حاشیه های روز دانشجو در دانشگاه های کشور

دانشگاه تهران امروز یکی از پرحاشیه ترین روزهای خود را سپری می کرد. هر گوشه ای از دانشگاه ها را نگاه می کردی اطلاعیه‌ای بود که از برنامه تشکل‌های دانشجویی خبر می داد. ورود به دانشگاه هم مثل روزهای قبل نبود. کارت دانشجویی دانشگاه تهران تنها چیزی بود که به شما اجازه می داد که وارد قدیمی ترین دانشگاه ایران بشوید. اما دانشجوی دانشگاه تهران بودن برای ورود به تالار فردوسی دانشکده ادبیات کافی نبود.

داغ ترین روز دانشجو در آخرین سال دولت روحانی/ از برگزاری مراسم 16 آذر در مقبره الشهدا علم و صنعت تا شکسته شدن سکوت رسانه ای در دانشگاه تهران+ تصاویر

 16 آذر امسال حال و هوایی متفاوت داشت. حال و هوایی که چند سالی می شد که دیگر خبری از آن در نبود، اما امسال فرق می کرد. برنامه‌هایی که از تبریز و تهران گرفته تا اصفهان و شیراز تعدادی زیادی از دانشجویان را پای سخنرانی چهره‌ها کشاند. هر چند موج لغو سخنرانی‌های منتقدان دولت از چند روز قبل‌تر از روزدانشجو شروع شد، ولی نه‌تنها این مساله اثری بر مطالبات و خواسته های دانشجویان نداشت بلکه بر حرارت برنامه های این روز افزوده بود.

 

به گزارش گلستان24، دانشگاه تهران امروز یکی از پرحاشیه ترین روزهای خود را سپری می کرد. هر گوشه ای از دانشگاه ها را نگاه می کردی اطلاعیه‌ای بود که از برنامه تشکل‌های دانشجویی خبر می داد. ورود به دانشگاه هم مثل روزهای قبل نبود. کارت دانشجویی دانشگاه تهران تنها چیزی بود که به شما اجازه می داد که وارد قدیمی ترین دانشگاه ایران بشوید. اما دانشجوی دانشگاه تهران بودن برای ورود به تالار فردوسی دانشکده ادبیات کافی نبود. بلکه باید ساعت ها قبل از گیت هایی که مقابل دانشکده ادبیات قرار گرفته بود عبور می کردی تا شاید در آخرین سال دولت یازدهم بتوانی شاهد انتقادهای دانشجویان به روحانی باشی.

 

 

پیش از آن که روحانی پشت تریبون برود، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی حرف هایی که یک سال در سینه خود نگه داشته بودند را مقابل حسن روحانی بیان کردند.

 

*آقای رئیس جمهور چرا از قربانیان فقر و فساد و تبعیض احساس شرمساری نمی کنید؟

علیرضا فقیر،  نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در این مراسم گفت: سلام آقای رئیس‌جمهور! خدای را شاکریم که این برنامه با مهندسی مدیران دانشگاهی‌تان به جنگ شادی و استندآپ کمدی تبدیل نشد تا آئین‌های روز دانشجو بیش از این مایه شرمساری شما نباشد. اما چرا از حاشیه‌نشین‌های فراموش‌شده کارگران غریب، کامیون داران بی‌تریبون، کارتن‌خواب‌های بی‌پناه، قربانیان فقر و فساد و تبعیض و در یک کلمه از پابرهنگان مظلوم، احساس شرمساری نمی‌کنید؟

 

*برجام، شد حکایت پادشاه عریانی که کسی جرات بیان واقعیت‌هایش را نداشت!

امین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم در این مراسم خاطرنشان کرد: ماجرا زمانی آغاز شد که هر چه داشتید و نداشتید را در سبد مذاکره گذاشتید، درست در همین مدت، نقدینگی در کشور افزایش یافت و همزمان هزینه‌های دولتی به ۲.۵ برابر آغاز دولت یازدهم رسید، خام فروشی شدت یافت و قراردادی جدید نفتی با پنهان‌کاری و قلدری ژنرال نفتی دولت شما در روند معاملات حوزه انرژی حقنه شد.از آن روز بود که دستاوردهای نداشته‌ برجام را به رخ مردم کشیدید. برجام، شد حکایت پادشاه عریانی که کسی جرات بیان واقعیت‌هایش را نداشت! همه باید شکر نعمت می‌کردند! و لابد انتظار داشتید خداوند را شکر کنیم که در پاییز دولت تدبیر و امید هم باغ برجام، سیب و گلابی می‌داد!

 

 

* آقای روحانی چقدر تغییر کرده‌اید!

صادق آقاجری نماینده دفتر تحکیم وحدت سخنرانی خود را با صحبت‌های پیشین رئیس‌جمهور آغاز کرد و بابیان صحبت روحانی مبنی بر اینکه امروز شعار زیبای مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر در کشور ما وحدت‌آفرین شده است، گفت: آقای روحانی چقدر تغییر کرده‌اید؟! آقای رئیس‌جمهور! این اقدامات شما درزمینهٔ سیاست خارجه باعث بی‌اعتمادی نخبگان سیاسی کشور به شما شده است.

 

*آقای روحانی، بگذارید از دغدغه مردم برایتان بگویم

حسین اخگرپور نماینده جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرد: جناب آقای روحانی! امروز می‌خواهم به‌عنوان فرزندی از فرزندان همین معلمان، کارگران، معدنچیان، رانندگان و لبوفروشان میهنم که دارای شناسنامه و کارت دانشجویی هستند، با شما سخن بگویم. آقای رئیس‌جمهور شاید بهتر باشد همین اول ماجرا از دغدغه مردمی بگویم که وقتی اخبار را مشاهده می‌کنند از خود می‌پرسند چه تفاوتی بین آن‌هایی که پای این انقلاب با ۷۰۰ هزار تومان حقوق ایستاده‌اند با صاحبان فیش‌های نجومی وجود دارد درحالی‌که دزد بیت‌المال را ذخیره انقلاب نامیده و پرداخت یارانه را مصیبت عظمی می‌دانند.

 

*آقای اژه‌ای صراحتا در مورد جنجال ها بر سر حساب‌های قوه قضائیه توضیح دهید

بعد از پایان این برنامه سالن فردوسی دانشکده ادبیات همچنان مملو از جمعیت بود چرا که برنامه روز دانشجو بسیج‌دانشجویی در ساعت 14 در همین سالن برگزار می شد. پیش از آن که اژه ای صحبت های خود را آغاز کند، نماینده بسیج دانشجویی با مخاطب قرار دادن اژه‌ای  از وی خواست فارغ از مسایلی که دربین خبرنگاران مطرح میکنید صراحتا به ما در مورد فیشهای حقوقی نجومی ،املاک نجومی و... توصیح دهید.

 

 

اژه ای در این سخنان خود به موارد مختلفی اشاره کرد. از دستور آملی لاریجانی برای رسیدگی به پرونده های برادرانش گرفته تا پرونده کرسنت که تا الآن 7 کارتن شده است. او خاطره ای از سالها قبل تعریف می کند. خاطره ای که به روزهایی بر می گردد که او در دادگاه تجدید نظر بود. او می گویدبه خاتمی گفتم برخورد با مدیر خاطی شما بر اساس قانون بوده اما خاتمی جواب داده است که این قانون بیخود است!

 

دست نوشته های دانشجویان در این برنامه نیز در نوع خود جالب بود. از کنایه به فساد روی داده در قرار داد کرسنت تا تاکید بر لزوم برخورد قوه قضاییه با املاک نجومی و فیش های نجومی

 

*اگر حرف منتقدان را گوش می کردید امروز مضحکه جوانان نبودید

دانشکده حقوق دانشگاه تهران نیز خلوت نبود. در تالار این دانشکده حسن عباسی به دعوت از انجمن مستقل سخنرانی می کرد. سخنان پر شوری که گرمای سالن را بیشتر کرده است. عباسی خطاب به دادستان  می گوید که از  امروز سکوت رسانه ای خود را شکسته است. حرف هایی را می گوید که تا کنون کمتر شنیده شده بود. او می گوید: حالا من با اسناد و مدارکم با دو قوه نهاد ریاست جمهوری و قوه‌قضاییه مقابله می‌کنم. اگر امروز به شرایط ۱۶ آذر بازگشته‌ایم که گروهی قلم را می‌شکنند و زبان را می برند  و پرونده‌سازی می‌کنند و برای قوه قضاییه کار می‌تراشند برای این است که ‌می‌خواهند بازگشت لیبرالیسم را نهادینه سازی کنند. عباسی انتقاد های زیادی داشت از هر سه قوه. حسن عباسی خطاب به لاریجانی می گوید: «رییس مجلس تو بجای فحش دادن به منتقدان حرف منتقدان را شنیدی؟ اگر غرور ظریف نبود که با کری کابالیست لبخند نمی‌زد، اینجا نبودیم. لاریجانی، ظریف و عراقچی، بعیدی‌نژاد، روانچی و روحانی اگر حرف منتقدان را گوش می‌کردید، امروز مضحکه جوانان نبودید».

 
 
*صاحبان حقوق های نجومی نه تنها از حقوق ملت دفاع نمی کنند، بلکه جاده صاف کن سرکشان جهانی هستند

جلیلی هم میهمان دانشگاه شریف بود. جلیلی خطاب به رسانه هایی که چهره امریکا را بزک می کنند می گوید:« رسانه هایی که به دنبال بزک رفتار امریکا بودند اعتراف امروز آنها به شیطنت و کلاهبرداری امریکا برای آنها آبرو خواهد آورد، چنان که اگر آبروی خود را به رفتار شیطنت آمیز امریکا گره بزنند، چیزی از آن باقی نخواهد ماند».از فیش های نجومی نیز حرف دارد. او معتقد است صاحبان حقوقهای نجومی مدیران آرزومند زندگی اشرافی، بهره مندان رانت و انحصار و کاسبان فساد و تبعیض، نه تنها از حقوق ملت در برابر سرکشان جهانی دفاع نمی کنند، که جاده صاف کن آنها هم خواهند بود.

 

*هنوز چشم و قلب فتنه 88 کور نشده است،

دانشگاه علم و صنعت هم بی بهره از سخنان انقلابی سعید قاسمی نبود. آیین بزرگداشت روز دانشجو امروز 16 آذر در حالی با حضور سعید قاسمی و رحیم احمدی‌روشن در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد که این دانشگاه اجازه حضور به دانشجویان و مدعوین در سالن سخنرانی را نداده بود و این مراسم در مقبرةالشهدای این دانشگاه برگزار شد.

 

 

قاسمی در این مراسم که خارج از سالن رسمی برگزار شده بود از دست اورد های دولت گفت: «به نظر می‌رسد دزدی هشت هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان که حقوق‌های نجومی، رکود، بیکاری و قاچاق و همچنین بتن کردن رآکتور اراک از توفیقات این دولت است. در حالیکه قرار بود هم سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم. بنابراین استاد و دانشجوی انقلابی مطالبه خود را که درباره این خیانت و عقب زدن انقلاب اسلامی است رها نمی‌کند و پایان فرجام برجام دروغین آخرین میخ خود را بر تابوت لیبرال دموکراسی غرب خواهد کوبید»

 

*برجام یک سند تو در توی امریکایی است که تیم مذاکره کننده ما فقط مقداری آن را تغییر داد

اگرچه در روزهای اخیر چند سخنرانی زاکانی از سوی مسئولان لغو شده بوداما او شب گذشته خود را به شیراز رساند تا در جمع دانشجویان شیراز سخنرانی کند.زاکانی از برجام و کمیسیون ویژه سخن می گوید. از این که دولت هیچ گاه سخنان منتقدان برجام را گوش نداد. او به ثروت های باد آورده هم اشاره می کند. زاکانی می گوید: «صحبت‌های من به هیچ دولت و هیچ جناحی ارتباطی ندارد بلکه اعتقاد من این است که مردم باید مسئولان خود را بر روی صندلی داغ بنشانند و تنها از آن‌ها یک سؤال کنند که ثروت خود را از کجا آورده‌اند چراکه یک فرد در سال ۸۷ مسئولیت خود را به اتمام می‌رساند و امروز چندین و چند میلیارد سرمایه دارد. باید فقط از او پرسید که این ثروت را از کجا آورده است درحالی‌که وقتی‌که ما می‌پرسیم آن‌ها به دنبال هیاهو و جنجال می‌روند»

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار