قطع گاز در 26 استان +عکس

قطع یا افت گاز در مناطق مختلف کشور خصوصا شهرهای شمالی در چند روز اخیر مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است و با توجه به قطع همزمان برق، شهروندان مجبور به استفاده از نفت و هیزم شدند.

عملی‌نشدن وعده‌ها درباره قطع‌نشدن گاز در زمستان

به گزارش گلستان24،در چند روز اخیر با افت دما در کشور، مردم استان‌های مختلف شاهد قطع یا افت فشار گاز بوده‌اند.

سید علی ادیانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این باره به خبرگزاری خانه ملت گفته است: بنا بر گزارشات دریافتی کمیسیون انرژی ۲۶ استان کشور با قطع گاز مواجه شده‌اند.

قطع یا افت گاز در مناطق مختلف کشور خصوصا شهرهای شمالی در چند روز اخیر مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده و از آنجا که برق هم در این مناطق قطع شده بود، برخی شهروندان مجبور به استفاده از نفت برای گرمایش خانه‌ها شده و در مناطقی که نفت در دسترس مردم نبوده، آنها مجبور به آتش زدن چوب و هیزم شده‌اند.

این اوضاع وخیم در حالی رخ داده که در سال جاری، مسئولان دولت یازدهم خصوصا نفتی‌ها مکررا از موفقیت خود در رکوردزنی تولید گاز در کشور سخن گفته و وعده عدم قطعی گاز در زمستان را داده بودند. مسئولان دولتی حتی به تمسخر قطع گاز در دولت قبل هم پرداختند و با توپ پر از عدم قطع گاز در زمستان امسال سخن می‌گفتند.

 

به عنوان مثال، حسن روحانی مردادماه امسال در همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: خودکفایی کشور در زمینه گاز اهمیت بسیاری دارد. لازم نیست به گذشته دور بازگردیم. در همین چند سال قبل ما نیاز به وارد کردن گاز بودیم و از اولین وزش باد زمستانی، سختی‌های ما سر قیمت و نحوه تامین گاز آغاز می‌شد.

 

روحانی گفت: عملکرد شرکت گاز نشان می‌دهد کار بزرگی برای رفاه و آسایش مردم انجام داده است و مردم فراموش نمی‌کنند که روزگاری به خاطر کمبود گاز قطعی گاز داشتیم، اما سال قبل گفتند نگرانی از کمبود گاز نداشتیم و آرامش را به خانواده‌های ایران بازگرداندند.

 

همین چند روز قبل هم حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: زمستان امسال قطعی گاز نداریم، چراکه ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی افزایش یافته است.

 

حمیدرضا عراقی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات افزود: زمستان امسال برنامه‌ای برای قطعی سراسری گاز نداریم و تولید نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: تولید گاز از پارس جنوبی افزایش یافته و بر این اساس کمبودی برای تامین گاز در زمستان پیش رو نداریم.

وی تصریح کرد: البته افزایش تولید گاز سبب نخواهد شد تا مردم نسبت به صرفه‌جویی بی‌تفاوت باشند؛ چراکه این یک ثروت ملی است.

عملی‌نشدن وعده‌های دروغ درباره قطع‌نشدن گاز در زمستان

 

 

 

در ماه‌های اخیر بارها بیژن زنگنه وزیر نفت از رکوردزنی دولت یازدهم در تولید گاز سخن گفته بود.

عملی‌نشدن وعده‌های دروغ درباره قطع‌نشدن گاز در زمستان

 

 

 

 

بیژن زنگنه وزیر نفت در این رابطه اعلام کرده بود که میانگین برداشت گاز از پارس جنوبی در سال ٩٤ نسبت به سال 1391، افزایش٥٠ درصدی داشته است.

عملی‌نشدن وعده‌های دروغ درباره قطع‌نشدن گاز در زمستان 
 

قطع گاز در روزهای اخیر نشان داد وعده‌های مسئولان دولتی و نیشخند آنان به قطع گاز در دولت قبل، چاره حل مشکلات کشور نیست.

 

ضمن این که با قطع گاز اخیر، باید در آمار و ارقامی که مسئولان وزارت نفت درباره رکوردشکنی در تولید گاز از پارس جنوبی مطرح کرده‌اند، تامل کرد چرا که اگر این آمارها درست بود، حتی اگر دمای هوا به منفی 30 درجه هم می‌رسید، نباید شاهد قطع گاز می‌شدیم.

منبع:مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار