در آخرین روز تبلیغات انتخابات مجلس پیامکی از طرف رئیس جمهور و در سطح انبوه میلیونی برای مشترکان تلفن همراه ارسال شده که سوال هایی را در مورد نحوه تامین هزینه های سنگین آن و انطباق آن با قانون و اخلاق انتخاباتی برانگیخته است.

تخلف انتخاباتی رئیس جمهور/کلید واژه امید در روز پایانی تبلیغات انتخاباتی

 به گزارش گلستان24، امروز در حالی که مهلت تبلیغات انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به پایان خواهد رسید پیامکی از طرف رئیس جمهور و در سطحی انبوه برای مشترکان تلفن همراه ارسال شده است.

در این پیام مردم ایران خطاب داده شده و نوشته است: «مردم عزیز ایران؛ کشور، امروز به رای شما نیاز دارد. جمعه 7 اسفند، آینده پر امید ایران را رقم بزنیم. حسن روحانی رئیس جمهور.»

این پیامک در حالی از طرف رئیس جمهور محترم منتشر شده که ایشان به شخصه یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان است و ارسال چنین پیامکی برای ارسال کننده آن، یعنی شخص ایشان به نوعی جزو تبلیغات انتخاباتی محسوب می شود.

حال سوالی که مطرح می شود این است آیا هزینه ارسال چنین پیامکی از جیب شخصی رئیس جمهور پرداخت شده و یا از کیسه بین المال هزینه شده است؟

در این پیامک که واژه های آن به طور حساب شده گزینش شده واژه «امید» گنجانده شده است که نماد تبلیغات انتخاباتی یک جناح خاص بوده است. فهرست نامزدهای مورد نظر این جناح فهرست «امید» نامگذاری شده است. چنانچه هزینه این پیامک از خزانه دولت پرداخت شده باشد مصداق تبلیغ از منابع دولتی برای یک فرد و جناح خاص است که خلاف قانون است.

استفاده روحانی از عنوان رسمی خود نیز برای تبلیغات به نفع یک جناح و جریان سیاسی با اخلاق انتخاباتی سازگاری ندارد.

 

منبع : تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار