در سایه سکوت نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد؛

اگرچه ابتدای هفته گذشته درباره پروژه آمریکایی شبکه موسوم به رهبران جوان جهان، افشاگری رسانه‌ای انجام شد ولی به علت بی‌توجهی نهادهای امنیتی در داخل، شبکه برانداز، امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران همایشی برای اهداف آتی و شبکه‌سازی‌های بعدی برگزار می‌کند.

شبکه برانداز آمریکایی امروز میهمان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

به دنبال انتشار مطلبی که چندی پیش درباره شبکه YGL [1] یا همانشبکه موسوم به رهبران جوان جهان و فعالیت‌ها و اهداف آن در کشور منتشر شد، تغییراتی در برنامه های آتی این شبکه در داخل ایجاد شد.

به گزارش گلستان 24، طی سالیان اخیر از سوی دولت آمریکا، شبکه‌ای جهانی متشکل از نخبگان موسوم به YGL یا همان رهبران جوان جهانی زیر نظر مجمع جهانی اقتصاد شکل گرفته است. این مجموعه به ظاهر علمی، به‌دنبال شبکه‌سازی بین‌المللی با اهداف مورد نظر دولت آمریکاست.

براساس سند امنیت ملی آمریکا برای سال‌های 2016-2015 شبکه YGL با پوشش علم و فناوری به‌دنبال تربیت و سازماندهی جریانی است که بتواند با به‌چالش کشیدن حکومت‌های مدنظر دولت آمریکا، نقش تاثیرگذاری در عرصه حاکمیتی و جامعه مدنی این کشورها داشته باشد، هدفی که شاید بتوانیم در رهبران حکومت‌های منطقه در غرب آسیا به خوبی مشاهده کنیم، منطقه‌ای که اکثریت رهبرانش تحصیل‌کرده و تربیت شده غرب به خصوص آمریکا و انگلیس هستند.

از سوی دیگر، این شبکه چند سالی است فعالیت خود را در ایران شروع کرده اما به تازگی موج جدیدی از اقدامات را با هدف براندازی نرم و با سرعت چشمگیری پیگیری می‌کند.

بر همین اساس، قرار است عناصر داخلی شبکه فوق به زودی همایشی را در اصفهان برگزار کنند؛ همایش اصفهان که اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود با دعوت از تعدادی از اعضای آمریکایی YGL به کشور همراه است.

بر اساس آخرین اخبار به‌دست‌آمده قرار است تعدادی از اعضای شبکه، از تاریخ 15 تا 20 مِی 2015 (25 تا 30 اردیبهشت) به ایران سفر نمایند و در تهران، کاشان و اصفهان حضور پیدا کنند.

لیدرهای داخل ایران شبکه قصد دارند در زمان اقامت YGL های غربی در تهران سمیناری را با سخنرانی آقایان زهرانی، هادیان و چگینی در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه جهت آشنایی اعضا با فضای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برگزار نمایند و هم‌زمان از موزه‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در شهرهای بزرگ کشور بازدید نمایند و در دو هتل رامتین و سیمرغ مهمانان خارجی را اسکان دهند.

این افراد قصد دارند، با حضور در باغ روزبه پیروز واقع در کردان کرج و همچنین منزل (بهاءالدین سادات تهرانی) از اعضای شبکه مرتبطین YGL در کشور و "مدیر عامل شرکت سازیبا" جلسات خود را پیگیری نمایند.

افراد مد نظر جهت سخنرانی در این جلسات آقایان عقیلی، رامین ربیعی، مجید زمانی، سیروس شفیعی‌زاده و هاتف حائری هستند.

در ادامه حضور 5 روزه اعضای شبکه برانداز در کشور، صبح روز 18 مِی از تهران به سمت کاشان حرکت نموده و از مکان‌های تاریخی بازدید خواهند نمود و در خانه منوچهری و خانه عامری اقامت خواهند داشت.

لازم به ذکر است هماهنگی این دو مجموعه از طریق مهندس "پدیده آذین" از دوستان نزدیک خانواده نمازی از اعضای فعال "لابی نایاک" [2] صورت گرفته است.

اعضای مدعو YGL در تاریخ 19 مِی وارد اصفهان شده و پس از ملاقات با تعدادی از سرمایه‌گذاران و بازدید از مکان‌های تاریخی و مذهبی، در هتل عباسی مستقر خواهند شد.

جالب آنجاست که اعضای تیم قصد دارند با هماهنگی با سفارتخانه‌های کشورهای سوئیس و یا اسپانیا جلسه‌ای را در محل سفارت این دوکشور برگزار نمایند.

از آخرین تحرکات شبکه برانداز YGL، معرفی برخی افراد به عنوان نامزد برای ورود به شبکه خواهد بود که در این بین می‌توان به مدیر عامل شرکت «دیجی کالا» به عنوان یکی از نامزدها اشاره کرد.

برگزاری کنفرانس شبکه برانداز آمریکایی فردا در دانشگاهبرگزاری کنفرانش شبکه برانداز در سایه بی‌تفاوتی نهاد امنیتیفردا، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران میزبان شبکه برانداز آمریکاییرفت و آمد مشکوک اعضای خارجی این شبکه به کشور در حالی ادامه پیدا می‌کند که در راستای سفر سازمان روسای جمهور جهان YPO "پروفسور شوآب" (رئیس مجمع جهانی اقتصاد) در خرداد وارد ایران خواهد شد.

آخرین اقدام شاخه ایرانی شبکه بعد از افشاگری صورت گرفته از طریق رسانه‌ها در هفته اخیر، تلاش برای برگزاری کنفرانسی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در تاریخ 8/2/94 با حضور افرادی است که قصد شرکت در کنفرانس برلین را دارند.

محور اصلی این کنفرانس به ظاهر بررسی فرصت‌های موجود در کنفرانس بریج 2015 برای کارآفرینان جوان و کمک به آن‌ها جهت شرکت در نشست آلمان خواهد بود.

با وجود اینکه تاکنون گزارش‌هایی متفاوتی در خصوص ماهیت این تشکیلات توسط رسانه‌ها منتشر شده است اما بی‌تفاوتی دستگاه‌های امنیتی نسبت به تردد بی‌شمار این افراد به کشور شایان توجه است.

از سوی دیگر، در حالی که تاکنون موارد متعددی از سوء استفاده اتباع آمریکایی از قالب‌های سازمان‌های حقوق بشری یا تشکلات علمی جهانی جهت تردد به کشور و اعمال خرابکارانه ثبت شده است، مشخص نیست چرا اعضای YGL به‌راحتی به کشور رفت و آمد دارند؟

آیا دستگاه‌های دیپلماسی و امنیتی درخصوص عواقب این رفت‌وآمدهای مشکوک پاسخ‌گو خواهند بود؟

 

 

 

 [1] - Young Global Leaders

مجمع رهبران جوان جهانی

  "Young Global Leaders"از سال 2004 به عنوان زیرمجموعه‌ای از «مجمع جهانی اقتصاد» آغاز به کار کردبنیان‌گذار آن هم «کلاوس شواب» مؤسس مجمع جهانی اقتصادست. آنچه که در توضیح کارکرد این مجمع در وبگاه آن ذکر شده عبارتست از «جذب جوانان شاخص برای شکل‌دهی به آینده جهان». این مجمع هر سال 200 تا 300 جوان برگزیده از سراسر جهان را به این مجمع دعوت کرده و در فرآیندی 5 ساله، آنها را برای پیش‌برد اهداف جهانی این مجمع آماده می‌کنند؛ هدف نهایی، تربیت رهبرانی برای آینده کشورهای مورد نظر است. بنابر ادعای این مجمع، تا کنون بیش از 1000 نفر از جوانان منتخب از سراسر جهان عضو «رهبران جوان جهانی» هستند که بازهم به ادعای خودشان، این جوانان آماده می‌شوند تا تأثیر شگرفی بر آینده جهان داشته باشند.

"National Iranian American Council " NIAC" [2] -

شورای ملی ایرانیان آمریکا

نام گروه موسوم به "شورای ملی ایرانیان آمریکا"(نایاک) "National Iranian American Council "(NIAC) در سال‌های اخیر در بسیاری از مطبوعات آمریکایی و حتی ایرانی مطرح بوده است.

 

بر اساس ادعاهای مطرح شده در "سایت نایاک":

"شورای ملی ایرانیان آمریکا سازمانی غیرانتفاعی! وعام المنفعه! هست که برای پیشبرد منافع جامعه ایرانیان آمریکا اختصاص داده‌شده است. اهداف نایاک فراهم آوردن دانش و ابزارهای مدنی برای مشارکت فعال مردمی - توسط آمریکایی‌های ایرانی‌تبار- همراه بااطلاع رسانی آگاهانه به قانون‌گذاران کنگره آمریکا هست".

در وب‌سایت این لابی، ادعاشده است که از بدو تأسیس در سال ۲۰۰۲ تاکنون، نایاک (NIAC) به‌طور مستمر و مؤثر صدایی پرنفوذ به جامعه ایرانیان آمریکا در صحن کنگره داده است! نایاک (NIAC) و اعضای آن در هر دو سواحل و منطقه مرکزی آمریکا حضور دارند.

اما اهداف واقعی شورای به‌اصطلاح ملی ایرانیان آمریکا چیست؟

بر اساس اسناد و مدارکی که در تحقیقات از نهادهای مالی، اعضای این گروه، افراد وابسته و بنیادهای مشابه آن به‌دست‌آمده است، همگی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه ایران و "نظام جمهوری اسلامی" انجام داده می‌دهند، به‌طوری‌که با پیگیری خطوط مواصلاتی این افراد و بنیادها به پدیده‌ای با نام " کودتای مخملی" برمی‌خوریم.

نایاک هم مانند بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای ضدانقلاب در خارج از کشور موضوعاتی مانند وضعیت حقوق بشر در ایران را که از سوی سردمداران آمریکایی و غربی در دستور کار قرارگرفته مورد قضاوت قرار می‌دهد و در مناسباتی مانند انتخابات سعی در دلسرد کردن مردم ایران و کشاندن آنان به مسیری که غرب به فکر رسیدن به آن است را دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار