یادداشت اختصاصی از دکتر رضا سراج؛

اسلام انقلابی و ناب محمدی (ص) در یک سوی این صف بندی قرار گرفته و در طرف دیگر آن اسلام غیرانقلابی و آمریکایی قرار می گیرد. با این تفاسیر آقای روحانی در کدام صف بندی قرار می گیرد.

«روحانی» در صف بندی اسلام انقلابی یا غیرانقلابی؟

به گزارش گلستان 24،اسلام انقلابی، اسلام سلطه ناپذیر و استکبارستیز است و متضمن آزادی، استقلال، عزت، امنیت و مردمسالاری دینی است. اسلام انقلابی با تغییر مناسبات سلطه گر و سلطه پذیر، مقاومت اسلامی در برابر سلطه گران را به یک رویش و راهبرد کارآمد در مناسبات بین المللی تبدیل کرده است. این یادداشت به چرایی نفی اسلام انقلابی و اصول اسلام غیرانقلابی می پردازد.

اسلام غیرانقلابی(اسلام آمریکایی):

آنچه آقای روحانی در 15 اردیبهشت 95 در نفی اسلام انقلابی بیان کرد؛ تراوشات حلقه نیاوران به ویژه مشاور سکولار ایشان آقای محمود سریع القلم در کتاب " ایران و جهانی شدن، چالش ها و راه حل ها " بود. این کتاب در سال 84 منتشر و آقای روحانی قسمت پیشگفتار آن را نوشته اند. از منظر نویسنده کتاب مذکور، اسلام انقلابی، مانع توسعه ایران است.

موانع توسعه ایران از منظر مشاور آقای روحانی: 

1- مکتب اسلام به ویژه اندیشه های انقلابی شیعه

2- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 

3- اصول انقلاب اسلامی 

4- ماهیت و اهداف جمهوری اسلامی ایران 

5- عدالت خواهی جمهوری اسلامی ایران در بیرون از مرزها 

6- استقلال طلبی اقتصادی و سیاسی 

7-  مقابله با سیاست های کشورهای غربی به ویژه آمریکا 

8- انتقاد و مورد سئوال قراردادن مبانی فلسفی غرب 

9- تفکیک میان اقتصاد غرب با فرهنگ و سیاست غرب 

10- حضور مستضعفین در حاکمیت

نتیجه:

بنابراین نفی اسلام انقلابی، عملا صف بندی گفتمانی جدیدی ایجاد می کند که می توان آن را صف بندی انقلابی-غیرانقلابی نامید. اسلام انقلابی و ناب محمدی (ص) در یک سوی این صف بندی قرار گرفته و در طرف دیگر آن اسلام غیرانقلابی و آمریکایی قرار می گیرد. با این تفاسیر آقای روحانی در کدام صف بندی قرار می گیرد.

منبع: پارس

ارسال نظر

آخرین اخبار