به قلم حسن بیارجمندی، کارشناس مسائل بین الملل؛

انگاره کاذب هلال شیعی _که رسانه های صلیبی بدان بشدت دامن می زدند_ خود نه تنها آدرسی غلط برای انحراف از این هلال صلیبیان بوده است بلکه یک توطئه بسیار پیچیده برای تفرقه کشورهای مسلمان و جلوگیری از متحد شدن آنان تحت پرچم صلاح الدین معاصر بوده است

هلال آتشین غرب ؛پروژه صلیبی علیه جهان اسلام و مسیحیان ارتدوکس/ آرایش راهبردی اسلام_ارتدوکس و چشم انداز آن

حسن بیارجمندی، کارشناس مسائل بین الملل، در یادداشتی اختصاصی به گلستان24، نوشت:

 

پروژه۱۱ سپتامبر را مقدمه و زمینه ساز جنگ صلیبی در عصر معاصر می دانند. پروژه ای که در همان مقطع زمانی توسط رییس جمهور وقت آمریکا از آن خواسته یا ناخواسته پرده برداری نمود.

رهبر معظم انقلاب بیانات صریحی راجع به این پروژه دارند که جای پرداختن به تمام آن سخنان در این یادداشت نیست.ایشان در همین ارتباط می فرمایند که:"آن روزی که رئیس جمهور امریکا از دهنش پرید - بعد از قضیه‌ی یازده سپتامبر - و گفت جنگ صلیبی شروع شده و بعد که فهمیدند اشتباه کرده‌اند و نباید می‌گفتند و بنا کردند به رُفو کردن، آن روز کسی به »نکته«ی قضیه توجه نکرد، که این «جنگ صلیبی» چیست. جنگ صلیبی، جنگ ملت‌های مسیحی و ملت‌های مسلمان است. آنها می‌خواهند مقدمات آن را فراهم کنند، که ملت‌ها را به جان هم بیندازند. هم مسلمانان عالم، هم مسیحیان عالم، باید خیلی هشیار باشند، تا بازیچه‌ی دست این سیاستمداران خبیث نشوند." ۱۳۸۴/۱۱/۱۸(1)

 

حسن بیارجمندی جنگ صلیبی

 

کودتای نافرجام2016 در ترکیه (15_16جولای /۲۵ تیر) را می بایست آخرین فاز از این پروژه صلیبون برای حلول "هلال آتشین صلیبیون" بر پازل نقشه همسایگی شرق اتحادیه اروپا (2) تحت راهبرد زمین سوخته تحلیل کرد _که البته همانطور که پیش از این در یادداشتی اختصاصی راجع به این کودتا پرداختیم هنوز نیز در جریان است_ اما در اتفاقی غیرمنتظره دو روز بعد جهان غرب شاهد آن بود که اردوغان با پایان دادن به خصومت خود با روسیه ، بسمت آشتی و بازسازی روابط خود با ولادیمیر پوتین پیش می رود و دیدار 9 آگوست در حاشیه نشست جی-20  به 9ماه خصومت بین دو کشور در پی سرنگونی هواپیمای روسی در 24 نوامبر 2015 پایان می دهد .

نگارنده در همین مقطع زمانی اخیر و در ضمن تبیین ابعاد سیاسی و حقوقی اسقاط جنگنده سوخو-24 روسیه به موضوع قصد و نیت تجزیه ترکیه از سوی اروپا صریحا اشاره نموده بود(3) که در جریان کودتا و وقایع پس از آن ابعاد دیگری از آن روشن گردید.

اما نشست وزیران خارجه‌ی سه کشور ایران و روسیه و ترکیه در ۲۰ دسامبر سال گذشته میلادی(۳۰ آذر) در مسکو را می توان نقطه عطفی برای تشکیل آرایش سیاسی نوین در برابر هلال آتشین اروپای کاتولیک دانست که حول محور آتش بس و حفظ تمامیت ارضی سوریه برگزار می گردد.آثار و تبعات چنین آرایشی را بطور خاص در طرح ریزی پیشدستانه ترور ناجوانمردانه سفیر روسیه در ترکیه جهت اخلال در برگزاری این نشست و نوع واکنش های کشورهای اروپایی نسبت بدان مشاهده و تحلیل کرد؛ تا جایی که نوربرت روتگن رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان از آن به یکی از خطرناکترین گزینه‌ها آرایشی در سوریه یاد کرده و  روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" به نقل از او می‌نویسد که چنین آرایشی "فاجعه‌ی دیپلماتیک دیگری برای غرب" خواهد بود.

 

حسن بیارجمندی جنگ صلیبی

 

 بعد از این آرایش اسلام_ارتدوکسی(ایران،ترکیه و روسیه)  تصویری واضح از آرایش صلیبون اروپای غربی و اهداف کلان و راهبردی آنان با نیم نگاهی به ریشه های تاریخی چنین تقابلی به اذهان متبادر می گردد؛که چگونه صلیبیان کاتولیک با اتحاد علیه مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس در قلمرو  یاد شده ،زمین های سوخته را برای این تمدن ها بجای گذاشتند .

 ابعادی از این پروژه را می توان در نتایج یک پروژه مطالعاتی بنیاد آلمانی_آمریکایی برتلزمن در 6آوریل 2016 (4) _که لازم است در  جای خود نقد و بررسی شود_ مشاهده کرد.

 

حسن بیارجمندی جنگ صلیبی

 

اما تحولات بسیار خاص و ویژه اخیر در ترکیه از جمله در حوزه های اقتصادی(کاهش بی سابقه ارزش لیر ترکیه) ،سیاسی،امنیتی(ترور و بمب گذاری های متعدد) _که این کشور را بسوی یک بحران ویرانگر سوق می دهد _ بخوبی نشان می دهد که پیوستن ترکیه به این آرایش اسلام_ارتدوکسی یک ضرورت حیاتی در برابر راهبرد هلال آتشین صلیبیان در ترکیه و بالاخص بخش اروپایی ترکیه است که براساس پیشینه تاریخی و واقعیت های میدانی کنونی می تواند سد محکمی در برابر این رویکرد توسعه طلبانه ژئوپولیتک غرب باشد.

نتیجه آنکه انگاره کاذب هلال شیعی  _که رسانه های صلیبی بدان بشدت دامن می زدند_ خود نه تنها آدرسی غلط برای انحراف از  این هلال صلیبیان بوده است بلکه یک توطئه بسیار پیچیده برای تفرقه کشورهای مسلمان و جلوگیری از متحد شدن آنان تحت پرچم صلاح الدین معاصر بوده است

...........................................................................................................................

منابع

1_ زمینه‌سازی برای جنگ صلیبی

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=23964

2_ http://www.euneighbours.eu/eastportal/publications/509/Europe-assisting-its-neighbours-and-beyond

3_ ابعاد سیاسی و حقوقی اسقاط جنگنده سوخو-24 روسیه http://yon.ir/3Lwj

4_ پروژه بنیاد برتلزمن

http://www.bfna.org/publication/bbrief-the-eu%E2%80%99s-arc-of-instability-can-the-european-neighborhood-policy-be-resurrected

 

ارسال نظر

آخرین اخبار