معظم رهبری در جلسه ای عنوان کردند که خود رئیس جمهور در آن، حضور داشت و این سخنان را صراحتا خطاب به وی فرمودند! به نظر من این موضوع چیزی فراتر از قانون است و اگر در مجلس بررسی نشود، علی رغم این که قانون رعایت نشده است، یک موضوع شرعی زیر پا گذاشته شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار