سخنگوی شورای شهر گرگان:

سخنگوی شورای شهر گرگان با بیان اینکه 20 شهریور برای نامگذاری روز گرگان مناسب نیست، گفت: روز 5 آذر به عنوان روز قیام خونین گرگانی ها که معرف هویت آنان است باید به عنوان روز گرگان ثبت شود.

5 آذر از سوی بزرگان گرگان مغفول مانده/ خود گرگانی ها از 20 شهریور استقبال نمی کنند/ شورای شهر می تواند مصوبه روز گرگان را برگرداند

به گزارش گلستان24، حسین پایین محلی، سخنگوی شورای شهر گرگان در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: من مانند بسیاری دیگر موافق این هستم که 5 آذر که روز قیام مردم گرگان است به عنوان روز گرگان ثبت شود چرا که این روز ماهیت گرگانی ها را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه روز 20 شهریور(تغییر نام استرآباد به گرگان در سا 32) روز مناسبی برای اینکه روز گرگان باشد نیست، ابراز کرد: این روز چند سال است که به عنوان روز گرگگان معرفی شده اما از سمت خود گرگانی های استقبال نشد و در مراسم هایی که گرفته می شود در ساعات اولیه که کسی نمی آیاد در نهایت هم تعدادی با تماس و التماس و سفارش های مکرر می آیند.

پایین محلی خاطرنشان کرد: از اینها گذشته روز 20 شهریور به حاظ زمانی هم مناسب نیست چرا که اخر تابستان است و مردم یا در مسافرت هستند، یا دانشجویان در حال برگشتن به خوابگاه هستند و یا دانش آموزان مشغول خرید مدرسه، با این تفاسیر و طبق رصد و نظرسنجی های ما روز 20 شهریور اصلا روز خوبی برای روز گرگان نیست.

سخنگوی شورای شهر گرگان متذکر شد: اینکه شورای شهر 20 شهریور را به عنوان روز گرگان تصویب کرد مصوبه قاب برگشتی است، من پیشنهاد برگرداندن این مصوبه را در شورا دادم و برخی نیز موافقت کردند، من معتقد هستم جوی ضرر را از هر جا بگیریم استفاده است.

وی تأکید کرد: اگر روز 20 شهریور 10 سال دیگر هم روز گرگان باشد باز جواب نمی دهد، از طرفی روز گرگان را به برخی بازی های بومی تنز داده اند در صورتیکه باید در این روز ظرفیت های سرمایه گذاری گرگان معرفی شود، ما دو سال است دنبا جذب سرمایه گذار برای ته کابین و سرزمین موج های آبی و شهربازی مدرن هستیم اما کسی نمی آید چرا که روز 20 شهریور اصلا شناخته شده نیست تا گرگان را به همگان معرفی کند.

پایین محلی تصریح کرد: روز قیام خونین 5 آذر مردم گرگان از قیام های مردم ورایمن، تبریز و قم کمتر نیست اما مغفو مانده است چرا که برخی بزرگان گرگان نه تنها روی این روز بزرگ مانور نمی دهند بلکه یک سری این روز را مورد غضب قرار داده و نمی خواهند معرفی شود.

سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: باید صدا و سیمای مرکز استان یک برنامه اختصاصی خوب در سطح استان و کشور برای قیام 5 آذر تهیه کند، این روز با 14 شهید و 150 جانباز فقط متعلق به مردم گرگان نیست بلکه متعلق به تمام کشور است و باید به همه شناسانده شود.

پایین محلی متذکر شد: در فتنه 88 یک نفر آن هم معوم نیست به درست یا غط کشته شد چه سر و صدایی بپا کردند اما یک سا پیش از انقلاب قیامی باعظمت در گرگان رخ داد، چندین هزار گلوله شیک شد، 200 مغازه در آتش سوخت، 14 نفر به شهادت رسیدند و 150 نفر زخمی شدند اما در سکوت برخی مغفول ماند، توصیه می کنم همه برای شناخت این قیام باارزش کتاب 5آذر غامرضا خارکوهی را مطالعه و گرگان را به دیگران معرفی کنند.

انتهای پیام/ پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار