پس از اعلام رسمی مصوبه اخیر شورای شهر گرگان مبنی بر عزل صادقلو اظهارنظرهای متفاوتی در حال انتشار است، حال باید دید این مصوبه آنگونه که شهرداری می گوید خلاف قانون بوده و یا آنگونه که رای دهندگان عضو شورای شهر می گویند لازم الاجراست یا خیر؟

بکش بکش مخالفان و موافقان صادقلو/ صادقلو از سفر برگردد هنوز شهردار گرگان است؟

سیصد و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر گرگان با مصوبه ای همراه بود که در همان ساعات اولیه انتشارش جنجال و حواشی رسانه ای زیادی را به همراه داشت.

به گزارش گلستان24، در این جلسه هشت نفر از 13 عضو شورا به برکناری صادقلو از سمت شهرداری گرگان رای دادند، این رای درواقع بعد از چندین جلسه صحن علنی بدون حضور شهردار رخ داد، صادقلو مدتها بود که در صحن علنی شورای شهر گرگان حضور پیدا نمی کرد، بارها در جلسات هر هفته شورا اعضایی به صندلی خالی شهردار اشاره کرده و از این وضعیت ابراز نارضایتی می کردند.

شهر گرگان

چندین بار اعضای شورای شهر هنگام تصویب یک قانون و یا زمانی که یکی از شهروندان مشکلی را مطرح می کرد حضور شهردار را الزامی می خواندند، این در حالی بود که معاونین شهردار سعی داشتند جای خالی او را پر کنند، البته در مواردی حتی این جلسات از سطح معاونین شهردار هم بهره مند نبود برای مثال صحنی که اهالی «سروش جنگ» برای جمع آوری خیمه عزاداری محرم آمده بودند، لیاقی، قائم مقام شهردار که در جلسه حضور داشت جلسه را ترک کرد و پای صحبت اهالی این منطقه ننشست.

جرجانی، عضو همیشه حامی شهردار، عدم حضور شهردار را بند دال تبصره 4 ماده 71 قانون شورارها می دانست و بارها از شورا خواست تا این بند را حذف کنند اما قدس مفیدی در پاسخ به خبرنگار «پاسرو» پیش از این گفته بود که چرا باید از اختیار قانونی خود دست بکشیم در حالیکه شهردار وظیفه دارد در شورا حضور پیدا کند.

زهرا نورا در تشریح این قانون گفته است: این قانون باید بسیار زودتر از این اجرا می‌شد اما به علت اینکه برخی اعضای شورای شهر گرگان در این موضوع شک و تردید داشتند، استعلامی از کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گرفته و براساس آن این کار انجام شد. و براساس استعلام گرفته شده از مراجع مرتبط آمده است که تنها بنیاد شهید می‌تواند ایثارگر بودن افراد را مشخص کند و به همین علت این موضوع در مدارک شهردار گرگان وجود ندارد و وی برکنار شد.

پس از این اعلام رسمی عده ای موافقان شهردار با اعضای موافق شهردار مصاحبه کرده و سعی کردند این مصوبه را از وجهات قانونی بیاندازند، در همین راستا روابط عمومی شهرداری گرگان نیز طی پستی در فضای مجازی به نقل از لیاقی قائم مقام شهردار گرگان اعلام کرد که مصوبه اخیر شورا اشکال قانونی دارد و جناب آقای صادقلو همچنان به عنوان شهردار گرگان و با قوت به کار خود ادامه می دهد.

البته اقدام گروه حامیان شهردار در فضای مجازی به همین مقدار ختم نشد و خبرها از توهین به قومیت برخی از اعضای شورای شهر نیز به گوش می رسد، همه این اتفاق ها نیز در حالی رخ می دهند که شهردار گرگان به همراه استاندار و هیات اقتصادی استان در قزاقستان بودند و گویا امروز هواپیمای آنان به مقصد گرگان به زمین می نشیند، حال باید دید این مصوبه آنگونه که شهرداری می گوید خلاف قانون بوده و یا آنگونه که رای دهندگان عضو شورای شهر می گویند لازم الاجراست یا خیر؟

انتهای پیام/

منبع: پاسرو

ارسال نظر

  • amin_andy
    0

    مسئول محترم سایت گلستان ۲۴اگر یک کودک هفت ساله که تازه الفبای فارسی رو یاد گرفته فقط یکبار مطالب فوق مغرضانه ی سایت شما رو بخونه متوجه میشه که شما تماااام مطالبتون اعم از برکناری شهردار یا طرز انتصابات در استان واطلاع رسانی از اوضاع داخلی کشور به خصوص مربوط به دولت محترم رو با نگاهی کاااملا جانبدارانه ی سیاسی علیه جناح اعتدال واصلاحات عنوان میکنید و اصلا ظاهرا وظیفتون تحلیل تخریبی اشخاص و احزاب و مسائلی مشخص است نه یک سایت صرفا اطلاع رسان و گویای وقایع بدون غرض ورزی....زهی خیال باطل

آخرین اخبار