عضو شورای شهر گرگان:

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان گفت: تفویض اختیارات شهردار گرگان توسط شورای شهر، به علت اطلاع داشتن اعضای شورا از انجام پروژه‎های عمرانی و عدم بهره‎برداری از خرد جمعی در مدیریت شهری، کاهش می‌یابد.

تفویض اختیارات شهردار گرگان با تصمیم شورای شهر کاهش می‌یابد

به گزارش گلستان24، محمدرضا سبطی  با بیان اینکه با کاهش اختیارات  تا سقف معاملات متوسط  شهردار گرگان موافق هستم، اظهار داشت:  با توجه به بحران تامین منابع مالی شهرداری‎ها در کشور و از سوی دیگر فرصت محدود شوراهای اسلامی شهرسعی داریم در این برهه از زمان با سرعت بخشیدن به فرآیند عملیات عمرانی رضایت‎مندی مردم از شورا اسلامی شهر گرگان و شهرداری را افزایش دهیم.

شورای شهر گرگان

وی افزود: براساس لیست قراردادهای سال‌جاری شهرداری گرگان از محل تفویض اختیار به وضوح شاهدیم که از قراردادهای انجام شده با لحاظ پیشنهاد بنده یعنی سقف معاملات متوسط تا سقف200 میلیون تومان 75 درصد از پروژه‎های مذکور قابلیت اجرا پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان تصریح کرد: با تصمیم جدید شورای شهر سقف معاملات شهرداری تا 50 میلیون تومان کاهش می‌یابد که به نظر می‎رسد تنها 15 درصد معاملات تحقق خواهد یافت.

سبطی به حذف اختیارات شهرداری در این مقطع زمانی اشاره کرد و افزود: تفویض اختیار تا سقف 50 میلیون تومان که در واقع با توجه به کسورات و سود پیمانکار، 35 میلیون تومان ارزش ریالی کار انجام شده در فرآیند عمرانی شهری محسوب می‎شود و این مهم نقدهای کارشناسی بر آن وارد است.

وی اظهار کرد: زمانی که یک پروژه تا سقف 500 میلیون تومان را به 10 پروژه 50 میلیون تومانی تقسیم و خُرد می‎کنیم مراحل و تشریفات واگذاری به پیمانکار و مناقصه محدود را 10 برابر کرده‎ایم که با توجه به موضوعات بیمه، مالیات، اخذ ضمانت‌نامه، ابلاغ و تمدید و از طرفی تعدد، تکثر پیمانکاران و تجهیز کارگاه، بخش نظارت وکیفیت ضعیف می‌شود و عامدانه و یا غیرعامدانه، شاهد پیامدهای نامطلوبی در رسیدگی و سرعت بخشیدن به طرح‎های پیمانی خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان درباره تصمیم کاهش تفویض اختیارات شهرداری توسط شورای شهر گفت: دغدغه  برخی اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی برای اطلاع از کم و کیف انجام پروژه‎های عمرانی و عدم بهره‎برداری از خرد جمعی در مدیریت شهری منجر به اتخاذ این تصمیم در شورا شده است.

سبطی اظهار داشت: قانون در تبصره بند 3 ماده 45 قانون شهرداری مقرر کرده که "به منظور تسریع در پیشرفت امور شهرداری، انجمن شهر می‌تواند اختیار تصویب و انجام معاملات را تا میزان معینی با رعایت آئین نامه معاملات شهرداری به شهردار واگذار کند".

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار