در حال حاضر گروه 4 نفره گرگان و 5 نفره منتقدین شهردار به یک تفاهم اولیه برای استیضاح شهردار رسیده اند و حتی طی نامه ای به رئیس شورا حدود 20 سوال مطرح کرده که شهردار باید نسبت به این سوالات پاسخگو باشد .

پشت صحنه استیضاح شهردار گرگان چیست؟

شورای دوره چهارم شهر گرگان را باید جزو پرحاشیه ترین شوراهای  4 دوره اخیر دانست که همواره اخبار آن در صدر رسانه های مکتوب و مجازی قرار دارد.

به گزارش گلستان 24، انتخاب شهردار بازنشسته با مدرک دیپلم که بیش از 6 ماه طول کشید و ایستادگی تعدادی از اعضای شورای شهر به پای حسین صادقلو و انتخاب هیئت رئیسه سال اول و دوم نیز از پرحاشیه ترین اتفاقات شورای دوره چهارم بود.

در حال حاضر نیز با توجه به آغاز سال دوم دوره چهارم شورای شهر گرگان اتفاقات پرحاشیه ای در بطن شورا در حال روی دادن است که بد نیست مروری به آن داشته باشیم:

جناح بندی های فعلی شورا

در حال حاضر 3 طیف در داخل شورای اسلامی شهر گرگان قدرتنمایی می کنند . گروه اول حامیان شهردار گرگان هستند ( ناصر گرزین ، حسین ربیعی ، نبی هزارجریبی، علی اصغر یوسفی) که در ابتدای سال دوم دوره چهارم توانستند با کسب رای کبیر ، قدس ، سبطی و پزشکپور (اعضای 4 گانه کانون گرگان) با هشت رای حسین ربیعی را به سمت رئیس شورای شهر انتخاب کنند .

گروه دوم همان حلقه 4 نفره گرگانیها متشکل از کبیر ، سبطی ، قدس مفیدی و پزشکپور هستند که در مسائل مختلف شهری مواضع گوناگونی را مطرح می کنند و البته در وضعیت فعلی جزو منتقدین شهردار بوده و به دنبال سهم خواهی بیشتری از مدیریت شهری گرگان هستند.

گروه سوم منتقدین شهردار گرگان هستند که در طول یکسال اخیر انتقادات سختی را متوجه شهردار گرگان ساخته و گاها تا حد استیضاح هم پیش رفته اند اما هیچ گاه نتوانستند تعدادشان را به 9 نفر برسانند تا استیضاح رسمیت یابد . این افراد متشکل از زهرا نورا، مهران فدوی، علی کلاتی ، ابراهیم جرجانی و صفرعلی پایین محلی می باشند.

با این اوصاف و دسته بندی بیان شده، در حال حاضر گروه 4 نفره گرگان و 5 نفره منتقدین شهردار به یک تفاهم اولیه برای استیضاح شهردار رسیده اند و حتی طی نامه ای به رئیس شورا حدود 20 سوال مطرح کرده که شهردار باید نسبت به این سوالات پاسخگو باشد .

در عین حال این گروه 9 نفره گویا نامه ای به وزارت کشور نوشته تا فعلا در تمدید حکم شهردار گرگان تعلل کند تا وضعیت صادقلو برای ادامه کار در شهرداری گرگان مشخص شود.

شکاف بین گروه 9 نفره جدی است

اما در این بین شکافی عمیق تر بین گروه 9 نفره موافق استیضاح کننده شهردار گرگان وجود دارد و آن اینست که خلاصه بعد از استیضاح شهردار چه کسی سکاندار مدیریت شهری گرگان شود .

گروه 4 نفره گرگانیها که تاکنون جزو موافقین شهردار بوده ولی بنا به شنیده ها پیشتاز استیضاح شده و حتی گزینه ای هم برای شهردار شدن از بین این خودشان دارند که نام این گزینه ( آقای س) در محافل شهری و استانداری بر سر زبانها افتاده است .

اما از آن طرف گروه منتقدین 5 نفره شهردار گویا با انتخاب این فرد مشکل دارند و اساسا به دنبال مهره با تجربه و کارآمدتری هستند تا بتوانند مشکلات شهری را حل کنند و حتی گفته می شود که نباید در قضیه استیضاح شهردار از چاله به چاه بیفتیم و اگر قرار است که یکی از اعضای گروه 4 نفره گرگان شهردار شود همان حسین صادقلو بهتر است .

به هر حال این خیزها و واکنش ها همچنان ادامه دارد و شهردار گرگان وبرخی از حامیان وی در شورای شهر که اوایل از مخالفین جدی تیمداری شهرداری در بسکتبال بودند عصر دیروز به تمرین بسکتبال شهرداری گرگان رفتند و با هدایایی از این تیم هیمشه بازنده تقدیر کردند .حسین صادقلو شهردار گرگان دیروز گفت : در فصل آینده نیز تیمداری خواهیم کرد.

این سخنان صادقلو نشان می دهد که نفس های وی بخاطر استیضاح به شماره افتاده و به همین دلیل به بسکتبال و تعداد اندک هوادارانش متوسل شده و گویا بحث استیضاح هم جدی شده است .

چراغعلی مرد سایه شهرداری گرگان

از طرف دیگر برخی منابع خبری اطلاع دادند که گویا عبدالرضا چراغعلی از حضور در استانداری ناامید شده و یا فضای کار برایش کمی سخت است چرا که آنجا به وی زیاد میدان نمی دهند و از طرفی چون او برای مطرح شدن نزد مردم برای انتخابات آینده نیاز دارد دنبال فضای جدید است تا بتواند بیشتر با مردم ارتباط داشته باشد.

برخی تحرکات اخیر گروه 4 نفره گرگان وبرخی اعضای 5 نفره گرگان را در این جهت ارزیابی می کنند که مهره اصلی بعد استیضاح صادقلو جهت نشستن در کرسی شهرداری ، عبدالرضا چراغعلی است و نام بردن از گزینه (س) بیشتر جنبه فرافکنی دارد .

به هر حال حواشی  داخل شورا مانند شطرنجی شده که فقط مرور زمان می تواند نشان دهد آینده به نفع چه شخص یا گروهی در حال تغییر است . 

ارسال نظر

آخرین اخبار