تئوریسین اصلاحات درباره اختلافات شدید بین دو عضو کابینه روحانی گفت: معتقدم در این قضیه بیش از آقای ترکان و نعمت‌زاده، آقای روحانی و معاون اول وی اسحاق جهانگیری مقصر هستند.

صادق زیباکلام: روحانی مقصر اصلی دعوای دو عضو کابینه است

به گزارش گلستان24، صادق زیبا کلام در مصاحبه با آفتاب یزد اظهار داشت: این مسئله در هر صورت خوشایند نیست و قطعا ظرف روزهای آینده مخالفین دولت آن را دست خواهند گرفت و مانند داستان حقوق‌های نجومی آنرا همچون بیرقی کرده و علیه دولت به اهتزاز در می‌آورند، در عین حال باید گفت اختلاف نظر در میان اعضای دولت، اعضای یک حزب، اعضای هیات رئیسه مجلس و ... وجود دارد و یک امر طبیعی محسوب می‌شود، اما این اختلافات نباید آنقدر عمیق و عمیق‌تر شود به این صورتی که هم اکنون شاهد آن هستیم، برسد. من معتقدم در این قضیه بیش از آقای ترکان و نعمت‌زاده، آقای روحانی و معاون اول ایشان اسحاق جهانگیری مقصر هستند. زیرا این افراد قطعا از اختلاف بین ترکان و نعمت زاده آگاهی داشتند البته مهندس ترکان رسما عضو کابینه نیستند ولی به هر حال یکی از چهره‌های نزدیک به آقای روحانی و اثرگذار هستند و وجود ایشان دست کمی از یک وزیر ندارد.

تئوریسین اصلاح طلبان افزود: من معتقدم آقای روحانی و اسحاق جهانگیری با توجه به آگاهی که از این اختلاف داشتند باید دخالت می‌کردند چون ‌آنچه مسلم است این اختلافات یک شبه به وجود نیامده و مدتها از اختلاف بین این دو عضو کابینه می‌گذرد و این اختلاف بین این دو عضو کابینه می‌گذرد و این اختلاف عمیق‌تر شده به این جا رسیده است. من از این جهت معتقدم که آقای روحانی و اسحاق جهانگیری مقصرند چون آنها باید دخالت می‌کردند و نمی‌گذاشتند که کار به اینجا برسد آنها باید حکمیت می‌کردند و به گونه‌ای مسائلی را که اختلافات را بین این دو به وجود آورده، حل می‌کردند، اما متاسفانه این کار را نکردند و این اختلافات عمیق تر و گسترده‌تر شد و در نهایت به این وضعیت بد در‌آمده است از فردا رسانه‌های اصولگرا که منتظر چنین چیزی هستند به این مسئله هجوم می‌برند و مانند داستان فیش‌های حقوقی برای ماه‌ها علیه دولت روحانی خوراک تبلیغاتی تهیه می‌کنند.

زیبا کلام در ادامه می‌گوید: من معتقدم این اختلافات مسبوق به سابقه بوده و تنها به این مسئله محدود نمی‌شود و این اختلافات ریشه‌های عمیق‌تری دارد و در کل آقای ترکان نباید چنین واکنش سنگینی را به صحبت‌های نعمت‌زاده نشان می‌دادند. به هر حال ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اتهام زدن در آن مثل آب خوردن است بنابراین ما نباید از کوره در برویم و اینگونه که مهندس ترکان واکنش نشان داده‌اند، رفتار کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار