یادداشتی بقلم حسن بیارجمندی:

اما دیروز همزمان با میلاد باسعادت حضرت مهدی (ع) نفر سومی به تعبیری وارد این مناظره غیرحضوری و از راه دور شد که با توجه به شخصیت او در جهان عرب و اسلام و نیز جهان شرق و غرب به عمق و گستره این موضوع مناظره افزود و جهانیان را در این مقطع پرآشوب و بحران و البته ناراضی از وضع موجود متوجه حضرت مهدی (ع) نمود.

مناظره 3جانبه ای که جهانی شد

به گزارش گلستان24، حسن بیارجمندی کارشناس امور بین الملل طی یادداشتی نوشت:

هفته گذشته بود که محمدبن سلمان در  مصاحبه با شبکه MBC عربستان در حاشیه سخنان خود راجع به گفت‌وگو و همکاری با ایران ،ضمن اشاره تحریف آمیز به ظهور امام زمان (عج) در ایدئولوژی شیعیان!!؟ گفت: ایران می‌خواهد منطقه را برای ورود «مهدی المنتظر» [عج]، آماده کند و معتقد است که این منطقه برای مهدی المنتظر است و باید برای ورودش زمینه‌سازی شود  و باید برکل منطقه و جهان اسلام سیطره یابد!!؟

ولیعهد عربستان

این اظهارات واکنش نماینده عراقی را در پی داشت.«فردوس العوادی» نماینده ائتلاف دولت قانون عراق در این ارتباط گفت:اینگونه اظهارنظر آن هم از یک مسئول رده بالای عربستان، نشان دهنده جهلی است که آل سعود در آن به سر می برد.اگر این جاهل اندکی مساله جهان اسلام را می فهمید، درمی‌یافت که درباره مساله امام مهدی(عج) در مذاهب اسلامی بین اهل تسنن و شیعیان به غیر از مسایل جزیی، اجماع وجود دارد.

اما دیروز همزمان با میلاد باسعادت حضرت مهدی (ع) نفر سومی به تعبیری وارد این مناظره غیرحضوری و از راه دور شد که با توجه به شخصیت او در جهان عرب و اسلام و نیز جهان شرق و غرب به عمق و گستره این موضوع مناظره افزود و جهانیان را در این مقطع پرآشوب و  بحران و البته ناراضی از وضع موجود متوجه حضرت مهدی (ع) نمود.

سیدحسن نصرالله

سید حسن نصرالله در واکنش به اظهارات اخیر محمد بن سلمان، جانشین ولی عهد عربستان در خصوص امام مهدی (ع) که گفته بود که ایران به دنبال نشر افکار طائفی خود در جهان اسلام است، گفت: اعتقاد به مهدویت مختص تشیع نیست، همه مسلمانان در این موضوع اجماع دارند، امام مهدی (ع) از ذریه اهل بیت بوده و از مکه ظهور خواهد کرد.این گونه اظهارات و اقدامات هیچ تأثیری در قضا و قدر ندارد و  نه تو، نه اجداد تو و نه اخلاف تو نمی‌توانند این قدر الهی را تغییر دهند.

این بخش از سخنان سید حسن نصرالله بازتاب گسترده ای در رسانه ها و افکار عمومی جهان داشت بالاخص اینکه دو طرف اصلی این مناظره از چهره های مطرح بودند.البته دیروز یک مناظره دیگری مورد توجه ویژه ای بود که در ابتدای آن نام حضرت مهدی(ع) از سوی بعض نامزدها و سیره عملی آن حضرت مورد تاکید و عمل قرار گرفت که در نوع خود برای مخاطبین آن مناظره جالب و حتی مبنایی برای ارزیابی آن مناظره قرار گرفت.

رئیسی

آنجایی که آیت الله رئیسی در مناظره سوم و آخر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در پاسخ به پرسشی بیان داشتند:قبل از پاسخ به سوال ،با توجه به اینکه امروز روز نیمه شعبان است؛ در سیره مهدوی داریم که دولت مهدوی دولتی است که دولتمردانش از دو ویژگی مهم برخوردار باشند، یکی تقوا و خدا ترسی و دوم کارآمدی و قدرت اجرایی برای مردم.انتظار مردم عزیزمان در این ایام این است که دولتی باشد که ویژگی خداترسی داشته باشد و هم ویژگی کارآمدی. توجه به مردم و توجه به دیگران از ویژگی دولت مهدوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار