روحانی و دولت وی که ادعای دوستی با دنیا و صلح طلبی را داشتند باید این روزها را خوب ببینند و در برابر هر خطری از جانب آمریکا و ائتلاف عربی، پاسخگوی مردم باشند.

هدیه ترامپ به روحانی

به گزارش گلستان 24، روحانی در اولین روز ریاست جمهوری اش تهدید آمریکا مبنی بر حمله به ایران را هدیه گرفت. ترامپ بدون توجه به انتخاب مجدد روحانی به عنوان ریاست جمهور ایران، در سفری به عربستان و ایجاد یک ائتلاف عربی، به صورت آشکار ایران را تهدید به جنگ نظامی کرد.

کشورهای عربی که پیش از این جرات نمی کردند در خصوص حمله به ایران حتی در خلوت خود فکر کنند، حال با پیمان بستن با آمریکا خرید سلاح ائتلافی را شکل دادند که به طور واضحی برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و جهان است.

آمریکا 110 میلیارد دلار اسلحه به عربستان می فروشد و در جشنی ترامپ رقص عربی می کند تا اتحادش را با عربستان نشان دهد. بنابراین روحانی که در وعده های انتخاباتی اش گفته بود سایه جنگ را از ایران بر می دارم، درست در اولین روز پس از رای آوردن، مشخص شد که این وعده هم عملی نخواهد شد.

با وادادگی دولت در برابر تمایلات و عملکردهای ضد ایرانی دولت های عربی و غربی در چهار سال اخیر، دشمنان کشور روز به روز گستاخ تر شدند تا جایی که امروز علناً ایران را تهدید نظامی می کنند!

هدیه ترامپ به روحانی

متاسفانه صحبت هایی که روحانی در مناظره ها برای دفاع از خود و سرپوش نهادن بر کم کاری های دولت در چهار سال اخیر کرد نوعی حمله به برخی از کانون های اقتدار نظام بود که باعث گستاخ شدن آمریکا و برخی عرب های آمریکا پرست شد.

این دقیقاً شبیه به همان هشداری است که رهبر انقلاب به دولت در خصوص مذاکرات داده بود مبنی بر اینکه در مقابل ظرف مذاکره کننده از خود ضعف نشان ندهید و طوری وانمود نکنید که گویی ایران نیازمند مذاکره و توافق با آنهاست، بلکه این غرب و آمریکا بودند که نیازمند مذاکره با ایران بودند.

نباید در برابر دشمن از خود ضعف نشان داد و تحریم ها را عامل عقب افتادگی کشور خواند. بلکه با تکیه بر منابع و ظرفیت های داخلی بدون چشم داشت به کمک اجنبی کشور را اداره کرد و به حداکثر پیشرفت رساند.

روحانی و دولت وی که ادعای دوستی با دنیا و صلح طلبی را داشتند باید این روزها را خوب ببینند و در برابر هر خطری از جانب آمریکا و ائتلاف عربی، پاسخگوی مردم باشند.

عاقبت دوستی و تعامل با دنیایی که در نگاه خیلی روشنفکر مآب ها تنها در اروپا و آمریکا خلاصه می شود ختم به جری شدن دشمنانی شد که سال ها حمله به ایران را تنها به عنوان گزینه ای روی میز اعلام می کردند و جرات برداشتنش را هم نداشتند!

جان مک کین، رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد که سفر ترامپ به عربستان پیام محکم و قاطع آمریکا و متحدانش به ایران بود. همچنین بیانیه پایانی نشست اسلامی – آمریکایی ریاض با حضور ترامپ و سران کشورهای عرب حاوی پیام هایی ضد ایرانی بود، همچون خطرناک بودن مسئله موشک های بالستیک ایران!

همچنین ترامپ اعلام کرد که ایران مسئول بی ثباتی در منطقه است و همه کشورها باید ایران را منزوی کنند. ترامپ و متحدانش در پی اعمال تحریم های جدیدی علیه ایران هستند.

آنها حتی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را برای ایران یکی از علائم تروریست برشمردند و احتمالاً در مذاکرات آینده از دولت می خواهند که مردم ایران دیگر در تظاهرات شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر ندهند تا زمینه جنگ در جهان و ایران از بین برود!

اینها همه نشان از گستاخی روز افزون آمریکا دارد که در مقابلش دولت ایران نه تنها عکس العمل قابل توجهی نداشته است، بلکه گاهی ببا عملکرد خود سبب گستاخ تر شدن آنها هم شده است!

انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار