اختلاف بر سر فرزند موسوی اردبیلی یا محقق داماد

در مورد دانشگاه آزاد گفته می شود به زودی جلسه هیات امنای دانشگاه‌آزاد تشکیل و بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته آقای حسن‌خمینی به عنوان ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد منصوب می‌شود.

هیات امنای دانشگاه مفید و دانشگاه آزاد در انتظار جانشین هاشمی رفسنجانی
به گزارش گلستان24،​ دو دانشگاهی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در هیات امنای آن حضور داشت اکنون با خلا عضویت روبرو شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، دانشگاه مفید قم که همزمان با ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال 1368 آغاز به کار کرد هیات امنای آن شامل سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی سید علی محقق داماد، محمدرضا یوسفی شیخ رباط، محمدعلی صدیقی گیلانی، سیدمسعود موسوی کریمی و استاندار قم بودند. که مرحوم آیت الله اردبیلی ریاست هیات امنا و ریاست دانشگاه را هم زمان عهده دار بود.

سوم آذرماه سالجاری آیت الله اردبیلی فوت کرد و از آن زمان اختلافات بسیاری برای ریاست هیات امنای دانشگاه مفید قم مطرح است. از  یک طرف اساتید و اعضای هیات علمی تمایل دارند فرزند مرحوم اردبیلی به هیات امنا اضافه شده و ریاست دانشگاه را عهدار شود ولی برخی از تهران با فشار معتقد بودند بایستی حجت الاسلام علی محقق داماد ریاست دانشگاه را بر عهده بگیرد.

ضمن اینکه هیات موسس دانشگاه بایستی در مورد جایگزینی افراد جدید به جای مرحوم هاشمی رفسنجانی و موسوی اردبیلی تصمیم بگیرد.

در مورد دانشگاه آزاد گفته می شود به زودی جلسه هیات امنای دانشگاه‌آزاد تشکیل و بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته آقای حسن‌خمینی به عنوان ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد منصوب می‌شود.

 بر اساس ماده 8 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، «هیات موسس مرکب از 9 نفر شامل آقایان: اکبر هاشمی‌رفسنجانی، سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، عبدالله جاسبی، علی اکبر ولایتی، حسن حبیبی، سیدحسن خمینی، محسن قمی و حمید میرزاده می‌باشد و چنانچه اعضاء هیات موسس به علل مختلف مانند فوت، استعفاء، بیماری، برکناری، ناتوانی و یا هر علت دیگر به 6 نفر کاهش یابد،  هییت موسس می‌باید افراد جایگزین به تعداد مورد نیاز را ظرف مدت 3 ماه برای عضویت درهییت موسس به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد نماید.»

هیات امنای دانشگاه مفید و دانشگاه آزاد در انتظار جانشین هاشمی رفسنجانی/ اختلاف بر سر فرزند موسوی اردبیلی یا محقق داماد

به استناد این ماده چون تعداد افراد هیات امنا در حال حاضر 6 نفره است لذا بایستی حداقل یک نفر به هیات امنا اضافه شود.

در سالجاری آیت الله موسوی‌اردبیلی و آیت الله هاشمی‌رفسنجانی و در سال 1391 دکتر حسن حبیبی از اعضای این هیات امنا فوت کردند.


منبع : پارس

ارسال نظر

آخرین اخبار