تبلیغات مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه گلستان از دعوت چهره های مشهور سیاسی و هنری تا تاکسی صلواتی در حال پیگیری است.

دعوت چهره های مشهور تا تاکسی صلواتی در حوزه های انتخابیه گلستان

مرحله دوم تبلیغات در حوزه های انتخابیه گلستان هر چند به مانند مرحله اول با شور و نشاط نیست اما نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند با شیوه و روش های مختلف آراء خود را افزایش دهند.  

به گزارش گلستان24، در حالی که مرحله اول انتخابات فعالیت های ستادی و خیابانی به عنوان متداول ترین شیوه تبلیغاتی در استان گلستان بود اما در این مرحله بازار این ستادها خیلی گرم نیست .در روزهای آغازین شروع تبلیغات، تنها بنرهای نصب شده در میدان های مهم شهرو معابر پر رفت و آمد خبر از شروع تبلیغات در مرحله دوم را می داد.

نامزدهای حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا با این که روزهای حساسی دارند و رقابت بین ۴ نامزد راه یافته به مرحله دوم شدید و نفس گیر است اما گویا می خواهند نوع دیگری از تبلیغات را امتحان کنند و بیشتر به سمت دعوت چهره های مهم سیاسی و هنری روی آورده اند.

پخش بروشور، عکس و کارت های ویزیت که در مرحله دوم تبلیغات رونق زیادی داشته در این مرحله تنها در ستادهای انتخاباتی موجود است آن هم نه به تعداد زیاد. به طوری که وقتی برای گرفتن بروشورزندگی نامه یکی از نامزدها به ستاد مرکزی آن می رویم متاسفانه با نبودن بروشور مواجه می­ شویم.

شواهد نشان می دهد که روزهای آخر باقی مانده برای تبلیغات رنگ دیگری به خود می گیرد و هیجان هواداران نامزدهای انتخاباتی به دو شب آخر تبلیغات ختم می شود اما در این میان بعضی از کاندیداها دست به کارهای جالبی زده اند.

 

 

استفاده از تاکسی صلواتی برای تبلیغات

تاکسی صلواتی یکی از نامزدهای انتخاباتی در شهر هم در نوع خودش جالب است. این تاکسی که گویا از طرفداران یکی از کاندیدها است با نصب کاغذ صلواتی در شیشه های خود مسافر سوار می کند و با دادن بروشور و صحبت در خصوص کاندید مورد نظر تبلیغات می کند.

کانال های تلگرام و فضای مجازی که پایش در این دوره انتخابات باز شد در مرحله دوم هم طرفدار دارد و یکی از بهترین فضاها برای گفتمان، ارسال اطلاعات و برنامه های و سوابق اجرایی کاندید مورد نظر است.

محمد نظری که در یکی از ستادهای انتخاباتی حضور دارد در خصوص تبلیغات در این مرحله می گوید که طبیعی است با کاهش تعداد کاندیدهای انتخاباتی، تبلیغات هم هیجان مرحله اول را نداشته باشد.

او همچنین ادامه می دهد که شاید خود نامزدهای حوزه های انتخابیه می دانند که مردم انتخاب های خود را درمرحله اول کرده اند و پخش بروشور و کارت ویزیت و یا ستادهای خیابانی دیگر نمی تواند در تصمیم ها تاثیر داشته باشد.

نظری با اشاره به اینکه باید دنبال جذب رای مردم در این رقابت حساس به گونه ای دیگر بود، می گوید که همیشه تبلیغات در مرحله دوم انتخابات فضایی متفاوت از فضای تبلیغات در مرحله اول دارد.

 

دعوت از چهره های مهم سیاسی و هنری به گلستان

او تبلیغاتی که از طریق برگزاری جلسه ودعوت چهره های مهم کشوری انجام می شود را در این مرحله دارای اهمیت عنوان می کند.

دعوت از چهره های معروف سیاسی و هنری کشور برای جذب آراء از بیشترین کارهای تبلیغاتی بوده است که در زمان معین تبلیغات در مرحله دوم در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا انجام شده و به همین بهانه پای بزرگان به استان گلستان باز شده است.

شام های تبلیغاتی هم که در مرحله اول تبلیغات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طرفداران خودش را داشت در این مرحله هم ادامه دارد تا در این محافل هم بحث های انتخاباتی گرم باشد.

اخبار رسیده از حوزه های انتخابیه در مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله نشان می دهد که در این حوزه به دلیل تعداد بیشتر شهرها برگزاری جلسه و بازدیدهای انتخاباتی بیشتر از سایر موارد تبلیغات طرفدار دارد و نامزدهای انتخاباتی با حضور در جلسه های مختلف سعی دارند به ارائه برنامه های خود بپردازند.

در مرحله دوم تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان، ۸ کاندید در سه حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه پیدا کرده اند. ۱۰اردیبهشت ماه، گلستانی‌ها برای بار دوم به پای صندوق‌های رای می‌روند و در ۸۶۴ شعبه رای خود را به صندوق می‌اندازند. در این مرحله از انتخابات وضعیت ۴ کرسی باقی مانده گلستان در مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، تبلیغات دومین مرحله نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ستادهای انتخاباتی و هواداران آنها از بامداد ۲ اردیبهشت آغاز شده و به مدت هفت روز تا ساعت هشت صبح پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار