محبی نیا:اشتغال مهمترین اولویت دولت آینده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقابله با بیکاری، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی باید مهمترین اولویت دولت آینده باشد، گفت: رئیس جمهور آینده باید یوزپلنگ توسعه باشد. در کشور ظرفیت های خوبی وجود دارد که با استفاده از آن و با داشتن روحیه جهادی و انقلابی نه تنها پنج میلیون شغل، بلکه بیشتر از آن را هم می توان ایجاد کرد.

رئیس جمهور آینده باید یوزپلنگ توسعه باشد

به گزارش گلستان24 ، جهانبخش محبی نیا نماینده تکاب، میاندوآب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از دولتآینده مطالباتی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی، مقابله بابیکاری و ایجاد اشتغال از مهمترین خواسته های مردم، خانواده ها و جوانان از دولت آینده است.

 

وی با بیان اینکه در کشور ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف وجود دارد، گفت: در بخش ارتباطات و آی تی، صنعت از جمله پتروشیمی و نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و خدمات ظرفیت ها و استعدادهای خوبی وجود دارد که می توان با بهره گیری از آنها ضمن ایجاداشتغال در کشور،  بیکاری را کاهش داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای غیر ضرور را متذکر شد و افزود: واردات باعث ورشکستگی تولید کننده داخل، تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران می شود. بنابراین با جلوگیری از واردات، ضمن ممانعت از افزایش بیکاری به رونق اقتصادی کمک خواهیم کرد.

محبی نیا در همین زمینه به قاچاق کالا به داخل کشور اشاره کرد و گفت: گرچه آمار دقیقی از میزانقاچاق کالا وجود ندارد اما میزان آن از 25 میلیارد دلار تا حتی 40 میلیارد دلار بیان می شود که این یک فاجعه است و با جلوگیری از این حجم قاچاق، اشتغال زیادی در کشور ایجاد می شود.

وی همچنین صادرات تولیدات داخلی را یادآور شد و گفت: صادرات هم می تواند زمینه اشتغال ایجاد کند و با مشوق های صادراتی دولت می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی در این زمینه داشته باشد.

رئیس جمهور آینده باید یوزپلنگ توسعه باشد/ اشتغال مهمترین اولویت دولت آینده

نماینده تکاب، میاندوآب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور زمینه های خوبی برای کار کردن و ایجاد اشتغال وجود دارد، گفت: باید رئیس جمهوری با روحیه جهادی و انقلابی داشته باشیم تا بتواند با استفاده از این ظرفیت ها، امکانات، استعدادها و نیروی انسانی توانمند هم مطالبات مردم را برآورده سازد و هم کشور را به رشد و تعالی برساند.

محبی نیا تاکید کرد: اصلاح بودجه کل کشور که منشاء بسیاری حیف میل ها و ریخت و پاش هاست، تعریف رابطه منطقی نظام بیمه، بانک و تامین اجتماعی و رابطه صنعت با واحدهای تولیدی، جلوگیری از خواب سرمایه، انباشت پس انداز ملی، توانبخشی به تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی، تقویت پیمانهای چند جانبه پولی، تقویت سازمانهای همکاری منطقه ای، اصلاح نظام بانکی، تقویتپول ملی، تبدیل ریال به تومان در واحد پول، حذف یک یا 2 صفر از واحد پولی تومان، اصلاح سیاست های ارزی و ماندگاری سیاست ارزی تک نرخی، اصلاح قانون کار و قانون تجارت از جمله وظایف مصرح، مسلم و واجبی است که قطار سریع السیر اقتصاد دولت آینده آنرا باید به مقصد برساند.

وی افزود: ما به یک نیروی اجرایی قوی، نترس و شجاع نیاز داریم که در واقع یوزپلنگ توسعه کشور باشد. چشمانش نافذ، حواسش جمع و کمربندش را برای ایجاد اصلاحات واقعی اقتصادی، تقویت فرهنگ اقصادی اسلامی، مبارزه جانانه با آسیب های اجتماعی که موجب نگرانی مقام معظم رهبریهم است، بنندد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که در 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت:نامزدهای اصولگرایان بر اساس سازو کارهای تعیین شده در این عرصه حضور یافتند که برنامه های خوب و مدونی برای آینده کشور دارند.

محبی نیا در همین راستا با اشاره به وعده انتخاباتی مبنی بر ایجاد پنج میلیون شغل در کشور گفت: آگررئیس جمهور آینده مدیری توانمند و با تجربه باشد و روحیات خوبی در عرصه کار و جهاد داشته باشد، می تواند این وعده خود را عملی کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم اصولگرایان به وحدت برسند و با داشتن یک کاندیدا در مرحله اول انتخاباتبه پیروزی برسند.

منبع : افکار

ارسال نظر

آخرین اخبار