عیسی غلامی:

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان گفت:اگر همچنان بخواهند به تهمتهای ناروای خود ادامه دهند، اسناد را در اختیار دستگاه قضایی و رسانه ها و افکار عمومی قرار خواهیم داد تا مردم با انها اقدام انقلابی بکنند .

تهمت ها ادامه یابد افشاگری خواهیم کرد / مقدرات کشور را ولایت فقیه رقم می زند نه کوتوله های سیاسی

به گزارش گلستان24،  عیسی غلامی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : از همه رسانه هایی که در برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی زحمت کشیده اند تشکر می کنم خاصه رسانه هایی که در جهت امیال و مقاصد شوم برخی سیاسیون قرار نگرفتند و رسالت انقلابی خود را به درستی انجام دادند.

عیسی غلامی

غلامی در خصوص نگرانی هایی که در نزد برخی داوطلبین و مردم در باره سلامت انتخابات ، در استان بوجود آمده گفت : به مردم استان گلستان اطمینان می دهم که شورای نگهبان با رویه قانونمندی با متخلفین برخورد خواهد کرده و نمی گذاریم به آراء مردم خدشه ای وارد شود و در این راه با هیچ مقام دولتی و غیر دولتی تعارف نداریم .

شورای نگهبان تشکیل شده تا جلوی تخلفات انتخاباتی دولتمردان را بگیرد 

وی با اشاره به اینکه برای ما، مهم قانون و اجرای آن است تصریح کرد : شورای نگهبان تشکیل شده تا جلوی بی قانونی و تخلفات انتخاباتی دولتمردان و غیر دولتمردان را بگیرد ، متاسفانه برخی مقامات سیاسی و حاکمیتی در انتخابات جایگاه خود را در حد مقام یک حزب سیاسی پایین آورده اند که ما گاها دچار شبهه می شویم که آیا واقعا وی یک مقام دولتی است یا حزبی ؟و گویی برای اعضای حزب خود در یک متینگ حزبی حرف میزنند!

رئیس شورای نگهبان استان گلستان خاطرنشان کرد: ما در برابر تخلفات محکم ایستاده ایم و با احدی مماشات نمی کنیم ، برای ما مهم نیست چه کسی رای می آورد ، هر کسی را که مردم انتخاب کنند با هر سلیقه سیاسی، قومی و نژادی ، برای ما محترم است و ما در مقابل کسانی که به بهانه انتخابات به تنش های قومی ، مذهبی و سیاسی دامن میزنند و یا دچار توهم شده و با اقدامات خود به اعتماد مردم خدشه وارد می کنند وسلامت انتخابات را زیر سؤال میبرند قاطعانه ایستادگی می کنیم و با سرپنجه قانون با آنها برخورد می کنیم.

عیسی غلامی اضافه کرد : آن عده معدود و معلوم الحال که در تریبون ها، روزنامه ها ، هفته نامه ها و فضای مجازی ،علیه شورای نگهبان سم پاشی و لجن پراکنی کردند، بدانند که این انتخابات هم می گذرد اما روسیاهی برای ذغال می ماند ، اینها اگر واقعا مدعیان راه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند خوب است به سخنان این دو بزرگوار در مورد اهمیت جایگاه شورای نگهبان و حمایت های مکررشان از شورای نگهبان مراجعه کنند که حضرت آقا فرمودند: هر کسی شورای نگهبان را تخریب کند با دشمن هم صدایی می کند.

تهمت ها علیه شورای نگهبان ادامه یابد افشاگری خواهیم کرد

وی افزود: ما به دنبال فراهم آوردن آرامش و امنیت برای برگزاری انتخابات با حضور حداکثر مردم هستیم و این سکوت ما به این دلیل نیست که حرفی برای گفتن نداریم و نمی توانیم از خودمان دفاع کنیم ، اما اگر این اقدامات فتنه گرانه تداوم یابد و عملکردشان بر خلاف نظام و قانون باشد ، با مشت آهنین شورای نگهبان مواجه خواهند شد.

غلامی یادآور شد: در انتخابات اخیر به هزاران نفر از اعضای شبکه نظارت استان گلستان از طرف عناصر جاهل و نادان توهین شد ولی ما بخاطر آرامش مردم و ایجاد فضایی آرام برای انتخابات سکوت کردیم و از اعضای شبکه نظارت خواستیم که از توهین کنندگان شکایت نکنند وگرنه امروز دهها پرونده قضایی برای این افراد مفتوح می شد .

وی گفت : از کسانی که علیه شورای نگهبان نشر اکاذیب کردند و تهمت و افترا زدند اسناد زیادی داریم و حرفهای زیادی هم برای گفتن داریم و اگر این اسناد به دستگاه قضا ارائه می شد قطعا امروز اوضاع فرق می کرد ولی اگر همچنان بخواهند به تهمتهای ناروای خود ادامه دهند اسناد را در اختیار دستگاه قضایی و رسانه ها و افکار عمومی قرار خواهیم داد تا مردم خود این کانونهای زر و زور و تزویر را بشناسند .

مقام ارشد هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان بیان کرد: تعجب من از برخی کسانی است که توسط همین شورای نگهبان سالهاست در انتخاباتهای مهم تایید شده و مورد انتخاب مردم قرار گرفته اند و از آراء آنها ناظرین شورای نگهبان صیانت کرده اند، اما باز می بینیم که علیه شورای نگهبان بدگویی می کنند و به فرزندان انقلابی این ملت در هیاتهای نظارت توهین و افترا می زنند!

از تک تک آرای مردم استان حفاظت خواهیم کرد

عیسی غلامی خطاب به مردم استان گلستان تاکید کرد: از آرای تک تک شما مردم خوب استان با هر سلیقه ، قوم و نژاد، مثل امانتهای الهی و مثل نوامیس انقلاب دفاع و مراقبت می کنیم ، چشمان تیزبین شبگه مردمی نظارت بیدار است و مثل انتخابات7 اسفند94 که با اقتدار و رعایت موازین قانونی اجازه خدشه به سلامت انتخابات ندادیم در مقابل کسانی که به دنبال خدشه وارد کردن به سلامت انتخابات هستند ، همچنان ایستاده ایم . 

وی با بیان اینکه از مقامات سیاسی ، امنیتی و قضایی استان می خواهیم که با این جریانات خاص برخورد قانونی کنند خاطرنشان کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دهم در استان گلستان در سه حوزه انتخابیه شرق ، غرب و مرکز استان 8 نامزد با قومیت ها و مذاهب وگرایش های سیاسی متفاوت به رقابت می پردازند لذا همه ما چه نظارت و چه مجریان باید اصل بی طرفی را رعایت کنیم و این در حرف نیست بلکه در عمل باید رعایت شود. 

غلامی افزود: از همه مجریان اعم استانداری و فرمانداران و بخشداران و .. می خواهیم که بی طرفی خود را اثبات کنند و این نکته را بدانند کسانی که خلاف قانون عمل کنند شایستگی مناصب دولتی را ندارند و کسانی باید مناصب دولتی و حاکمیتی را بگیرند که تابع قانون و ولایت فقیه باشند .

مقدرات کشور را ولایت فقیه رقم می زند نه کوتوله های سیاسی

وی تاکید کرد : مقدرات کشور را ولایت فقیه و قانون رقم می زند، نه کوتوله های سیاسی که در فتنه 88 سر در آخور سفارت انگلستان داشتند ، اینکه امروز از دست شورای نگهبان ناراحتند به این دلیل است که ما نگذاشتیم در استان پای فتنه گران به انتخابات باز شود و اجازه ندادیم در7 اسفند حتی یک رای مردم جابجا شود و همه باید به قانون تمکین کنیم چون الفبای مردم سالاری دینی، تمکین به قانون است .

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه بالاترین نهاد قانونی در انتخابات، شورای نگهبان است گفت : بایستی در تمام پروسه انتخابات از زمان ثبت نام ، بررسی صلاحیتها ، تبلیغات ، اعلام نتایج و... نظر شورای نگهبان به عنوان مبنای قانونی قرار بگیرد و نظرش برای همگان فصل الخطاب باشد .

از سکوت ما سوء استفاده و لجن پراکنی کردند

این مقام نظارتی اضافه کرد: پیام من برای آنهایی که از سکوت ، خویشتنداری و سعه صدر ما سوء استفاده کرده و علیه شورای نگهبان لجن پراکنی کردند این است که سکوت ما بخاطر حفظ آرامش مردم بود وگرنه اگر بخواهیم اسناد همین افراد را در اختیار مقامات قضایی قرار دهیم و یا منتشر کنیم ، مردم با آنها اقدام انقلابی خواهند کرد .

غلامی با اشاره به مشکلات مردم گفت : مردم چه گناهی دارند که در اوج مشکلات اقتصادی و گرفتاری های معیشتی ،قربانی این سیاسی کاریها و ناجوانمردیها در ایام انتخابات شوند ، مردم ولی نعمت ما هستند و اگر مشکلی از مشکلات آنها را حل نمی کنید لااقل آرامش و تمرکز آنها را با اینگونه اقدامات ناجوانمردانه و نابخردانه بهم نزنید .

مسئول شورای نگهبان استان گلستان تاکید کرد: این نهاد در راستای اجرای فرآیند انتخابات با مجریان همکاری و تعامل زیادی انجام داد ، نواقص و کاستی های قابل توجه ای در عوامل اجرایی و هیئت های اجرایی بود که این ضعف ها را نگفته و رسانه ای نکردیم بلکه با عمل به قانون ضعف های آنها را جبران کردیم.و فشار کمبودهای آشکار تجربه انتخاباتی و آموزشی برخی مقامات اجرایی و مجریان را متواضعانه به دوش خود انداختیم تا انتخابات که یک امر حاکمیتی است در استان مطابق قانون و در سلامت برگزار شود.

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار