آقای مسئول لطفا فضای آرام استان را ناامن نکنید

این روزها گویا تاریخ در لرستان در حال تکرار شدن است و دوباره عده ای از روی جهالت می خواهند با ورود افراد فتنه گر و ضدانقلاب استان را به آشوب بکشند

دعوت از فرد "هتاک" به امام و رهبری به خرم‌آباد تکرار‌کننده آشوب سال 79 است

به گزارش گلستان24،این روزها گویا تاریخ در لرستان در حال تکرار شدن است و دوباره عده ای از روی جهالت می خواهند با ورود افراد فتنه گر و ضدانقلاب استان را به آشوب بکشند

هنوز مردم خرم آباد اتفاقات سال 79 و آشوب های خیابانی را که بر اثر حضور عناصر ضدانقلاب در استان رخ داده بود را فراموش نکرده اند که شنیده شده دوباره جریانات رادیکال تندرو قصد دعوت از فردی ضدانقلاب و رهبری به نام فائزه هاشمی را کرده اند و از قضا با حمایت یکی از مسولان رده بالا استان همراه بوده که تاکید کرده حتما این فرد ضد امام و رهبری باید در استان سخنرانی کند.

دعوت از فائزه هاشمی خبری بود که یک هفته قبل به دست لرستان خبر رسیده بود که با پیگیری های لرستان خبر از مسئولان اجرایی و امنیتی استان مدام این موضوع را تکذیب کرده و ان را شایعه می دانستند اما از روز گذشته فضای تبلیغاتی این کار در استان و شهر خرم آباد به طور رسمی آغاز شد.

در شب گذشته بازهم مسولان اجرایی استان و شورای تامین استان این موضوع را منکر شدند و دعوت از فائزه هاشمی را تکذیب کردند که گویا این یک بازی از سوی برخی از مسولان استان بوده است تا این موضوع را کتمان کرده و در دقیقه 90 این موضوع را علنی کنند.

انتشار رسمی این خبر کافی بود که دوباره فضای آرام خرم آباد جای خود را به تشنج و ناامنی بدهد و درگیری ها اغاز شد

پیش از این لرستان خبر این تذکر را به کاندیداها و مسولان رده بالای استان داده بود که نگذارید جریانات رادیکال و تندرو که سابقه ناامنی در استان دارند فضای امن و آرامش استان را به سمت درگیری برده و به اهداف خود برسند اما متاسفانه مسولان خود گویا عامل دامن زدن شدند.

امروز اعضای شورای تامین استان در تماس های جداگانه با لرستان خبر با ورود این فرد فتنه گر و ضدانقلاب مخالفت خود را اعلام کرده اما همگی به این نکته اذعان داشتند که یکی از مسولان رده بالای استان تاکید بر سخنرانی فائزه هاشمی دارد.

نکته مهم در این موضوع این است که مسولان یک استان باید از اتفاقاتی که ارامش یک استان را تبدیل به درگیری و آشوب می کند خودداری کنند اما متاسفانه گویی خبرهایی دیگری است.

به زودی لرستان خبر اسامی مسولان حمایت کننده لرستان و گردانندگان اصلی سخنرانی فائزه هاشمی که در هتاکی به امام و رهبری ید طولایی دارد را اعلام می کند.

 

 غائله خرم آباد در سال 79

13 ماه پس از غائله 18 تیر 1378، در یازدهم مرداد ماه 1379 مسئول برگزاری هفتمین اجلاس دفتر تحکیم وحدت طی نامه ای از استاندار لرستان درخواست همکاری در خصوص اردوی دانشجویان با عنوان « آینده اصلاحات در ایران » از تاریخ 1/6/79 تا تاریخ 8/6/79 را مطرح نمود اما با توجه به سوابق نامطلوب و اقدامات ساختارشکنانه دفتر تحکیم وحدت طی سالهای 79-76 و تصویر مخدوش از این تشکل سیاسی و شبه دانشجویی در اذهان عمومی، انتشار این خبر در خرم آباد عکس العملهای اعتراضی از سوی توده های مردمی را منجر شد.

سرانجام شورای تأمین شهرستان و استان با برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسید که از شرکت برخی مدعوین سیاسی افراطی همانند سروش و کدیور جلوگیری کند. حتی مدیر کل اداره اطلاعات استان، با توجه به خطر ساز بودن این اقدام، خطاب به مسئولین استان هشدارهای لازم را داده بود: «اگر قبلاً این موضوع مطرح می گردید، اداره اطلاعات قطعاً با تشکیل آن مخالفت می نمود و چنانچه وضعیت اجتماعی فرهنگی استان لرستان و خرم آباد و ویژگی های برگزاری این اجلاس با حضور هشت صد تا هزار نفر مورد توجه قرار می گرفت. با عنایت به این که دفتر تحکیم وحدت در همایش هایی به مراتب کوچک تر از این، خطوط قرمز را رعایت نکرده است و مدعوین و سخنرانان از جناح های سیاسی کشور هستند، ما یقیناً در مرز تشنج حرکت می کنیم»  اما علی رغم این تصمیم و تأکیدات مکرر مسئولان امنیتی، معاون سیاسی وقت استانداری لرستان که از اعضای حزب مشارکت نیز بود نه تنها از شرکت افراد مذکور امتناع نمی کند، بلکه خود با هماهنگی و اصرار معاون سیاسی وقت وزیر کشور مصطفی تاج زاده، بستر اجتماعی و سیاسی اغتشاشی فراگیر را فراهم می آورد که به «غائله خرم آباد» شهرت یافت.

نهایتا اردوی سیاسی دفتر تحکیم، در روز چهارشنبه دوم شهریور 1379 با پیام رئیس دولت اصلاحات آغاز به کار کرد و سخنرانان افتتاحیه در همان آغاز، سخنان تنش زایی را بر زبان راندند و علیه نظام و رهبری سخنرانی کردند.

در تاریخ 5/6/79 حزب مشارکت خرم آباد، با صدور بیانیه ای از هواداران خود درخواست تجمع برای متشنج ساختن اوضاع شهر نمود اما این راهپیمایی با سر دادن شعارهای ضد ارزشی علیه نظام تبدیل به یک درگیری گسترده در سطح شهر شد و در چند روز پس از آن نیز آشوب و بلوا ادامه داشت. در پی آن، تعدادی از اراذل و اوباش در حمایت از دفتر تحکیم وحدت، در یکی از خیابان های این شهر، دست به اغتشاش، تخریب اموال عمومی و تعرض به جان و مال مردم و درگیری مسلحانه با پلیس ضد شورش می زنند. در این درگیری ها یک تن از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت می رسد و 80 نفر مجروح می شوند. شماری از مؤسسات دولتی و بانک ها به آتش کشیده می شوند و خسارات سنگین مالی به اموال دولتی و مردم وارد می گردد .

منبع:عماره نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار