دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر گرگان؛

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در میان غیبت شهردار، کلیات آئین نامه تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده را بررسی و تصویب کردند.

کلیات آئین نامه کمیسیون بانوان وخانواده تصویب شد/غیبت شهردارگرگان

دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر گرگان به صورت رسمی و علنی شامگاه شنبه با حضور ۱۲ عضو و برخی مدیران شهری و غیبت شهردار در محل برگزاری جلسات پارلمان محلی شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان24، البته هیچ گاه تعداد اعضای حاضر به طور همزمان به ۱۲ نفر نرسید و به صورت پراکنده در دقایق مختلف برخی اعضا صحن علنی را ترک می کردند یا اینکه با تاخیر به جلسه می آمدند.

زهرا نورا رئیس شورا در ابتدای جلسه ضمن تبریک میلاد امام عصر (عج) به تشریح مهم ترین رویدادهای هفته جاری پرداخت.

بیان نطق پیش از دستور این هفته برعهده مهران فدوی منشی اول شورا بود. فدوی سخنانش را با خواندن شعری از فردوسی حکیم آغاز کرد و به بیان بخشی از زندگی نامه این شاعر ایرانی پرداخت. وی در پایان نامگذاری یا قراردادن تندیس فردوسی در یکی از معابر یا میدان های شهر را پیشنهاد کرد.

پس از این نطق، نورا بیان کرد تمامی پیشنهادات همکاران که در نطق بیان می شود در جلسات هیئت رئیسه پیگیری خواهد شد.

تاکید کبیر بر کمبود فضای ورزشی گرگان

در ادامه اسدالله کبیر رئیس کمیته ورزش شورا مطالبی درباره سالن های ورزشی زیرنظر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بیان کرد. به گفته وی، سال گذشته در مجموع مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان درآمد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه سالن و اماکن ورزشی سازمان بوده و سرانه ورزشی هر شهروند گرگانی تنها ۴۲ سانتی متر است.

کبیر ضمن اشاره به کمبود فضای ورزشی شهر خواستار منتفی شدن واگذاری اماکن ورزشی شهرداری به بخش خصوصی شد.

این عضو ورزشی شورا همچنین با یادآوری اختصاص بودجه ۱۰ درصدی سازمان برای بسکتبال پایه گفت: باتوجه به رو به پایان بودن سال تحصیلی و آغاز اوقات فراغت دانش آموزان، بحث استعدادیابی بسکتبال هرچه سریع تر شروع شود.

در ادامه جلسه بحث مربوط به بررسی آئین نامه کمیسیون بانوان و خانواده میان اعضا آغاز شد.

بررسی بند به بند آئین نامه کمیسیون بانوان

فائزه عبدالهی به عنوان یکی از مدافعان این کمیسیون، ایراداتی به برخی از بندها و مقدمه متن آئین نامه مطرح کرد. علیرضا پزشکپور که خواستار تصویب هرچه سریعتر آئین نامه بود اظهار کرد: اساس نامه کمیسیون ها مشابه یکدیگر هستند و قادر به اجرای برخی مفاد آن نیستیم.

پزشکپور تصریح کرد: کمیسیون بانوان تنها هشت ماه از عمر شکل گیری اش می گذرد و در این مدت جلسات متعددی برگزار شده و نباید برای تصویب اساس نامه آن سختگیری کنیم.

محمدرضا سبطی نیز نکاتی درباره چگونگی بودجه این کمیسیون بیان کرد و به پیشنهاد فدوی، قرائت بند به بند آئین نامه در دستور کار قرار گرفت.

در بخشی از مقدمه این آئین نامه آمده است: «به منظور ارج نهادن به نهاد خانواده و جایگاه زن در صحنه های اجتماعی و مدیریت شهری و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه ها و در اجرای بندهای ۵، ۶ و ۷ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی شهر این کمیسیون تشکیل شده است.»

بر همین اساس اعضای حاضر در جلسه به بررسی مقدمه و تصویب هریک از بندهای مندرج در آئین نامه پرداختند و کلیات این طرح به تصویب رسید. در ادامه نیز دو نامه و لایحه شهری بررسی شد.

پس از گذشت دوساعت از آغاز جلسه به علت خروج علی کلاتی و خارج شدن تعداد اعضا از حد نصاب (کمتر از ۹ نفر) و باتوجه به برگزاری مراسم جشن عید نیمه شعبان، صحن علنی زودتر از موعد مقرر به کار خود پایان داد.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار