نگرانی مردم از بی‌عدالتی‌ها با دریافت‌های نجومی

امام جمعه بابل با انتقاد از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در یک روز تعطیل و غیرکاری، گفت: برگزاری اقتصاد مقاومتی در یک روز تعطیل و در یک هتل لوکس آیا با روح اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد؟

انتقاد از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در هتل‌های لوکس شهرهای ساحلی

به گزارش گلستان24،  به نقل از فارس حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام، اظهار کرد: نماز جمعه عامل وحدت‌بخش و دشمن‌شکن در امت اسلامی است و اسلام اهمیت ویژه‌ای به این عمل سیاسی و عبادی می‌دهد.

 

وی با اشاره به سالروز قیام خونین مردم مشهد علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد، افزود: به مناسبت قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی و کشته شدن تعداد زیادی از مردم در دفاع از این ارزش بزرگ الهی به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

 

امام جمعه بابل با بیان اینکه حجاب و عفاف از ارزش‌های اسلامی است، تصریح کرد: رعایت عفت و حریم‌هایی مورد تاکید اسلام موجب تحکیم پایه‌های جامعه به ویژه نهاد مهم خانواده می‌شود.

 

وی ادامه داد: عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه هم زنان و مردان باید آن را به عنوان یک ارزش الهی رعایت کنند.

 

روحانی با اشاره به اثرات ناگوار عدم توجه به مسأله عفاف و حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: دود بی‌توجهی به مساله بی‌عفتی و بی‌حجابی به چشم آحاد جامعه رفت و آسیب‌های زیادی متأثر از بی‌حجابی‌ها در جامعه امروز ما دیده می‌شود.

 

وی نامگذاری به نام روز عفاف و حجاب را برای نهادینه کردن گفتمان ارزش مهم عفاف و حجاب دانست و اضافه کرد: نامگذاری روز عفاف و حجاب روز توجه به ارزش الهی حجاب است.

 

امام جمعه بابل به اشاره به نقش همه متولیان حوزه فرهنگی برای تبیین فرهنگ حجاب، تصریح کرد: رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در ترویج ارزش‌های اسلامی دارند و مهم‌ترین دستگاه در حوزه ارتباطات، رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

 

روحانی با اشاره به مقدمات برگزاری راهپیمایی عفاف و حجاب در بابل، گفت: در روز عفاف و حجاب با حضور افراد دارای دغدغه و نگران از وضعیت فرهنگی جامعه، راهپیمایی مردمی از میدان ولایت تا آستانه امام زاده قاسم برگزار می‌شود.

 

این مسؤول به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران و واکنش‌های مختلف در جامعه پرداخت و اظهار کرد: بر ملأ شدن حقوق‌های چند صد میلیونی و چند ده میلیونی برخی از مدیران، درد بزرگی را بر پیکره جامعه وارد کرد و اثر عمیقی بر باور و ایمان مردم گذاشت.

 

وی افزود: مردم نگران از بی‌عدالتی‌ها در دریافت‌های مالی برخی از افراد و طعمه قرار دادن بیت‌المال توسط برخی از افراد هستند.

 

امام جمعه بابل به برخی دستگاه‌ها و ادارات مربوط به حقوق‌های نجومی مدیران آنها اشاره کرد و ادامه داد: برخی از سازمان‌ها و بانک‌هایی که مدیران آنها در یک ماه حقوق‌های کلانی دریافت کرده‌اند، به رذیلانه‌ترین شکل از مردم بی‌بضاعت پول با عناوینی مانند جریمه دیرکرد و انواع جریمه‌ها دریافت کرده‌اند تا مدیران آنها این چنین خیانت‌هایی را در حق مردم روا بدارند.

 

وی این رفتارها را خلاف ارزش‌های الهی نظام اسلامی و موجب خدشه‌دار شدن به وجهه نظام اسلامی بیان کرد و یادآور شد: گرگ‌هایی در سازمان بودند که اموال مردم را برداشت کردند و این خیانت‌ها جان مردم را می‌آزارد.

 

روحانی با تقدیر از دولت و دستگاه‌هایی که قول برخورد شدید با این مدیران را داده‌اند، گفت: باید براساس دستور صریح مقام معظم رهبری با مدیران متخلف با شدیدترین نحو برخورد شود و پول‌های نابه‌حق در یافت شده به بیت‌المال بازگردادنده شود.

 

وی، خواستار نظارت جدی بر عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی و اصلاح ساختارها در کشور شد و افزود: شایسته است در گزینش‌ها و انتخاب مدیران دقت شود و نباید به صرف سفارش‌ها و هم حزبی بودن برخی از افراد ناشایست در مدیریت و سمت‌های بالا قرار بگیرند.

 

امام جمعه بابل تأکید کرد: چطور می‌شود که پایینی‌ها از بازرسی‌ها و محاسبات دستگاه‌های نظارتی می‌ترسند اما برخی مدیرانی که پشتشان گرم است اصلاً این‌ها را به حساب نمی‌آورند.

 

وی روح اشرافی‌گری و فاصله گرفتن از سادگی را ریشه همه این نابسامانی‌ها در برداشت‌های غیرقانونی دانست و اظهار کرد: تا روح اشرافی‌گری مدیریتی در کشور وجود دارد باید شاهد اینگونه رفتارهای متعارض با روح نظام اسلامی و بی‌عدالتی در جامعه باشیم.

 

روحانی با بیان اینکه نباید تخلف تعدادی از مدیران را به حساب همه مدیران صدیق در نظام اسلامی تعمیم داد، تصریح کرد: اغلب مدیران در نظام اسلامی افرای متدین و دلسوز در نظام اسلامی هستند و نباید همه مدیران در نظام اسلامی مورد هجمه قرار بگیرند.

 

امام جمعه بابل با اشاره به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور در مازندران، گفت: تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و بسیج همه امکانات با شناسایی ظرفیت‌ها اقدامی ارزشمند است.

 

وی اقتصاد مقاومتی را موجب شکوفایی اقتصادی و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی برای رشد شکوفایی و قطع وابستگی‌ها عنوان و خاطرنشان کرد:

استان مازندران دارای ظرفیت‌ها برجسته و بالقوه زیادی در حوزه اقتصادی است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

امام جمعه بابل با انتقاد از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در یک روز تعطیل و غیرکاری، ادامه داد: برگزاری اقتصاد مقاومتی در یک روز تعطیل و در یک هتل لوکس آیا با روح اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد؟

 

روحانی گفت: در شلوغی و ازدحام تردد مسافران به مازندران، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و اسکان در یک هتل مجلل در شهری ساحلی آیا می‌تواند بر اساس نگرش درست به اقتصاد مقاومتی باشد؟

 

ارسال نظر

آخرین اخبار