علیرضا کلاگر، در مصاحبه با گلستان24؛

این موضوع یک تسویه حساب داخلی است. کسانی که این کار را می کنند می خواهند از سپاه انتقام بگیرند و هدفشان این است که ریشه های ولایت را بزنند و رهبری فقط یک رهبر دینی باشد نه ولایت فقیه

با امضای FATF قصد دارند ریشه ولایت را بزنند/دولت نتوانست در اقتصاد مقاومتی کاری از پیش ببرد

علیرضا کلاگر فعال فرهنگی و مطبوعاتی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، گفت: دولت متشکل از مدیران با تجربه نظام است. انتظار این می رفت که دولت قبل از این که رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کند، خودشان به بحث توانایی های داخلی و اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

وی ادامه داد: دولت فکر می کرد اگر در این سی و هفت سال بعد از انقلاب به جایی نرسیدیم، به دلیل تحریم ها و عدم رابطه با آمریکا و خارج از کشور است. بعد از دو سال مذاکره فهمید که از برجام به نتیجه ای نمی رسد. رویکرد دولت در این سه سال، بزرگنمایی برجام بود. این نشان می دهد این تفکر میان مدیران ما اشتباه بوده است. شاید تحریم ها در مشکلات ما تاثیرگذار باشد اما مشکل اصلی ما این است که به توانایی های داخلی کشور خود اعتماد و ایمان نداریم.

 

fatf علیرضا گلاگر

 

کلاگر با بیان این که "دغدغه ما این است که چرا کشورمان عقب افتاده است اما نمیدانیم خود ما مسبب این عقب ماندگی هستیم" افزود: دولت قبل در مقایسه با دولت فعلی، روی نخبگان علمی کشور سرمایه گذاری بیشتری کرد و در بحث موضوعاتی مثل موضوع هسته ای و علمی پیشرفت چشم گیری داشتیم. یکی از زیرساخت های اقتصاد مقاومتی، بهره مندی از نیروی انسانی است بنابراین باید به نخبگانمان بها بدهیم. در دولت اقای روحانی به زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی و نیروی جوان کشور توجهی نشد.ما در حوزه های مختلف، ظرفیت های خوبی برای اقتصاد مقاومتی داریم. اما تا کنون توجهی به آن ها نشده است.

وی افزود: دولت نتوانست در سه سالی که از عمرش می گذرد در حوزه اقتصاد مقاومتی کاری از پیش ببرد و در حوزه فعالیت های داخلی کم کاری کرده است. حتی اگر قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است، سرمایه گذاری روی پروژه های نیمه تمامی بوده که از دولت قبل به جای مانده است. عمر دولت رو به پایان است و ای کاش آن زمان که دلسوزان نظام و اهل علم کشور به دولت توصیه می کردند که به توانایی های داخلی نگاه داشته باشیم، توجه می کرد. امروز دولت جوابی برای انتقادات و پرسش های مردم ندارد. ای کاش به اندازه ای که به برجام توجه داشت، به داخل نیز توجه می کرد.

 

fatf علیرضا گلاگر

 

فعال رسانه ای استان عنوان کرد: امضای معاهده  FATF  حتی از خیانت هم بالاتر است. دولت قسم خورده است حافظ منافع ملت باشد. مردم به او اعتماد کرده اند. اگر کشوری را مجبور به انجام این کار می کردند، در بدترین شرایط حاضر بود وارد جنگ شود اما زیر بار تحریم نیرویی نرود که بازوی نظام است. جمهوری اسلامی نباید جاده صاف کن مطالبات کشور های خارجی باشد. مگر قرار است در مقابل آن به کشور بدهند که ما در مقابل آن نیروی نظامی خود را از بین ببریم؟

وی اظهار کرد: دولت می گوید ما از جنگ جلوگیری کردیم اما واقعیت این است که ما وسط جنگ هستیم. در کنار جنگ نرم، در سوریه و عراق و کشور های دیگر در جنگ و مقابله هستیم و بازوی ما برای مقابله سپاه پاسداران است. دولت ما حاکمیت امروزش را مدیون سپاه پاسداران است. اما خودش نمیداند مدیون چه کسیست. اگر در دولت افراد دلسوزی وجود داشته باشد نباید زیر بار این خیانت بروند.

علیرضا کلاگر با اعتقاد به این که "این موضوع یک تسویه حساب داخلی است" گفت: کسانی که این کار را می کنند می خواهند از سپاه انتقام بگیرند و هدفشان این است که ریشه های ولایت را بزنند و رهبری فقط یک رهبر دینی باشد نه ولایت فقیه و کسی که در تمامی شرایط کشور را اداره می کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار