دکتر ولایتی در پاسخ به قانون گریزی وزارت علوم؛

بعد از اعلام بیانیه ی غیر قانونی وزارت علوم در خصوص حذف برخی از کد رشته های دانشگاه آزاد،رئیس هیئت امنای این دانشگاه در گفت وگوی خبری دیشب به شدت پاسخ این اظهارت وزارت علوم را داد.

دانشگاه آزاد کاری به بیانیه ی وزارت علوم ندارد/100 نفر از نمایندگان به وزیر علوم تذکر دادند

به گزارش گلستان24؛دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های جهان شناخته می شود این دانشگاه با داشتن واحد های آموزشی متعدد در اقصی نقاط کشور دانشجو و کارمندان زیادی را دارا می باشد.

در چند مدت پیش وزارت علوم طبق بیانیه ای که داده بود، خبر از حذف کدرشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه را در برخی ازمحل های دانشگاهی داده بود که این امر برخلاف قانونی بوده که در مجلس ثبت گردیده است.

حذف این کد رشته ها به تعطیلی خیلی از واحد های دانشگاهی منجر خواهد شد که اثرات منفی بسیاری چون بیکاری تعداد زیادی از افراد و عدم دسترسی آسان برخی دانشجویان به دانشگاه ها را در پی خواهد داشت.

طبق اظهار نظر های مسئولین،گمان می رود این اقدام سلیقه ای وزارت علوم،درادامه این تغیر و تحولات در دانشگاه آزاد می باشد که به مزاق دولتی ها خوش نیامده و وزارت علوم می خواهد با این  دخالت بیجای خود در قانون اساسی کشور این دانشگاه را با یکسری از مشلات روبرو کند.

به هر حال دکتر ولایتی دربرنامه  گفت و گوی خبری دیشب پاسخ این بیانیه را داد و گفت: کدرشته‌های محل‌های دانشگاه آزاد مطابق قانون اعلام شده و تکذیبیه وزارت علوم اعمال سلیقه در برابر قانون است

او ادامه داد: دانشگاه آزاد انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطابق قانون انجام می‌دهد و کاری به بیانیه وزارت علوم ندارد، من به عنوان مسئول هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد با قاطعیت می‌گویم که خود را حافظ کیان کمیت و کیفیت دانشاگه می‌دانم و یک واحد دانشگاه نیز نباید تعطیل شود.

وی اظهار کرد:برخی رشته‌ها در کارشناسی ارشد به صورت فله‌ای حذف شدند در حالی که همان واحدهای برای پذیرش دانشجو در همان رشته‌ها در مقطع دکتری مجوز گرفتند، اگر یک واحد دانشگاهی صلاحیت پذیرش دانشجوی دکتری در یک رشته را دارد پس چگونه برای کارشناسی ارشد صلاحیت ندارد، به نظر می‌رسد این در هم ریختگی در وزارت باید اصلاح شود.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: ما به کار خودمان ادامه می‌دهیم و مطابق قانون عمل می‌کنیم، به دانشجویان و اساتید تأکید می‌کنم سر کار خود باشند و در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال اشتغال اعلام کردند نباید هزاران نفر از اساتید و کارمندان بیکار و دانشجویان سرگردان شود.

دکترولایتی تصریح کرد: نمایندگان مجلس نیز نگرانند و در این زمینه به وزیر علوم تذکر دادند، کشور قانون دارد و تکلیف این مسئله را باید قانون معلوم کند که این کار صورت گرفته و در اسفند سال 94 قانونی در مجلس تصویب شد که مطابق یک بند آن کدرشته‌های محل‌های تا آن زمان معتبر است و کدرشته‌های پس از آن باید مجوز بگیرد که به همین صورت انجام شده است.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار