سید علی طاهری، در مصاحبه با گلستان24؛

امروز مردم نیاز به شعار و حرف ندارند. ما در این چند سال خیلی حرف شنیده ایم. دولتمردان باید به میدان عمل بیایند

وقت شعار گذشته است، کشور به عمل نیاز دارد/ دولت هزینه های داخلی خود را کاهش دهد

حجت الاسلام و المسلمین، سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، خاطر نشان کرد: نامگذاری های هر سال توسط مقام معظم رهبری، یک کار تبلیغی و تزئینی نیست، بلکه پشت آن برنامه و هدف مشخصی قرار گرفته است. معمولا این نامگذاری متناسب با نیاز جدی نظام و کشور در آن سال است.

وی با تاکید بر این که بحث اقتصاد مقاومتی بحث جدیدی نیست، بیان داشت: چند سال است که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی  را مطرح می کنند. بعد از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، این اولین بار است که خود حضرت آقا  فراتر از بحث سیاست ها وارد جزئیات شدند .

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: ایشان چند ماه بعد از ابلاغ سیاست ها، همه مدیران حتی مدیران جزء را از سراسر کشور و از دستگاه های مختلف دعوت کردند و یک بحث مفصل چند ساعته را درباره جزئیات اقتصاد مقاومتی مطرح کردند تا کار روی زمین نماند. اما متاسفانه ما در این چند سال کاری به جز برگزاری همایش و شعار و بنر، اقدام جدی دیگری ندیدیم. شاید اقدامات جزئی در برخی از دستگاه ها یا برخی از مجموعه های مردمی شده باشد، اما این که بدنه نظام حرکت کند و تمام دستگاه های اجرایی دست به عمل زده و موضوع را جدی بگیرند، شاهد نبودیم.

وی افزود: به همین دلیل شاهد بودیم که مقام معظم رهبری بحث " اقدام و عمل " را در اقتصاد مقاومتی به عنوان پسوند مهم و حیاتی نامگذاری امسال مطرح کردند. این به این معنی است که باید دیگر از بخشنامه دادن، همایش برگزار کردن و تبلیغات صوری دست برداریم و به میدان عمل بیاییم.

 

سید علی طاهری شعار سال3

 

طاهری درباره وظیفه مجلس شورای اسلامی در این حیطه گفت: مجلس شورای اسلامی باید بررسی کند تا اگر در جایی قانونی سد راه اقتصاد مقاومتی است آن را اصلاح کند. شاخصه بسیار مهم اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل است. مجلس در سال 93 با تصویب رفع موانع تولید سعی کرد در این بخش قدمی بردارد و در سال گذشته نیز دولت آن را به دستگاه ها ابلاغ کرد. اما با صرف ابلاغ یک قانون بدون مطالبه و پیگیری جدی نمی توانیم شاهد موفقیت در اجرای آن باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر تشریح موضوع اقتصاد مقاومتی، به خطوط قرمزی که نظام در روابط خارجی و مسائل داخلی دارد اشاره کرده و بحث برجام دو و سه را مطرح کردند. کسانی که این بحث را مطرح می کنند دوست دارند همانگونه که در برجام یک بنا به مصالحی عقب نشینی کردیم، در برخی از مسائل منطقه ای و بین المللی هم عقب نشینی کنیم  و حضرت آقا از آن به عنوان خطوط قرمز یاد کردند.

 

سید علی طاهری شعار سال1

 

وی در ادامه گفت: شاهد بودیم که همین دیروز آقای روحانی به حضرت آقا نامه ای نوشتند وگفتند که ما فرامین شما را اطاعت می کنیم. اما ما از این گونه سخنان در این دو سال و اندی زیاد شنیدیم. کشور به عمل نیاز دارد. اگر موضوع تولید داخل جدی گرفته نشود ما سال به سال آسیب های اقتصادی بیشتری می خوریم. امروز مردم نیاز به شعار و حرف ندارند. ما در این چند سال خیلی حرف شنیده ایم. دولتمردان باید به میدان عمل بیایند. شاهد این باشیم که جلوی رکود گرفته شود، از تولید حمایت شود، و در هزینه های دولت صرفه جویی شود.

سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: آقای روحانی ابراز می کنند که ما با نفت 25 دلاری کشور را اداره کردیم.  البته قیمت نفت در این چند ماه اخیر 25 دلار شده است و متوسط قیمت نفت در دولت آقای روحانی سه یا چهار دلار پایین تر نسبت به قیمت نفت در دولت قبل است. اما آیا متناسب با کاهش قیمت نفت دولت ما هزینه های خود در داخل کشور کم کرده است؟ متخصصان و کارشناسان معتقد هستند که طی این دو سال و اندی هزینه های دولت دو برابر شده است.

 

سید علی طاهری شعار سال2

 

وی ادامه داد: وقتی درآمدمان کم شده است باید صرفه جویی کنیم  و هزینه هایمان را پایین بیاوریم. این که برخی از مدیران با روحیه اشرافی گری ، به جای آن که صرفه جویی کنند و سراغ مسائل اساسی ، زیربنایی و زیر ساخت ها  بروند ، سراغ رنگ و لعاب دفتر خود ، عوض کردن میز و صندلی و مسائلی که متاسفانه ما در این چند سال اخیر شاهد آن هستیم ، خلاف روح اقتصاد مقاومتی است.

سید علی طاهری با اعتقاد به این که امروز باید مردم و مسئولین و همه دست به دست هم بدهیم، گفت: آخرین نکته ای که در بیانات حضرت آقا بود موضوع فرهنگ و بها دادن به نیروهای ارزشی و ولایی که دارند با دست خالی در کشور کار فرهنگی می کنند بود. ایشان فرمودند انتظار این است که دولت به جای اینکه  به کسانی که هیچ اعتقادی به ارزش ها ندارند و گاهی اوقات حرکت های آن ها در زمینه های فرهنگی مطابق با ارزش های غربی است بها دهد، به سمت نیروهای ارزشی که با دست خالی و خالص کار فرهنگی می کنند حمایت کند.

ارسال نظر

  • فدا
    0

    چقدرسیدعلی طاهری ژست مداحان را گرفته،ایکاش عکسی درمجلس ازاومنتشر می شد

آخرین اخبار