در آخرین روزهای سال 93 نشست خبری شهردار گالیکش با خبرنگاران این شهرستان برگزار شد.

هر آنچه در نشست خبری شهردار گالیکش با خبرنگاران این شهر گذشت

در واپسین روزهای زمستان سال 93 شهردار گالیکش در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان گالیکش پاسخگوی سؤالات آنان شد.

به گزارش گلستان 24، سید علی‌اصغر موسوی در ابتدای این نشست با تشکر از حضور خبرنگاران گفت: خبرنگاران بهترین پل برای رساندن صحیح اخبار و اطلاعات به مردم هستند.

وی با ابراز امیدواری به تداوم این‌چنین نشست‌هایی عنوان کرد: در راستای اطلاع‌رسانی گوشه‌ای از عملکرد شهرداری و برای پاسخ‌گویی به برخی از ابهامات موجود تصمیم به برگزاری این نشست گرفتیم.

50 میلیارد ریال بودجه مصوب سال 94 شهرداری گالیکش

جلسه پرسش و پاسخ با سؤال حسین مهدوی خبرنگار نیلکوه در خصوص بودجه سال 93 و سال 94 شهرداری گالیکش آغاز شد.

موسوی گفت: بودجه مصوب سال 93 شهرداری گالیکش 32 میلیارد ریال بود که وصولی ما تا پایان بهمن‌ماه سال جاری 5 / 38 میلیارد ریال است. 6 / 27 ریال از طریق منابع داخلی و 9 / 10 میلیارد ریال از طریق منابع واریزی ( از طرف وزارت کشور و مالیات ارزش‌افزوده) محقق شده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان اسفندماه سقف اعتبارات جذب‌شده به 48 میلیارد ریال برسد.

شهردار گالیکش در خصوص بودجه سال 94 اظهار داشت: از سوی شورای شهر بودجه سال 94 شهرداری گالیکش 50 میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ازآنجاکه مهرماه سال 92 شهرداری را با بودجه 26 میلیارد ریالی تحویل گرفتم اکنون شاهد افزایش صددرصدی اعتبارات شهرداری هستیم.

موسوی تأکید کرد که برای تحقق بودجه سال جاری شهرداری گالیکش هیچ‌گونه زمینی به فروش نرسیده است.

وی در رابطه با مالیات بر ارزش‌افزوده کارخانه سیمان پیوند گلستان هم عنوان کرد: این کارخانه چون در حریم شهر و روستا نیست مالیات بر ارزش‌افزوده آن ابتدا به‌حساب اداره دارایی شهرستان مینودشت واریز می‌شود؛ سپس 60 درصد آن به گالیکش و 40 درصد مابقی به روستاهای شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

nkhshgbkh 1

زمین هلال‌احمر را مطابق قانون پس گرفتیم

امین کوهی خبرنگار نیلکوه در خصوص زمین اهدایی شهرداری به هلال‌احمر و بازپس‌گیری آن سؤال کرد.

موسوی در جواب این سؤال گفت: طبق بند 6 ماده 55 قانون شهرداری‌ها این زمین را پس گرفتیم. مطابق این قانون شهرداری اراضی خود را با حفظ مالکیت برای کارهای فرهنگی از قبیل احداث کتابخانه، شیرخوارگاه، زندان و ... واگذار می‌کند. ازآنجاکه در فرجه زمانی تعیین‌شده این پروژه احداث نشد و با توجه به نیاز خودمان آن را به‌صورت قانونی پس گرفتیم. البته ابتدا مطمئن شدیم که با توجه به سیاست‌های دولت این پروژه عملیاتی نمی‌شود.

وی افزود: هنوز هم املاکی برای احداث امور فرهنگی در اختیار بعضی از ادارات است؛ نامه‌نگاری شده است که تعیین تکلیف کنند و اگر جواب قانع‌کننده‌ای نگیریم آن‌ها را هم می‌گیریم.

شهردار گالیکش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فنی و حرفه‌ای برای احداث مرکز آموزشی خود که برای اشتغال جوانان بسیار حائز اهمت است زمینی به مساحت 4 هزار متر نیاز دارد که فعلاً با مشخصات موردنظر این مرکز نداریم اما شاید تحت تملک یکی از ادارات باشد.

زمین هلال‌احمر متری 95 هزار تومان فروخته شد

تیمور خسروی خبرنگار هفته‌نامه پژواک سخن سؤال خود را این‌گونه مطرح کرد: گفته می‌شود زمین هلال‌احمر را به کارمندان شهرداری متری 125 هزار تومان فروخته‌اید اما در مزایده به خریدار تهرانی‌اش متری 75 هزار تومان به فروش رسیده است.

موسوی در خصوص این ابهام گفت: کل مساحت این زمین 7 هزار مترمربع بود که به تعدادی قطعات تفکیک‌شده بود. تعدادی از قطعات بر خیابان 16 متری(دوم خرداد) قرار داشتند، برخی به خیابان 10 متری و تعدادی هم در معابر همین زمین واقع‌شده بودند.

همان‌گونه که می‌دانید به لحاظ کارشناسی قیمت‌ها در قطعات مختلف متفاوت است. قطعاتی که در زمان من به فروش رسید در عمق این زمین واقع‌شده بود که باقیمت کارشناسی از طریق مزایده به‌صورت کلی با رقم هر مترمربع 95 هزار تومان به فروش رسید.

برای اولین بار از بتن RCC (آر.سی.سی) استفاده کردیم

یحیی فارسیانی خبرنگار صداوسیمای مرکز گلستان در رابطه با وضعیت کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی گالیکش پرسید و گفت برای این معابر چه اقداماتی صورت گرفته و برای آینده چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

شهردار گالیکش در جواب این سؤال عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای آسفالت و بودجه محدود شهرداری گالیکش رسیدگی به وضعیت خیابان اصلی شهر(امام خمینی(ره)) را که پیشانی شهر محسوب می‌شود در اولویت قراردادیم؛ اما در این میان از خیابان‌های فرعی هم غافل نبودیم و به جدول‌بندی و زیرسازی آن‌ها از اعتبارات شهری و کمک خود اهالی به‌صورت مشارکتی پرداختیم. در این راه برای اولین بار از بتن RCC (آر.سی.سی) استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجاکه پیمانکار معابر شهری و کمربندی مشترک هستند به دلیل اهمیت کمربندی و نزدیکی به نوروز 94 تمام توان خود را برای اتمام این پروژه گذاشته‌ایم تا انشا الله از نخستین روزهای سال جدید شاهد بهره‌برداری از آن باشیم. با افتتاح این پروژه مجدداً تمرکز خود را بر روی ساماندهی معابر شهری خواهیم گذاشت.

مذاکراتمان برای احداث پارکینگ نتیجه‌بخش نبود

کوهی خبرنگار نیلکوه سؤال دوم خود را این‌گونه طرح کرد: چرا جریمه حذف پارکینگ در خیابان اصلی شهر صرف ساخت پارکینگ عمومی نمی‌شود؟

موسوی گفت: در خیابان اصلی و هسته مرکزی شهر جریمه حذف پارکینگ حدود 45 میلیون ریال است. از زمان حضور من هیچ تقاضایی برای ساخت‌وساز در خیابان اصلی شهر نداشتیم.

وی یادآور شد: حسابی به نام حذف پارکینگ وجود دارد که این جرائم باید به این حساب واریز شود. موجودی این حساب هم تنها برای ساخت پارکینگ و امورات ترافیکی باید هزینه شود.

شهردار گالیکش در ادامه گفت: تاکنون با 3 مالک زمین با متراژ بالا برای اختصاص زمینشان به پارکینگ مذاکره کرده‌ایم اما چون این زمین‌ها ورثه‌ای بودند مذاکراتمان به نتیجه نرسید.

nkhshgbkh 1

یادمان شهدای گمنام گالیکش جزو پروژه‌های سال 94 قرار دارد

تیمور خسروی: بیش از یک سال از تدفین شهدای گمنام در شهر می‌گذرد؛ چرا تاکنون یادمان این شهدا احداث نشده است؟

شهردار گالیکش بابیان این‌که به دلیل مشغله کاری مسئولین گرگانی جلساتمان تاکنون سرانجامی نداشته است، تصریح کرد: ساخت المان شهدا را جزو تعهدات خودمان می‌دانیم. از خیرین شهرستان هم می‌خواهیم در این راه کمک‌های خود را از ما دریغ نکنند.

وی افزود:طرح یادمان شهدا تهیه‌شده است و آماده اجرا است؛ 1500 میلیون ریال هزینه احداث این طرح است و آن را جزو پروژه‌های سال 94 شهرداری قراردادیم.

ماهیت جریمه باید بازدارنده باشد

حسین مهدوی: دلیل سنگینی جرائم ساختمانی چیست؟

سید علی‌اصغر موسوی: ماهیت جرائم باید بازدارنده باشد؛ جامعه شهری را باید به سمتی ببریم که از تخلفات ساختمانی و شهرسازی مبرا باشند.

وی افزود: تخلفات ساختمانی باعث تضییع حقوق سایر شهروندان می‌شود، به‌طور مثال در مواقع بروز بحران‌ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی درراه خدمات‌رسانی می‌شوند.

شهردار گالیکش تأکید کرد: باید به سمتی برویم که تخلفات ساختمانی به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نباشند.

تاکسی‌های درون‌شهری حق ندارند سرویس مدارس باشند

امین کوهی: چرا تاکسی‌تلفنی‌های گالیکش کارت سوخت ویژه آژانس ندارند و اکثر تاکسی‌های درون‌شهری سرویس مدارس هستند؟

شهردار گالیکش در این رابطه گفت: تاکسی‌تلفنی‌ها در مقطعی که اعلام‌شده بود در سایت ثبت‌نام نمایند اقدام به این کار نکردند. تنها راه دریافت کارت سوخت آژانس هم همین بود.

بااین‌حال پیگیری‌های زیادی داشتیم که خوشبختانه بخش‌هایی از آن نتیجه داد و تعدادی از رانندگان توانستند کارت‌های خود را بگیرند.

وی افزود: تاکسی‌های درون‌شهری حق ندارند سرویس مدارس باشند.

ماشین‌آلات شهرداری فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند

تیمور خسروی: چرا ماشین‌آلات شهرداری همیشه خراب و در تعمیرگاه هستند؟

موسوی بیان کرد: به‌غیراز گریدر و غلطک همه ماشین‌آلات شهرداری فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند.

وی ادامه داد: نوسازی ماشین‌آلات شهرداری نیاز به‌صرف هزینه‌های گزاف دارد، ازاین‌رو از وزارت کشور درخواست کمک کرده‌ایم تا بتوانیم از عهده این امر بر بیاییم.

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار