رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی گفت: هر عضوی از شورای اسلامی شهر کردکوی که از امکانات شورای اسلامی شهر برای فعالیت‎های انتخاباتی بهره می‎برد باید از این کار خودداری کند.

استفاده برخی اعضای شورای شهر کردکوی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی

به گزارش گلستان24، سیصد و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی اگرچه برای بررسی بودجه پیشنهادی سال 1396 شهرداری کردکوی تشکیل شده بود اما علاوه‎بر بودجه مسائل و حواشی دیگری نیز به همراه داشت.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی در این جلسه با بیان اینکه شورای شهر کردکوی با وجود پرمسؤولیت بودن در وظایف خود، دو وظیفه کلیدی دارد، اظهار کرد: انتخاب شهردار و همچینن بودجه از پردردسرترین وظایف شورای شهر است.

*کارکنانی که صرفاً برای راهرو شهرداری کردکوی ترافیک ایجاد کردند به موقع حقوق می‎گیرند

طاهر مصدق با ابراز رضایت از بودجه سال 1395، گفت: بودجه سال 1395 طی جلسات طولانی و به طور منطقی بررسی شد از این رو این جدیت تحقق آن را منطقی‎تر کرده بود و در سطح شهر نیز اقداماتی انجام شده است اگرچه بدهی‎هایی نیز ایجاد شد.

وی از ارسال دیرهنگام بودجه سال 1396 شهرداری کردکوی به صحن شورای اسلامی شهر کردکوی گلایه کرد و یادآور شد: باید بررسی‎ها زودتر از این زمان آغاز می‎شد تا جمع‎بندی بهتری از بودجه به دست می‎آمد.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی به وضعیت نامطلوب کارگران شهرداری کردکوی اشاره و بیان کرد: 35 نفر از کارگران شهرداری کردکوی پنج الی 6 ماه حقوقی دریافت نکرده‎اند.

مصدق متذکر شد: متأسفانه عمده امورات و کار شهرداری توسط افرادی انجام می‎شود که ماه‎ها است حقوقی دریافت نکردند و این در حالی است که کارکنانی که برای راهرو شهرداری کردکوی ترافیک ایجاد کردند حقوق خود را به موقع دریافت می‎کنند.

در ادامه عضو دیگر شورای اسلامی شهر کردکوی به سخنان مطرح شده واکنش نشان داد و با کنایه، بیان کرد: برخی آقایان مسائلی را در این جلسه عنوان کردند که مرتبط با بودجه نیست اما در بحث کارگران شهرداری کردکوی باید گفت افرادی وجود دارند که 10 دقیقه هم در محل کارشان حضور ندارند اما حقوق می‎گیرند.

*وضعیت امروز شهرداری کردکوی ناشی از تبعیض در اجرای قانون است

نجیب زنگی به بدهی شهرداری کردکوی اشاره کرد و یادآور شد: بدهی‎های شهرداری کردکوی باید مستند باشد اینکه یک بار بدهی شهرداری را 3 میلیارد تومان، بار دیگر 4 میلیارد و یا 5 میلیارد تومان اعلام می‎کنند منطقی نیست.

وی با بیان اینکه تبعیض در اجرای قانون شهرداری کردکوی را به این روز انداخته است، خاطرنشان کرد: چرا نباید بودجه شهرداری کردکوی واقع‎بینانه و منطقی تویب شود؟ بودجه سال 1396 باید کارشناسی باشد تا بتوان در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» در راستای شعار سال گام برداشت.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی سال 1396 شهرداری کردکوی مشکلات دارد و کارشناسی شده نیست، تأکید کرد: بدهی‎های شهرداری کردکوی باید در بودجه سال 1396 پیش‎بینی شود.

زنگی با بیان اینکه باید همه واقعیت‎ها را ببینیم،  اذعان کرد: شهرداری کردکوی واقعیت‎های بسیاری دارد اگر بناست کار واقعی باشد باید همه واقعیت‎ها را در نظر گرفت زیرا اگر قرار باشد برخی مسائل دیده و برخی واقعیت‎ها نادیده گرفته شود، نمی‎شود مشکلی را حل کرد.

وی با تأکید بر انجام اقدامات صرفه‎جویانه در شهرداری کردکوی، تصریح کرد: هزینه‎های غیرضروری باید از شهرداری کردکوی حذف شود.

اما بحث و تبادل نظر در خصوص بودجه سال 1396 شهرداری کردکوی تنها موضوع این جلسه شورای شهر کردکوی نبود، در ادامه این جلسه نجیب زنگی، عضو شورای اسلامی شهر کردکوی نسبت به عدم تشکیل جلسات شورای شهر کردکوی انتقاد کرد.

انتقاد عضو شورای اسلامی شهر کردکوی که با واکنش صفر زاهد رئیس شورای شهر همراه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی در پاسخ به انتقاد عضو شورای اسلامی شهر کردکوی مبنی بر اینکه 10 روز قبل از نوروز جلسه‎ای برگزار نشد و در اردیبهشت‎ماه جاری تنها سه جلسه شورای شهر کردکوی تشکیل شد، بیان کرد: وقتی بنده با اعضای شورای شهر کردکوی تماس می‎گیرم و کسی اعلام آمادگی نمی‎کند چگونه جلسه شورای شهر برگزار شود.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی قانع نشد و گفت: چطور کسی اعلام آمادگی نکرده است؟ چه زمانی شما برای تشکیل جلسه تماس گرفتید که با آن مخالفت شد؟

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه براساس شنیده ها برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی از امکانات شورای شهر و یا امکانات دولتی آن نهادی که در آن شاغل هستند برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‎کنند، گفت: تبلیغات انتخاباتی برخی اعضای شورای شهر با امکانات اداره‎ای که در آن فعالیت دارند به ما ارتباطی ندارد اما هر عضوی از شورای اسلامی شهر کردکوی که از امکانات شورای اسلامی شهر برای فعالیت‎های انتخاباتی بهره می‎برد باید از این کار خودداری کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار