رییس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی:

رییس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی را تحریف را قرار گیری در سرازیری ذلت دانست و گفت: نباید مقابل کاستی ها، کارهای نادرست و تحریف انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) کوتاه بیاییم. اگر مقابل این موارد که خلاف موازین شرعی هم هست، سکوت کنیم، در جنایات آن ها شریک هستیم.

تحریف، انقلاب کشور را در سرازیری ذلت می اندازد/ سکوت مقابل تحریف کنندگان جنایت است

به گزارش گلستان24، سید حمید روحانی که شب گذشته به دعوت آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به علی آباد کتول آمده بود، در جمع مردم این شهرستان، گفت: پیش از انقلاب فضای کشور به سمتی می رفت که روحانیت متزلزل بود. عده ای روشنفکر نما، داشتند دین را عامل بدبختی می کردند.آن ها می خواستند بی عرضگی و سرسپردگی را در کشور رواج داده و ما را از راه اسلام باز دارند. 

کاپیتولاسیون را سرسپردگان استعمار تصویب کردند

وی با بیان اینکه در آن دوران کسانی جلودار ملت بودند که به هیچ چیز مقید نبودند، اظهار کرد: کاپیتولاسیون در مجلس توسط یک مشت نماینده بی زبان و سرسپرده تصویب شد. رجال سیاسی که دم از وحدت و وطن خواهی می زدند و برای حقوق مردم فعالیت می کردند، خود از عوامل استعمار بودندو چنین لایحه ای را به تصویب رساندند.

روحانی اضافه کرد: امام (ره) در تقابل با این لایحه ننگین سخنرانی خود را در 4 آبان 1343 با این جملات آغاز کردند که انا لله و انا الیه راجعون؛ عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت. قلب من در فشار است. ناراحت هستم. قلبم در فشار است. با تأثرات قلبی روزشماری می‌کنم که چه وقت مرگ پیش بیاید.

وی در تحلیل این سخنان امام (ره) با اذعان به اینکه ایشان هیچگاه اهل اغراق نبوند و حتی دیگران را هم از اغراق منع می کردند، گفت: این سخنان امام در واکنش به لایحه کاپیتولاسیون از عمق وجود و ناراحتی قبلی ایشان برخواسته بود.

امام غیرتمند بود

تاریخ نگار امین انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی غیرتمند بودن امام (ره)، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی، آنچه را که استعمارگران، فراماسون ها و عوامل وابسته به آن ها از ملت ایران گرفته بودند، را به مردم بازگرداند.  

روحانی اذعان کرد: امام خمینی (ره)، ایمان به خداوند مهمترین سلاحی که قدرتش حتی از سلاح اتمی هم قوی تر است، را در مردم احیاء کردند. ایشان به مردم عزت دادند و به آموختند هر آنچه بخواهند می توانند با تلاش و ایمان به خدا به دست بیاورند.

وی با بین اینکه ملت ایران در جنگ تحمیلی با قدرت ایمان توانست مقابل دشمن تا بن دندان مسلح بایستد، گفت: ایرانیان وقتی اسلام واقعی را شناختند و ایمان در وجودشان دوباره احیا شد، فهمیدند می توانند با استعمار و استبداد  مبارزه کنند.

نهضت امام(ره) ضد استبداد و ضد استکبار بود

روحانی با اشاره به ابعاد نهضت امام خمینی (ره) گفت: ضد استبداد و ضد استکبار بودن دو بُعد اساسی نهضت امام خمینی (ره) بود که توانست انقلاب اسلامی را با آن به پیروزی برساند در حالی که همه ی انقلاب های پیش از ایشان با شکست مواجه می شد چرا که هر دو بُعد را با هم نداشت. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه 13 آبان 58 اشاره کرد و افزود: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) با شناخت راه امام حسین (ع) و در سایه رهبری به بصیرت رسیدند که روز 13 آبان 1358 حماسه آفریده و لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کردند.

روحانی با اشاره به تحول بزرگی که انقلاب اسلامی در قلب مردم ایران ایجاد کرد، گفت: ملت ایران بیدار شده و به دشمن شناسی رسیده بود که توانست راه درست را بیاید.

این تاریخ نگار انقلاب اسلامی تسخیر لانه جاسوسی امریکا را ناشی از بصیرت دانشجویان خط امام عنوان کرده و با اشاره به تعبیر امام (ره) که این اقدام را انقلاب دوم و حتی بزرگتر از انقلاب اول و در راستای مبارزه با استکبار می داستند، گفت:  عده ای به دنبال این هستند که بگویند امام با تسخیر سفارت امریکا مخالف و از این کار دانشجویان ناراضی بودند، در حالی که ایشان مرد وظیفه بوده و همیشه بر اساس عقل و شرع نظر می دادند. اینطور نبود که بگوییم امام در عمل انجام شده قرار گرفتند و مجبور به پذیرش این اتفاق شدند.

تسخیر لانه جاسوسی کاری در راستای استکبار ستیزی بود 

روحانی تاکید کرد: دانشجویان به این تشخیص رسیده بودند که باید پای استکبار را از کشور قطع کنند و این کار را هم کردند. کار آن ها درست بود چرا که امریکا پیش از این در خاک ایران توطئه و به داشته های ما حمله کرده بود.لذا باید جوابش را می دادیم.

وی تاکید کرد: جمله با دشمن مذاکره و سازش نمی کنیم امام (ره)، نشأت گرفته از اسلام و برهان های عقلی ایشان بوده و در راستای بُعد استکبار ستیزی انقلاب اسلامی است، اما دشمنان انقلاب اسلامی سعی می کنند این حرکت را معیوب جلوه داده و حمله به سفارت امریکا را محکوم کنند.

تاریخ نگار امین انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:آغوش کشور برای پذیرش همه ی انسان ها باز است اما نه به قیمت از دست رفتن اصول انقلاباسلامی و طلبکاری آن ها که بگویندچرا شعار مرگ بر آمریکا می دهید.

تحریف امام شگردی برای کشاندن مردم به سوی ذلت است

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت کشور در دست افراد متعهد باشد، یادآور شد: تحریف امام (ره) شگردی است برای کشاندن ملت ایران به راهی که مانند دوران پیش از انقلاب اسلامی با ذلت همراه بود. نباید اجازه دهیم مردم را به سوی بی غیرتی بکشانند. 

نخبگان بی بصیرت، اسیر قدرت هستند  

روحانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که ملت ما رشد یافته، آگاه و با بصیرت هستند، خاطر نشان کرد: نخبگان سیاسی که در مسند قدرت قرار داشته و اسیر قدرت هستند بصیرت خود را از دست داده اند. آن ها برای حل مشکل مردم گام بر نمی دارند چرا که نمی خواهند قدرت را از دست بدهند 

برخی خواص بی بصیرت استراتژی های ایشان را دنبال نمی کنند

این تاریخ نگار انقلاب اسلامی ادامه داد: متاسفانه رهبر انقلاب امروز تنها هستند چرا که نظریات و استراتژی های بسیار مهمی که زمینه اقتصاد، فرهنگ و سیاست ارائه می دهند، توسط برخی نخبگان بی بصیرت دنبال نمی شود و حتی مردم را گمراه هم می کنند.

وی گفت: همین هم سبب شده وضع فرهنگ و اقتصاد و سیاست ما این باشد و دشمن هم در لایه های کشور اتراق کرده و به بهانه های مختلف هنوز دارایی های ایران را آزاد نکند.

این تاریخ نگار انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: نباید مقابل کاستی ها و کارهای نادرست و تحریف ها کوتاه بیاییم. اگر مقابل این موارد که خلاف موازین شرعی هم هست، سکوت کنیم، در جنایات آن ها شریک هستیم.

انتهای پیام/ زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار